April 21, 2011

Compot de rubarba în sirop de capsune

A aparut rubarba pe piata! Deschid sezonul cu un compot de rubarba aromat cu sirop de capsune. Dupa parerea mea, rubarba si capsunele potrivesc perfect. În general multi fac marmelada de rubarba amestecata cu capsune. M-am gîndit ca si unui compot i-ar sta bine îmbaiat în aceasta aroma, si bine am gîndit :)




Zeama de capsune am facut-o pe loc din:
  • 500 g capsune, tocate grob/jumatati
  • 3 felii de lamîie
  • 800 ml apa
  • 550-600 zahar

  • 1 kg rubarba


Am pus capsunele cu zaharul, feliile de lamîie si apa la fiert pe foc moderat. 
Dupa ce a tras cîteva clocote si s-a umflat de cîteva ori am tras vasul la oparte. 
Am strecurat zeama. A iesit mult mai multa zeama decît am avut nevoie, asa ca
în restul de zeama am mai adaugat zahar si am lasat sa fiarba,  pîna s-a legat putin, ca un sirop normal.



Am spalat si curatat rubarba. Merge foarte usor.



Se cresteaza putin la capat, apoi se jupoaie de-a dreptul :D



Dupa curatarea a 1 kilogram de rubarba, au ramas 800 g.



Am taiat rubarba în bucati de 2-3-4 cm si am pus-o în borcane.



Sa le umpleti bine, pentru ca dupa fiert, volumul rubarbei scade.



Am turnat zeama calduta, apoi am închis bine borcanele.



Le-am scufundat în apa calda, atît cît sa le acopere,
si le-am lasat la fiert/sterilizat 25 minute total/ 10 minute 
de fiert din momentul în  care apa începe sa clocoteasca le ajunge.



Dupa ce le-am scos din apa fiarta, le-am acoperit cu prosoape
si le-am lasat la racit pîna a doua zi.



Un deliciu!





Notite:

-cui îi place vanilia, poate adauga în zeama la fiert o pastaie despicata
(desi ador capsunele si vanilia, în combinatie nu le suport)
-un baston de scortisoara, la fel, aromeaza foarte placut acest compot-sa nu va sperie cantitatea de zahar(chiar ar mai merge), rubarba este foarte acra
-pentru a nu avea ate printre dinti, curatati rubarba bine

26 comments:

  1. Minunat arata compotul, sa-mi pastrezi o portie, te rog ;-))

    ReplyDelete
  2. Super!!! Anul trecut am mancat prima oara rubarba..am facut prajitura cu ea. Poate anul asta pun si eu un compot.
    Pupici si paste fericit!!

    ReplyDelete
  3. Pe mine m-ai lovit! Si mie imi place combinatia, de altfel rubarba servita oricum este in topul preferintelor mele!

    ReplyDelete
  4. Superb! Te felicit, Maya!

    Paste fericit alaturi de cei dragi!

    ReplyDelete
  5. Incantatoare reteta,ca de obicei!
    Paste fericit si delicios iti doresc!

    ReplyDelete
  6. Ce frumoasa postare! O poezie!
    Sarbatori fericite, te pup!

    ReplyDelete
  7. Nu am mancat niciodata rubarba...dar siropul de capsuni pentru el pot baga mana in foc ca-mi place :)

    ReplyDelete
  8. La multi ani!
    http://www.youtube.com/watch?v=wFh-rX_Sfhs&feature=player_embedded#!

    ReplyDelete
  9. Super reteta!!

    Aveţi deja un rubarbă grădină, am de gând să o fac.

    Paşte fericit!

    Sărut:Gizi

    ReplyDelete
  10. Paste fericit! Sanatate multa, iubire si fericire! Hristos a-nviat!

    ReplyDelete
  11. Liana,mai am un borcan,dar mai fac.Acusica e rubarba mea numai buna,si mai pun de-o portie...de data asta mai babana :D

    ReplyDelete
  12. Bia,sa stii ca tare bun compotul de rubarba!Paste feericit!

    ReplyDelete
  13. Ralu,eu compot înca nu am mîncat.Asta a fost prima data.P1ina acum doar în marmelada de capsuni sau în prajitura.Compotul asta este delicios!Deabia astept sa fac urmatoarea tura cu rubarba din gradina mea,desi a fost bun si cu rubarba din gradina altora =))

    ReplyDelete
  14. Alexandrina,multumesc.Sarbatori fericite!

    ReplyDelete
  15. Mariette,multumesc.Sarbatori fericite!

    ReplyDelete
  16. Mononoke,merci!Pupici si sarbatori fericite!

    ReplyDelete
  17. Bucate apetisante,dar sa vezi ce buna e combinatia capsuni+rubarba! :*

    ReplyDelete
  18. Sorin,multumesc :)
    Sarbatori fericite!

    ReplyDelete
  19. Gizi,am rubarba în gradina.
    Te pup si îti doresc Paste Fericit!

    ReplyDelete
  20. Sabina,multumesc!sarbatori fericite! :*

    ReplyDelete
  21. Tengo que felicitarte por la compota de Ruibarbo,se ve deliciosa y muy linda,tenemos acá la Nalca que se parece mucho,es un fruto silvestre y yo preparo mermelada,más no he peobado nunca el ruibarbo,tu postre se ve muy fino,cariños y abrazos.

    ReplyDelete