December 12, 2011

Briose cu ciocolata (faina de spelta)

În sfîrsit am facut si briose cu faina de spelta, si în sfîrsit ajung sa le si postez. Nu eram sigura cum ies, dar mi-am facut gînduri degeaba. Au fost foarte bune. Totusi data viitoare scot o lingurita din praful de copt si o voi înlocui cu un vîrf de lingurita de bicarbonat stins cu cîtiva stropi de zeama de lamîie. Bicarbonatul are grija ca briosele sa aibe consistenta tipica acestui aluat.




         Ingrediente:
  • 260 g faina de spelta de tip 812
  • 2 lingurite praf de copt
  • 60 g buline de ciocolata amaruie
  • 10-20 g cacao
  • 1 ou (50 g)
  • 8 linguri zahar/sau dupa gust
  • 1 pastaie de vanilie, maduva
  • 220 ml lapte
  • 70 g ulei de floarea soarelui
  • 30 g smîntîna lichida
  • felii de banana, optional


Se amesteca toate ingredientele lichide. Maduva de vanilie se adauga la amestecul lichid.



Se amesteca si ingredientele uscate.



Se toarna amestecul lichid peste cel uscat, iar cu o spatula se amesteca usor si nu foarte mult, pîna amestecul devine omogen. Se toarna în forme de hîrtie, silicon, sau ca mine în tava de briose/muffins unsa cu unt si tapetata cu faina de spelta. Eu am adaugat si cîte o felie groasa de banana în fiecare briosa. Se dau la copt în cuptorul încalzit în prealabil la 180° timp de 25-30 minute.




Le-am decorat cu ciocolata alba topita cu un strop unt de cocos, si bilute de zahar.

58 comments:

  1. Foarte frumoasa prezentarea! Si m-ai pus pe ganduri cu faina spelta. Trebuie sa o incerc si eu!

    ReplyDelete
  2. Dorina, si cu astea ma declar multumita, iar acum stiu ca nu o sa mai am surprize cu faina de spelta. La unele retete cere lichid mai putin fata de faina cu grîu. Toate bune si frumoase :D

    ReplyDelete
  3. Fancy, noua pîinea de casa, ne-o place chiar mai bine din faina de spelta, decîzt cea de grîu!

    ReplyDelete
  4. Facem schimb de desert?Acestea arata foarte bine.Vreau si eu una.Te pup!

    ReplyDelete
  5. DiaMar, cum apari, cum m-apuc de briose! :D
    Pupici!

    ReplyDelete
  6. Hmmmm, ce bina arata! Foarte ciocolatoasa!! Imi place la maxim, fur si eu una, sau mai bine doua!! Pupicei!!

    ReplyDelete
  7. ah, citisem zilele astea o chestie interesanta despre praf de copt vs bicarbonat, dar nu mai stiu unde. la tine? uf...

    ReplyDelete
  8. ps: era o chestie legata de doua tipuri de cacao...

    ReplyDelete
  9. Zazule, la mine nu! Eu cam incerc sa renunt la amîndoua, dar muffinsii doar cu ambele ies asa cum "trebuie". Ma refer la textura aia tipica muffin :D

    ReplyDelete
  10. Despre cacao nu stiu. Doar de alcalizata sau ne. Adica naturala. Iar asta din urma, se gaseste din ce în ce mai greu. Deoarece asta alcalizata este mai neagra, mai "dizolvanta", se omogenizeaza mai bine chiar si cu laptele rece...etc.

    ReplyDelete
  11. ce bine arata!!! trebuie sa fi fost foarte gustoase...
    Pupici

    ReplyDelete
  12. doamne ce frumos arata !!!!! ... fac si eu de sarbatori briose ca nu mai rezist !!!

    ReplyDelete
  13. Superbe! Chiar imi vine sa ma servesc!

    ReplyDelete
  14. Yummy, arata tare bine!!!Imi plac tare mult!Pupici!

    ReplyDelete
  15. Bianca, au fost bune. Nu-s eu cu ciocolata, dar fiica-mea.

    ReplyDelete
  16. Cat, spor la treaba si pregatirile de sarbatori!

    ReplyDelete
  17. Cristina, chiar serveste-te! :D

    ReplyDelete
  18. Foarte dragute, bine de stiut daca vreau sa folosesc si alt fel de faina. Multumiri de postare :)

    ReplyDelete
  19. Ce frumos arata, prezentare de milioane.

    ReplyDelete
  20. Faina poza dar si briosele!Pupici!

    ReplyDelete
  21. Arata grozav,sunt curioasa cum sunt cu fainade spelta de care n-am dat pana acum.
    Si eu pun la briose praf de copt si bicarbonat,ies o minunatie,te pup cuscra mea draga!

    ReplyDelete
  22. Moammma ce bine arata si ce pofta de muffinsi am.
    Seara faina sa ai.

    ReplyDelete
  23. Grozave... servesc una. Pup si o seara frumoasa!

    ReplyDelete
  24. Au iesit perfecte si elegante, ca de obicei:) te pup

    ReplyDelete
  25. Arata foarte bine si nu pot fi decat delicioase...De faina asta nu stiu nimic dar,am incredere in tine !!!
    Te pup si-ti doresc o seara minunata!

    ReplyDelete
  26. Flory, de gasit se gaseste si la voi. Chiar am primit un pachetel din Italia cu paste, cus-cus, etc... din farina de farro.
    Pupic :*

    ReplyDelete
  27. Micule, serveste-te macar virtual.
    Salutari :)

    ReplyDelete
  28. Ramona, merci. Chiar elegante nu-s ele, ca eu nu le am cu decoratul. Îmi lipseste fantezia pe "terenul" asta :D

    ReplyDelete
  29. Petronela, faina asta se gaseste si în Italia, si îi zice farina di farro. Poate te încumeti sa faci si tu ceva din spelta. Daca-ti place pîinea de casa, probeaza-o din spelta, sa vezi ce pufoasa iese :)

    ReplyDelete
  30. Mama ce-mi plac feliile alea de banane scufundate intr-o mare de briosa cu cioco . :)
    Tre sa fac si eu o tura,ca n-am facut de mult,dar pentru mine , cu vanilie si ceva limonos . :))

    ReplyDelete
  31. sunt superbe si probabil incredibil de gustoase!

    ReplyDelete
  32. Foarte dragute-s! Nu po refuza asa ceva:) Pup

    ReplyDelete
  33. Minunate!Un fel de brownie cupcake yammy.Ce-ar merge unul linga coffee mocha.

    ReplyDelete
  34. Lia, data aviatoare o sa bag o bucatoaie de banana, nu o felie! Cererea e maaare! :D Dau tare bine în muffins!

    ReplyDelete
  35. Craita, au iesit bune. Ciocolatoasa de fiica-mea a zis ca-s prea bune =))

    ReplyDelete
  36. Cuscro, ai vinit si matali la pupat? :D
    xoxoxo

    ReplyDelete
  37. Paradis, ar merge bine si c-o bila din înghetata aia cu cafea ce ai facut-o! Pe care cred ca o includ si eu în meniul de Craciun, ca am la masa amatori de înghetata :D

    ReplyDelete
  38. Ce ciocolatoase faine ei tu aici !!!
    Si foarte sanatoase.
    Mai ai una macar si pentru mine ?
    Te tzuc !

    ReplyDelete