February 18, 2010

Tagliatelle cu ciuperci


Tagliatelle mit Champignonsoße






  • 100 g gris din grîu dur________100 g Hartweizengrieß(Rosenmehl)
  • 200 g faina de grîu__________200 g Weizenmehl(Rosenmehl)
  • 3 oua_____________________3 Eier
  • sare______________________Salz


Se amesteca toate ingredientele,si se framînta un aluat compact.Se formeaza o bila,se împacheteaza în folie transparenta,se lasa la odihna jumatate de ora.Se presara un start fin de faina pe masa de lucru,apoi se întinde aluatul o foaie subtire cu sucitorul,din care se taie teitei lati.Se presara faina peste teitei pentru a nu se lipi unul de celalalt,si se pun într-un loc uscat/sau pe un prosop curat la odihna.

Die Zutaten miteinander vermischen und mit den Händen zu einem glatten, kompakten Teig verkneten.Den Teig dann zu einer Kugel formen, in Klarsichtfolie wickeln und etwa eine halbe Stunde ruhen lassen.Auf einer leicht bemehlten Arbeitsfläche den Teig mit dem Nudelholz dünn ausrollen,dann mit einem Messer in dickere Streifen schneiden.Leicht mit Mehl bestäuben, damit sie nicht an einander kleben und an einem trockenen Ort /oder auf ein trockenes Tuch legen und ruhen lassen.









  • 500 g cuperci maro(Egerlinge)__________500 g Champignons( Egerlinge)
  • 1 ceapa____________________________1 Zwiebel
  • 3-4 linguri ulei de masline______________3-4 EL Olivenöl
  • 150 ml vin alb_______________________150 ml Weißwein
  • 1 lingura marar,tocat fin_______________1 EL Dill,fein gehackt
  • 250 ml smîntîna de frisca______________250 ml Schlagsahne
  • sare_______________________________Salz
  • piper______________________________Pfeffer


Se curata ciupercile,si se taie în functie de gustul fiecaruia.

Die Champignons putzen, und je nach Geschmack klein schneiden.





Se curata ceapa,se toaca si se prajeste împreuna cu ciupercile.

Die Zwiebel schälen,würfeln und zusammen mit die Champignons anbraten.




Se adauga vinul,si se lasa 5-6 miute sa fiarba.Se condimenteaza cu sare si piper.

Den Weißwein hinzufügen und 5-6 Minuten köcheln lassen.
Mit Salz und Pfeffer würzen.



Se adauga smîntîna si mararul,dupa care se mai lasa scurt la fiert.
Se pastreaza cald.


Schlagsahne und Dill hinzufügen und nochmals kurz aufkochen lassen.
Warmstellen.




Se pun pastele la fiert în apa cu sare care clocoteste usor,si se fierb al dente 1-3 minute,dupa care se scurg bine.Se amesteca cu sosul si se servesc calde.


Die Nudeln in reichlich sprudelndem Salzwasser al dente 1-3 Minuten
kochen,dann gut abtropfen lassen.Mit der Soße mischen,
auf Teller anrichten und warm servieren.




14 comments:

  1. Du bist ja eine gaaaaaaaaaaanz liebe. Nun muss ich nicht erst übersetzten lassen, sondern kann gleich loslesen, abschreiben, Zutaten kaufen, nachkochen. Ich liebe deine Rezepte. Ganz liebe Grüße shoushou

    ReplyDelete
  2. Maia,absolut minunate!
    Si pozele deosbite ca totdeauna!Si eu fac,tot ca tine si pentru ca sintem mari fani ciuperci!
    Week-end placut si insorit!

    ReplyDelete
  3. am s incerc reteta ta de sos.nu am pus niciodata vin in sosul de ciuperci

    ReplyDelete
  4. Shoushou,
    es freut mich sehr das zu hören!
    Wäre ich nicht so faul beim schreiben,hätte ich das schon längst gemacht :D

    Liebe Grüße,

    Maya

    ReplyDelete
  5. Merci,Mariana!Un sfîrsit de saptamîna frumos!
    M.

    ReplyDelete
  6. Pansy,încearca!E bun,ii da o aroma care mie îmi place :)

    ReplyDelete
  7. Hi Maya,
    O superlativä Presentare.De Vis !!
    Tot asa si Gustul ..
    Tagliatelle ale tale aratä c adin maschinä , asa akkurat le-ai täiat. Super.. Compliment
    salutäri Jacob

    ReplyDelete
  8. Jacob,am si masina,dar de taiat i-am taiat totusi cu mîna,ca nu am Nudelwalze care taie teiteii asa lati. :D
    Merci de vizita!
    LG,
    M

    ReplyDelete
  9. Arata super bine. Se pot face cu champignons? Din pacate n-am nici vin, dar cred ca merg si fara.

    ReplyDelete
  10. Nu am avut timp sa citesc reteta in intregime (tocmai s-a sculat junioara mea), dar pentru ca locuiesc in DE si sunt in proces de invatare a limbii gremane, a fost o incantare pentru mine sa vad retetele scrise in ambele limbi. Blogul l-am vizitat de multe ori, ba chiar am gatit minisnitelele a la maya, care sunt grozave.
    Felicitari pentru blog si pentru inspiratie.

    ReplyDelete
  11. Cami, merge si fara vin,dar cu e mai bun :P
    Si da,merg orice fel de champignoane..adica,mie cel putin,mi-ar place cu oricare ciuperca..ca eu le ador :)

    ReplyDelete
  12. Liana,multumesc de vizita si de aprecieri.
    O seara frumoasa îti doresc.

    M.

    ReplyDelete