March 18, 2016

Spanac în crusta de cartofi dulci

Minunată "tarta" asta! Nu e chiar o tartă, dar seamănă cu una, nu? :D Rețeta am găsit-o pe Cooking Light - aici puteți viziona pas cu pas modul de preparare. Varianta mea e probabil puțin mai bogată din punct de vedere caloric și ușor diferită - am înlocuit laptele cu smîntînă lichidă, am renunțat la cele două albușuri în plus, am folosit doar un cartof în loc de doi, și nu se putea să nu adaug și doi căței de usturoi, nu?  

M-a intrigat combinația știind cît de dulci sînt acești cartofi...spanac cu ceapă, usturoi, ouă și brînză sărată în crustă dulce? Hmmm... A ieșit excelent, ne-a plăcut foarte mult. Se va repeta neapărat! 

Ingrediente:

  •  500 g spanac proaspăt 
  •  2 cepe, tăiate peștișori 
  •  2 căței de usturoi, dați pe răzătoare 
  •  4 ouă 
  •  200 ml smîntînă lichidă  
  •  1 cartof dulce ( 350 g ), feliat subțire 
  •  100 g brînză, gen Feta 
  •  sare, piper 
  •  2-3 linguri ulei 

 ( forma de tartă are diametru de 28 cm )





Am uns forma cu un strop de ulei. Peste cartofii feliați am rîșnit piper și sare, i-am stropit cu puțin ulei,  apoi am dat forma la cuptor la 200 °C  timp de aproximativ 10-15 minute. Nu m-am uitat exact la ceas, însă cînd am văzut că încep să se rumenească marginile cartofilor, am scos forma afară.  


În timp ce se cocea crusta de cartofi, am rumenit foarte ușor ceapa într-o lingură de ulei, apoi am adăugat spanacul pe care l-am spălat în prealabil și l-am tăiat grob, frunzele fiind destul de mari. Am învîrtit vreo 4-5 minute pe foc domol pînă s-a lăsat spanacul, am adăugat usturoiul, apoi am condimentat cu sare și piper după gust.  



 Cît s-a răcorit spanacul, am bătut ouăle cu smîntînă, sare și piper.  


Am turnat amestecul peste spanac, am presărat brînza făcută firmituri deasupra și am dat forma din nou la cuptor la 200°C pe șina din mijloc. După aproximativ 20 minute am coborît temperatura cuptorului la 160°C și am mai lăsat încă 8-10 minute.  


Vedere din cuptor :) 


 După ce a stat vreo 10 minute, am tăiat-o. Se poate tăia bine atît caldă cît și rece, și e la fel de bună.



10 comments:

  1. Minunat frumusete ce esti, urmeaza sa o fac si eu zilele astea.

    ReplyDelete
  2. Ce ma bucur ca am gasit reteta ta. O si fac maine. Abia astept sa vad daca le place celor mici.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sper sa le placa. La noi a avut succes :)

      Delete
  3. Super reteta de primavara, clar ca o incerc cu familia!
    LG Roswitha

    ReplyDelete
  4. In weekend am incercat si eu reteta, copiii au fost incantati, sotul mai putin :) Bine la el stiam, spanacul e o problema.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sotului meu i-a placut foarte mult, copilului mai putin. Nu prea se împaca cu cartofii dulci :)

      Delete
  5. eu am o problemă cu spanacul, nu îmi place, dar dacă mi-ar face cineva o chestie de-asta cu siguranță aș încerca :) arată super bine și cred că e și foarte gustoasă :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Este întradevar si chiar potriveste bine combinatia :)

      Delete