November 7, 2011

Choco Cookies

Dupa placinta cu mere, care a fost un succes, va prezint un alt experiment dulce cu faina de spelta.



        Ingrediente:
  • 250 g unt moale, taiat cuburi
  • 120 g zahar brun
  • 120 g zahar
  • 2 oua (100 g )
  • 1 pastaie vanilie, doar maduva
  • 1 vf. cutit scortisoara macinata
  • 5-10 g cacao dark
  • 1 priza fina sare
  • 380 g faina de spelta
  • 8 g praf de copt
  • 1 vf. cutit bicarbonat
  • 150-200 g picaturi de ciocolata amaruie


Se freaca bine untul cu zaharul brun si cel alb.



Se adauga ouale, maduva de vanilie, scortisoara, praful de sare, si se omogenizeaza.



Se adauga faina, cacaoa, praful de copt si bicarbonatul, se mixeaza bine.
Picaturile de ciocolata se adauga în final, si se încorporeaza în aluat cu o spatula.



Aluatul se împarte în doua parti pe foi de celofan sau folie alimentara transparenta, si se roleaza suluri cu circumferinta de 5 cm, care se dau la congelator pîna se întaresc. Cel putin 30 minute. Sub aceasta forma aluatul se poate congela si pastra timp îndelungat, fara probleme. Eu recomand cocerea biscuitilor dupa congelarea completa. Sulul congelat se feliaza mult mai usor, iar biscuitii îsi pastreaza forma la copt. Asta am observat cînd am facut a doua tura de bisciti din sulul congelat beton. Cei din prima tura au iesit mai mari si mai subtiri, dar la fel de buni.




Se taie felii de 2 cm grosime, si se dau în cuptorul preîncalzit la 170-180°C timp de 12-14 minute din aluatul necongelat si 16-18 minute daca e congelat/ în functie de grosime, marime. În orice caz, nu-i rumeniti deasupra. Cînd sînt rumeni pe dos, sînt copti. Se lasa la racit în tava sau pe ceva drept, altfel se deformeaza.








Notite:

-daca folositi faina de grîu, biscuitii ies mai crocanti cu o textura mai densa si uscata - înainte îi faceam cu faina de grîu
-cu faina de spelta ies fragezi, se topesc în gura
-în ambele variante, biscuitii sînt deliciosi
-daca doriti biscuiti mai ciocolatosi, adaugati înca 10 g cacao
-pentru a fi mai oachesi, înaite de a-i introduce în cuptor, decorati fiecare biscuite cu 5-6 picaturi/buline de ciocolata
-puteti înlocui bulinele de ciocolata cu bucatele de mere uscate, fructe confiate, chips-uri de cocos, nucoase sfîrmate grob, stafide... sau combinati dupa bunul plac.
-merg perfect la micul dejun lînga o cafea, ceai, lapte, ciocolata calda sau îi puteti folosi la Cookies Ice  . 

52 comments:

  1. Daca e cu cioco ma bag,arata si tare bine!Te pup!

    ReplyDelete
  2. Arata minunat...atat prajiturelele cat si decorul:)

    ReplyDelete
  3. Arata super bine...si pozele mortale..
    pupici

    ReplyDelete
  4. Oh...aratå super,sunt"biscuitzii"preferatzi ai fiului meu care prin mine te roagå så incerci tu intai si apoi så invåtz si eu de la tine,cum se fac pateurile cu branzå(de orice fel)Merci anticipat :*

    ReplyDelete
  5. Bucate apetisante, nu-s chiar ciocolatosi ca i-am facut pentru toata familia, iar noi, babacii, nu prea ne dam în vînt dupa ciocolata. Data viitoare îi fac mai ciocilatosi, numai pentru Denise, iar noua ne fac un amestec cu mere uscate si stafide sau cocos, înca nu stiu.

    ReplyDelete
  6. Flory, mai am vreo 2, deci hai! xoxoxo

    ReplyDelete
  7. Danuta, decorul e cutia a doua cescute cu farfurioare cumparate din Italia. Nu m-am îndurat sa azvîrl ambalajul, ca e tare dragalas :D

    ReplyDelete
  8. Ella, cele mai simple pateuri cu brînza, sînt astea http://mayas-esprit.blogspot.com/2011/05/pachetele-cu-branza-de-vaci.html

    ReplyDelete
  9. Imi plac foarte mult! Cred ca-i pun pe lista de Craciun...

    ReplyDelete
  10. Alexandrina, aluatul îl poti face din timp, si îl poti pastra sub forma de suluri în congelator.

    ReplyDelete
  11. Ce frumoase sunt! Se potrivesc de minune pe masa de sarbatori!
    Hmmmm...deja imi zboara gandul departe:-)

    ReplyDelete
  12. Sunt moarta dupa biscuitii cu ciocolata!!! Arata super...incerc si eu sa fac rost de faina de spelta...

    ReplyDelete
  13. arata atat de deliciosi ... mmmmmmmmm
    te pup

    ReplyDelete
  14. Arata perfecti si cred ca si gustul e perfect!Pupici!

    ReplyDelete
  15. As vrea sa fac si eu biscuiti dar nu stiu ce este faina de spelta.Multumesc.Elena P

    ReplyDelete
  16. pe langa faptul ca faci niste minunatii mereu , ai niste vasute , cutiute, cescute si alte cele ..... superbe !!!!!!

    ReplyDelete
  17. Arata bine linga o ceasca de cafeluta/nu mai zic de decor. Parca miroase deja a Craciun:).

    ReplyDelete
  18. Voi cauta faina ca prea arata deliciosi ! Minunata prezentarea!

    ReplyDelete
  19. Ce frumosi si gustosi sunt.Si cescuta este super.Te pup!

    ReplyDelete
  20. Foarte draguti.. O sa incerc si eu....

    ReplyDelete
  21. minunatele de ele! ce le-as mai rontai ;))

    ReplyDelete
  22. Arata super bine si sunt tare deliciosi!!!Pup!

    ReplyDelete
  23. arata super si prezentare si biscuitii!!felicitari!!Pupici

    ReplyDelete
  24. Am salivat si pe forum la ele, asa ca am venit sa le mai vad o data si aici. Arata tare yummmi!!!

    ReplyDelete
  25. ce bunatate!!!!super si prezentarea

    ReplyDelete
  26. Diana, daca-ti plac ciocolatosi, adauga mai multa cacao în aluat.

    ReplyDelete
  27. Teo, cu toate ca eu nu ma dau în vînt dupa chestii cu ciocolata, sînt buni. Fiica-mea îi adora! Sînt preferatii :D

    ReplyDelete
  28. Elena P, uite aici informatii despre spelta. Cu google gasesti adrese si linkuri de unde poti cumpara faina de spelta. Online sau direct. banuiesc ca în tara se gaseste în magazinele naturiste, plafar... nu stiu. La noi se gaseste peste tot. Cît de curînd ma voi aproviziona direct de la moara :D

    ReplyDelete
  29. Cat, cescutele nu-s noi. Parca le-am mai pus pe undeva. Iar cutiuta, este ambalajul cescutelor de care nu m-am putut desparti, ca e tare dragalas =))
    Le am din Italia, zona Venetiei.

    ReplyDelete
  30. Paradis, cu ceva mai multa scortisoara, chiar miros a Craciun cookies astea =))

    ReplyDelete
  31. Anto, ies foarte bine si cu faina de grîu.
    xo

    ReplyDelete
  32. DiaMar, am doua cescute. Asa a fost setul. Iar cealalta cescuta nu are acelasi design, dar aceeasi tema. La fel si cutiuta ambalaj. Pe partea cealalta are alt model :D

    ReplyDelete
  33. Fantezie în bucatarie, merci :)

    ReplyDelete
  34. Gabi, facuti cu faina de grîu si doar zahar brun, au o textura asemanatoare a cookies-ilor americani :D Asa cu faina e spelta si doua zaharuri, ies aerati, usori. Buni oricum :D

    ReplyDelete
  35. Yaya, merci draga mea! Ma bucur sa te revad :*

    ReplyDelete
  36. fursecurile sunt foarte dragalase.chiar nu stiam ca se pot face atat de multe preparate fara faina din grau.as vrea totusi sa iti laud setul inimioara.este atat de dragasa!
    pupici

    ReplyDelete
  37. Sarah, cu faina de spelta se poate face orice, ca si din faina de grîu. Se lucreaza putin altfel, preparatele au o alta textura, dar sînt gustoase!

    ReplyDelete
  38. Arata demential! As servi o portie cu o cafea!

    ReplyDelete
  39. Lavi, merg foarte bine la o cafea! :)

    ReplyDelete