February 5, 2008

Guglhupf cu mac



Recipe inspired by Marion

250 g unt
200 g zahar
4 oua
250 g faina
1/2 pac praf de copt
un praf de sare
vanilie macinata
100 g mac
80 g zahar
1 lingurita de gris
150 ml lapte
esenta de rom(dupa gust)
marmelada de caise
crocant de migdale(migdale sparte grob si caramelizate)


Eu am facut aluatul în robot.
Se mixeaza untul (la temperatura camerei)cu zaharul,pîna devine spumos.
Ouale se adauga pe rînd,se mixeaza continuu.



Se amesteca faina cu praful de copt,vanilia macinata si praful de sare.Se adauga cîte putin la amestecul de unt si oua,mixînd mai departe pe cea mai mica treapta.



Macul l-am avut pregatit din 'nainte .
Eu l-am macinat putin.
Apoi l-am fiert scurt în laptele cu zahar,gris,rom,si l-am lasat la racorit,dupa care l-am adaugat la aluatul din robot,si am mixat usor mai departe,pîna s-a amestecat bine.

Pentru a ne încînta si mai mult papilele,am pus si un borcan de visine fara sîmburi,din compot.
Nu le-am amestecat în aluat,ci am pus o parte din aluat în forma ,care am uns-o cu unt si tapetat cu faina,apoi am împrastiat din visinele scurse,apoi iar ceva aluat urmat de visine,si am încheiat cu aluat.

Am dat forma în cuptorul preîncalzit la 170°C si am copt în jur de o ora.Ultimele 10 minute am scazut temperatura la 150 °C



Am lasat-o la racit pe gratar.


Se încalzeste marmelada si se pensuleaza guguluful .


Deasupra am presarat crocant de migdale.


Sectiune


4 comments:

  1. Buna Maya, am devenit dependenta si de blogul tau, am facut multe retete si au iesit desigur buuuuune. Toate sunt facute cu dragoste vad si bun gust, felicitari. Am o intrebare: locuiesc in Olanda si deseori am mancat in Germania Mohnschnecken, ai cumva reteta? Nu imi plac aluaturile de gata pt ca oricum ce e facut cu mana ta iese mult mai gustos. Multumesc

    ReplyDelete
  2. Vio,melcii cu mac se fac în mai multe feluri.Mie cel mai mult îmi plac cei cu Plunderteig,si glazura din zahar pudra si lamîie.
    Tu zi-mi de care-ti plac tie,si-ti organizez o reteta :)

    ReplyDelete
  3. Deci vorbesc de melcii umpluti cu mac,facuti cu Plunderteig,apoi stripiti cu glazura aia din zaharpudra si lamîie :)

    ReplyDelete
  4. da, de aceia vorbesc, multumesc, esti o scumpa!!! Ieri cautam cu sotul meu, vorbitor de lb. germana, reteta pe un site german, dar sunt atatea, insa nu aceea pe gustul nostru, cu glazura aceea. Am ajuns sa imi beau cafeluta in timp ce deschid blog-ul tau :) te pup

    ReplyDelete