April 1, 2011

Supa din trei feluri de peste



  • 150 g calamari, taiati rondele
  • 250 g somon, taiat bucatele
  • 200 g lup de mare, taiat bucatele
  • 600 g rosii depielitate si taiate bucatele
  • 2 morcoviori feliati
  • 1 ceapa, tocata
  • 3 catei de usturoi,razuiti
  • 3 frunze de dafin
  • 1 praz, taiat rondele
  • 1,5 l supa de legume/apa
  • 150 ml vin alb
  • sare de mare
  • piper
  • safran
  • 2-3 linguri ulei de masline




Pregatim ingredientele.





Se înmoaie ceapa si usturoiul timp de 3-4 minute în ceva ulei de masline.
Se adauga morcovii urmati de rosii si dafin, se condimenteaza cu sare marina,
piper, safran si se mai amesteca 4-5 minute pe foc.



Se toarna supa de legume sau apa.
Eu am facut o zeama din apa fierbinte si vegeta mea de casa.



Se toarna si vinul si se lasa aproximativ 25-30 minute la fiert.



Se adauga prazul, iar dupa 5 minute si pestele.
Se mai lasa la fiert maxim 10 minute pe foc moderat, apoi se opreste focul.





Se serveste calda, dar eu as lasa-o macar vreo jumatate de ora sa traga/sa se combine aromele.



Am servit-o cu o lingura de creme fraîche si ardei iute.
Ai mei, fara, dar cu felii de bagheta si creme fraîche frecat cu mustar si marar.

9 comments:

  1. E a treia oara cand intru...nu stiam daca sa comentez sau nu:)
    Pozele ma dau pe spate...nush cum faci dar sunt de nota 11.
    Pestele...nu e preferatul meu, o singura data am mancat cioba de peste dar nu am o amintire placuta:)) Si era buna la gust doar ca...am eu o problemuta cred:))
    Pupici

    ReplyDelete
  2. Vai, ce pofta mi-ai facut! Parca simt mirosul...

    ReplyDelete
  3. M-ai facut tare curioasa cu acel lup de mare. Oare se gaseste si in magazinele noastre? Daca nu, ce sa pun in loc?

    ReplyDelete
  4. Bianca,cum mai amintem prin alte mesaje,spre deosebire de ai ei,eu nu sînt mare amatoare de peste.Ador însa somonul si calamarul din cînd în cînd.Totusi,supa pregatita astfel,cu somon,sau ca asta cu cele trei feluri de peste,nu este foarte pestioasa,deci merge si pentru cei care nu-s amorezati de peste.

    Poate tu ai mîncat o supa din aia "adevarata",facuta cu mult peste,oase,capuri de peste...etc,ce vine strecurata,si apoi prelucrata.Aia e mult mai concentrata.

    ReplyDelete
  5. Merci,Bianca.
    Auzi,dar ce amintire neplacuta ti-a lasat ciorba aia? :D

    ReplyDelete
  6. Bobita,daca-ti place,poate o încerci :)

    ReplyDelete
  7. Darul din inima noastra,eu cred ca se gaseste si în tara lup de mare.Daca nu gasesti,poti pune orice alt peste care-ti place.
    Sau cauti ceva asemanator lupului de mare.Are o carne alba si mai ferma.Este un peste foarte bun.
    Poti înlocui si cu pastrav.Din asta sigur gasesti.

    ReplyDelete