February 3, 2011

Apple Crumble

___________________________________________recipe by Alex





  • 300 g biscuiti cu scortisoara (Speculoos, Spekulatius)
  • 1 kg mere curatate, taiate cubulete
  • 3 lingurite zahar brun
  • 150 g unt
  • 1 baston de scortisoara
  • 300 g Spekulatius
  • 1 kg Äpfel
  • 3 TL brauner Zucker
  • 150 g Butter
  • 1 Zimtstange


Se curata merele,se scoate casuta de sîmburi si se taie în cubulete. Cubuletele de mere cu zaharul brun, 50 g unt si bastonul de scortisoara se amesteca pe foc moderat cîteva minute. Se îndeparteaza bastonul de scortisoara.


Äpfel schälen, entkernen und in kleine Stückchen schneiden. Apfelstückchen mit brauner Zucker, 50 g Butter und die Zimtstange in eine Pfanne einige Minuten auf mittlerer Hitze schwenken. Zimtstange entfernen.








Pentru crumble, se maruntesc biscuitii cu sucitorul si se amesteca cu unt, pîna rezulta un amestec farîmicios.

Für die Streusel Kekse mit der Nudelholz zerkleinern und mit der Butter krümelig mischen.








Se aseaza cubuletele de mere în forma (am folosit 5 mini-cocotte), iar deasupra se împrastie firmiturile de biscuiti.

Apfelstückchen in die Form (habe 5 Mini-Cocotten benutzt) geben und Streusel darüber verteilen.





Se da în cuptor si se coace la 180° pîna firmiturile se maronesc frumos.

In den Backofen geben und bei 180°C backen bis die Streusel schön  braun sind.





17 comments:

  1. Simplu si gustos pe linga bunatatile ce le gatesti tu!
    Iar craticioara......cu putin mov....eu pe asta o vreau!
    O seara minunata!

    ReplyDelete
  2. Imi amintesc de merele cu biscuiti pe care le mancam cand eram mica.
    Pe care mai apoi i le faceam Andei:)
    Super !

    ReplyDelete
  3. Janet,pentru mine cele mai bune retete sînt cele simple.Si daca se mai fac si repede...super :D
    Te pup!
    Ai sarbatorit frumos?

    ReplyDelete
  4. La noi merge perfect desertul asta(ca de altfel tot ce e cu mere si scortisoara :D )pentru ca e frig,avem zapada...Cînd a intrat Denise pe usa a zis "Mmmmm,miroase a Craciun!" :D

    ReplyDelete
  5. Desi suna apetisant s arata de milioane, si pe mine ma dau gata recipientele tale fabuloase :D

    Opinez, in contextul asta, că haina-l poate face pe om, la o adica! :))

    ReplyDelete
  6. Mere cu biscuiti...un desert delicios.

    ReplyDelete
  7. ma bagi in boala cu desertul asta acum sand sunt la regim:))
    oau...uper faina reteta.
    Pupici si weekend minunat.

    ReplyDelete
  8. Mere cu scortisoara , mmmm...ce aroma...si , da , vasul tau m-a dat pe spate , e extraordinar de dragalas si e moooovvvv

    ReplyDelete
  9. Hahha,Arcadia!Vasele mele fabuloase,sînt de origine italiana,si le-am adus dupa mine din concediu :D

    ReplyDelete
  10. Toata lume la regim,Brava :)
    Bia,pupici!

    ReplyDelete
  11. Dorina,si eu am un mov tic :D
    Merci :)

    ReplyDelete
  12. Eu sunt convinsa ca asa trebuie sa fi fost preparat marul din care s-au infruptat Eva si Adam in rai!
    Pe mine una, ma impinge necuratul sa pun si niste inghetata de vanilie deasupra...

    ReplyDelete
  13. Sanda,da,asa e si mai bine...prea bine,adica prea bun! :D

    ReplyDelete
  14. Am facut si eu crumble rapid cu spekulatius...dupa o reteta de-a lui Lilly...eu l-am facut cu mere si pere ;-)

    ReplyDelete
  15. Liana,Lili,tot dupa reteta asta/adica a lui Alex a facut Apple Crumble-ul asta :D

    ReplyDelete