September 21, 2011

Budinca Praliné

O budinca care îndulceste si dezmiarda sufletul! O adevarta pralina! De aceea am numit-o asa. Acum ca am doua dulcegarese ciocolatoase, pe Denise si mama, le rasfat pe amîndoua. Mama a fost foarte încîntata, ca se poate face o budinca asa buna, fara stabilizatori si alte elemente din sistemul periodic. Pralina asta este o continuare a budincii de caramel. Daca va încînta cocosul, aici gasiti o budinca din fulgi de cocos.







       Ingrediente:
  • 500 ml lapte (3,8 %)
  • 50 g ciocolata amaruie (75% cacao)
  • 80-100 g zahar
  • 30 g amidon
  • 1-2 linguri Disaronno Amaretto (optional)

Se caramelizeaza zaharul. Atentie, daca îl caramelizati prea mult, devine usor amarui. Asta nu este neaparat o problema pentru cei care o prefera asa. Budinca. Mie de exemplu îmi place, dar fetelor le-am facut un caramel auriu, perfect. Se opreste 2-3 linguri de lapte, iar restul se toarna peste zaharul ars. Dupa ce caramelul s-a dizolvat în lapte, se amesteca amidonul cu laptele pus deoparte si se toarna în laptele caramelizat. Se lasa sa traga un clocot, pîna se îngroasa. Se adauga ciocolata rupta bucati si se amesteca bine, pîna se omogenizeaza complet. Apoi se adauga amaretto si se toarna în cupe, forme, paharele... Se lasa la racorit, apoi se serveste cu maaaare pofta!





Are o textura fina si delicata, totusi este stabila. Se poate turna si în forme,
care se pot rasturna pe farfurii, apoi servi pe oglinda de fructe sau sos de ciocolata, cocos...





Pofta buna!

59 comments:

  1. nu am mai papat o budinca de nu tin minte , dar ce ai facut tu aici chiar merita incercat !!!

    ReplyDelete
  2. m-am indragostit de budinca ta.i-as face o declaratie dar cred ca tot mai mult as prefera sa o pap.pupicei

    ReplyDelete
  3. fix budinca din asta as manca :D :)
    musai de copiat :)

    ReplyDelete
  4. Exact pe gustul meu , ador ciocolata, as manca ciocolata toata ziua sub orice forma, chiar sub forma acestei budinci minunate! Pup!

    ReplyDelete
  5. MMmmm iar imi ploua in gura cand ma uit pe blogul tau":)

    ReplyDelete
  6. Absolut delicioasa! Imi place foarte mult prezentarea!

    ReplyDelete
  7. Buna budincuta si daca ma gandesc as putea sa ii gasesc ceva intrbuintari in plus:)

    ReplyDelete
  8. Gata, nu ma mai joc asa! Si eu vreau, prea bine arata! Eu ma gandesc s-o "coafez" pe-a mea cu un motz de frisca... :)
    Te pup,
    Sanda

    ReplyDelete
  9. Un deliciu foarte...delicios!!!
    Pupici si o seara minunata!!!

    ReplyDelete
  10. Un deliciu foarte...delicios!!!
    Pupici si o seara minunata!!!

    ReplyDelete
  11. ce bunatate trebuie sa fie!...Pupici

    ReplyDelete
  12. Minunat deliciu! As manca nonstop budinca:) Pupici!

    ReplyDelete
  13. Un deliciu !! parca o am in fata ochilor, atat e de clara imaginea!! Iar gustul nu mai zic.. e pe masura prezentarilor! ++ pupici

    ReplyDelete
  14. Faceti loc, faceti loc ca vine budincoasa sefa ;-))) Uff, am facut si io budinca la plic, dar Tudor a preferat-o pe aia Muller cu sos...nu l-am condamnat, avea dreptate baiatu'. Dar asta e mortalaaa! Si cu putin sos de cioco e perfecta! puup

    ReplyDelete
  15. De mult vroiam sa-ncerc budinca ta de caramel,dar ma bag la asta cu cioco,sigur ciocolatosii mei vor fi fericiti!pupici!

    ReplyDelete
  16. Cat de mult imi place prezentarea! iar caramel si ciocolata este "out of this world" :)

    ReplyDelete
  17. Pe unde ma duc, pe unde imi arunc ochii in blogosfera, dau numai de dulciuri si deserturi, care mai de car emai apetisante! Clar, fetelor, cu voi, nu poate omul sa tina regim:) Maya, draga,m-ai atins la punctul meu sensibil cand e vorba de deserturi...la budinci, desi nu le prepar prea des, pe asta a ta am s-o tin minte si cand am chef de ceva bun-bun, am s-o folosesc. Crezi ca ar merge pe un blat ceva, pe post de bavareza?

    ReplyDelete
  18. wow...ce bunaciune, tu maya, tu!

    ReplyDelete
  19. Ador ciocolata,asa ca imi face cu ochiul budinca ta.Te pup!

    ReplyDelete
  20. miam, miam, miam....Am inceput sa fac si eu ca pisicutele, ma ling pe bot si miaun. :)

    ReplyDelete
  21. Un adevarat deliciu!! Ador ciocolata! Pup!

    ReplyDelete
  22. Oau ce poze faine!
    Chiar am ciocolata cu 75% cacao,cumparata tocmai pentru retete vazute prin alte locuri si tin neaparat sa ma pun imediat pe treaba :)

    ReplyDelete
  23. La noi toata lumea iubeste budinca si ciocolata, iar aici ai pregatit un deliciu... Super prezentare!

    ReplyDelete
  24. Cat, daca o încerci, sa-mi spui cum ti-a placut :)

    ReplyDelete
  25. Sarah, asa caramelizata mi-a placut chiar si mie. Eu aia neciocolatoasa :D
    Pupic.

    ReplyDelete
  26. Andreea, o portioara virtuala pot sa-ti dau. Poate o încerci :)

    ReplyDelete
  27. Adela, asta are un gust minunat. Se simte caramelul si ciocolata amaruie. Da o senzatie de praline pe papila. E fina. :)

    ReplyDelete
  28. Betty, mi-a placut chiar si mie, care nu prea ador creme sau budinci ciocolatoase. Cei drept asta nu este foarte ciocolatoasa, dar se poate adauga mai multa ciocolata, pentru doritori :D

    ReplyDelete
  29. Teo, la budinca de caramel, am scris si eu si alte moduri de întrebuintare. La fel se poate si cu asta, la fel si cu cea de cocos. Pe care am uitat s-o linkez, desi aia e printre favoritele mele în top!
    Pupici.

    ReplyDelete
  30. Sanda, si eu vroiam sa decorez cu frisca, dar mi-a fost lene s-o bat =))
    Te pup :*

    ReplyDelete
  31. Alinutzika, e delicata budinca si foarte aromata.

    ReplyDelete
  32. Danuza, pai sa stii ca se face usor si rapid. Deci... :D
    Pupici.

    ReplyDelete
  33. Multumesc, Antonina! Ma bucur ca-ti place :*

    ReplyDelete
  34. Liana, fata mea adora budinca, si o prefera pe asta facuta în casa. Mie mi se par ca budincile facute în casa sint mai fine decît cele din plic. ALea mi se par mai "grele", dense, lipicioase. Asta nu face nici pojghita.
    Pup!

    ReplyDelete
  35. Mihaela, merci. Eu ma dau în vînt dupa caramel. Ciocolatoasa nu prea sînt, dar cea amaruie mi-o place. O combinatie delicioasa :D

    ReplyDelete
  36. Georgi, merci. Eu zic ca merge pe post de crema între blaturi de oricare. La fel merge frecata si cu unt, daca-ti plac cremele cu unt, si nu vrei sa fie asa grase.

    Multumesc de vizita :)

    ReplyDelete
  37. Stroe daniel, merci de vizita.
    Facem, facem :D

    ReplyDelete
  38. DiaMar, sper sa-ti placa. Poate o probezi.
    Pupici.

    ReplyDelete
  39. Gabi, Merci tu miaunica mica xoxoxo

    ReplyDelete
  40. Licuta, merci. Pup si o zi frumoasa :*

    ReplyDelete
  41. Bucate apetisante, multumesc de complimente! Pupici si sa ai spor :*

    ReplyDelete
  42. Miha, ai fost în lume? Hai 'napoi, ca dau o portie de budinca :D

    ReplyDelete
  43. Cristina, multumesc.
    O zi frumoasa :)

    ReplyDelete
  44. Draga doamna,
    Senzationala reteta: extrem de simpla si delicioasa. Desi mi-a iesit cu cocoloase :)) Data viitoare o sa amestec mai temeinic!
    Mami de Maia mica :)

    ReplyDelete
  45. Mami de Maia mica, în mod normal nu prea au de unde aparea cocoloase. Amidonul nu permite "cocolosizarea" :D

    Focul prea mare? sa fi produs vreo îngrosare grupata?
    Data viitoare sigur îti iese perfect!
    salutari :)

    ReplyDelete