December 10, 2008

Somon (wild) cu spanac






  • 1 somon(ca.1 kg)
  • 500 g spanac
  • 1 lingurita faina de grîu(merge perfect si integrala)
  • 1 lingurita faina de porumb
  • 1 lingurita de verdeturi uscate/din rîsnita
  • 1/4 lingurita boia
  • 1/4 lingurita usturoi deshidratat macinat
  • 1/2 lamîie
  • usturoi
  • sare
  • piper
  • ulei de masline


O reteta usor de preparat,extrem rapida,bogata în vitamine si destul de usoara din punct devedere caloric.



Deci,curatam spanacul de o parte din codite,
îl spalam în multe ape si-l lasam la scurs.







Alegem un somon mai maruntel..adica mai slabanog :D
Îl curatam pe toate partile,îl taiam felii de 2-3 cm grosime.
(capul îl aruncam..adica eu l-am aruncat)
Scoatem oscioarele cu penseta...stiu,munca de chinez batrîn! :D






Amestecam toate condimentele,faina..etc






Prima data pregatim spanacul,care merge iute-iute!


Într-o cratita antiaderenta,punem 2-3 linguri de ulei de masline,
si cînd este încins adaugam 2-3 catei de usturoi
(eu am avut capatîna) si o felie de lamîie.






Cînd se simte parfumul lamîii si cel al usturoiului,adaugam spanacul.
Condimentam cu ceva sare,si piper daca doriti
(eu nu am pus).
Amestecam timp de 4-5 minute.
Din toata oala de spanac,mai ramîne o mîna :D

Înainte de a da vasul deoparte,stoarceti ceva zeama de lamîie,
amestecati..dupa care ne dedicam somonului salbatic!







Într-o tigaie antiaderenta,încingem pe foc lejer 2 linguri de ulei de masline,împreuna cu o ramurica de rozmarin si 2 catei de usturoi.
Cît se încinge uleiul,presaram amestecul de condimente uscate
pe feliile de somon/ambele parti.

Înainte de a pune feliile în tigaie,îndepartam usturoiul si rozmarinul,
pentru ca se arde,si da o nota amruie.






Prajim cîteva minute pe o parte,si cîteva pe cealalta..
cîte minute,depinde de gustul fiecaruia si de textura somonului.

Nu îl uscati!Eu nu am lasat mai mult de 3 minute pe o parte si 3 pe cealalta.





Noua ne place mult..sper sa va placa si voua!





Spanacul,l-am facut dupa o reteta de-a lui Jamie.
Asa l-a facut si el!Este mai mult ca un fel de salata de spanac.
Nu se fierbe/gateste mai mult de cîteva minute..doar cît sa se înmoaie.



2 comments:

  1. Imi ploua groaznic in gura! Felicitari, esti foarte priceputa! Sarbatori minunate!

    ReplyDelete
  2. Multumesc!
    Sarbatori fericite în continuare,si la multi ani!

    ReplyDelete