December 4, 2008

Rata cu sos picant de vin



Am servit cu Semmelknödel/Galuste din pîine si varza rosie cu mere .
  • 1 rata mare
  • 450 ml supa
  • 200 ml vin rosu
  • 1-2 mere
  • 1 legatura mica de verdeata
  • 1 morcov
  • 1 bucatica de telina
  • 2 cepe
  • 1 rosie
  • 2-3 catei de usturoi
  • piper
  • sare
  • verdeata uscata
  • boia
  • usturoi deshidratat
  • 2-3 linguri de ulei de masline
  • 1 lingura amidon
Se curata rata,se spala si se scurge bine,sau se sterge cu servet de hîrtie.


Attached Image


O umplem cu mere si verdeata.


Attached Image


Amestecam toate condimentele într-un vas,
adaugam 2-3 linguri de ulei de masline,amestecm si pensulam rata bine, peste tot.


Attached Image


Attached Image


Curatam si taiem legumele bucati,si le asezam împreuna cu jumatate din supa într-un vas termorezist.


Attached Image


Punem rata cu pieptul în sus ,introducem vasul în cuptor la 190°C timp de aproximativ timp de 15 minute,
pîna se usuca condimentele,


Attached Image


apoi întoarcem rata cu pieptul în jos,si o lasam asa timp de 50-60 de minute.
În timp ce se coace verificam si din cînd în cînd o stropim cu zeama din vas.
Nu am uitat ceapa biggrin.gif


Attached Image


Întoarcem pe partea cealalta si o mai lasam la copt vreo 60-70 ,stropind-o cînd si cînd cu sucul din vas.
Adaugam si restul de supa.


Attached Image


Scoatem rata din vas,o acoperim si o lasam 10 minute la odihna,timp în care pregatim sosul.


Attached Image


Strecuram zeama de legume,adunam grasimea de deasupra,turnam vinul si dam vasul pe foc iute.

Attached Image


Degustam.Adaugam eventual sare,piper..
si îngrosam sosul cu ceva amidon.

Eu am împartit zeama din vas în doua.
O parte am facut-o cu vin,si îngrosat cu amidon(Mondamin)
Iar în cealalta parte am pus legumele înapoi si am facut piure.
Sosul de vin este destul de picant,concentrat,cu aroma puternica de vin,
si la Denise nu-i place,de aceea am facut ei sosul cu legume smile.gif


Cu sosul de vin.


Attached Image


Attached Image



Cu sosul de legume.


Attached Image


Attached Image


8 comments:

  1. Maya si tigaretele tale arata foarte bine.Trebuie sa incerc si eu varza rosie si semmelknödel.Am mincat o singura data varza din asta si nu stiam de ce este calda, iar al meu sot nu a stiut sa imi spuna cum se face.Mi-a placut foarte mult.Merci pentru reteta, am sa o postez pe blog cind o fac.Te pup

    ReplyDelete
  2. Maya, I am one of your biggest fan!! Blog ul tau e cel mai frumos cadou pe care putea sa mi-l faca cineva ! Vreau un sfat de la tine; am vazut ca folosesti foarte des la gatit cratita aceea cu capac cu gril, cred ca de la Berndes. In Romania nu am vazut asa ceva, si imi doresc cu ardoare. Crezi ca ar merge aceasta http://www.kitchenshop.ro/index.php?productID=201&discuss=yes (te rog sa stergi link-ul, sa nu fie probleme). Crezi ca e ok, se compara cu a ta ? Merci mult ca mi-ai acordat din timpul tau. Silvia

    ReplyDelete
  3. Carmen,varza asta se poate servi si rece,dar atunci trebuie facuta neaparat cu ulei. :)
    Sa-mi spui daca ti-a placut :)

    ReplyDelete
  4. Silvia,ma faci sa ma rosesc aici d euna singura în afta laptopului! :D
    Multumesc :)

    AM vazut cratita din link,si misto.Cel putin din imagine arata foarte bine.
    Eu am doua cratite din asta mari.Una dreptunghiulara si una ovala.Capacele sînt extrem de folositoare,la grilat ceva rapid.Merg super la peste si pui.Cît despre vase,sînt foarte încîntata ,ca-s foarte încapatoare.Poti baga si gîsca înauntru :D
    Le folosesc pe plita cît si în cuptor,fara probleme..si asta deja de ani de zile :)

    ReplyDelete
  5. Felicitari, arata grozav si cred ca e delicios!

    ReplyDelete
  6. multumesc ,mononoke ! Pup,si multumesc de vizita!

    ReplyDelete