September 22, 2012

Prajitura cu mere si prune

O prajitura de toamna, un buchet de arome, un parfum îmbietor. Un deliciu dulce, reteta de la Ioana - Pasiune si culoare - merci, draga mea! A fost deosebit de buna! Va recomand reteta din toata inima.


Ingrediente:
  • 125 g unt moale 
  • 125 g zahar 
  • 2 oua 
  • 150 g faina 
  • 1 lingura coaja de portocala 
  • 1 lingurita praf de copt 
  • 2 linguri smîntîna lichida/de frisca 
  • 2 mere mari 
  • 6 prune 
  • 50 g safide 
  • 2 linguri Amaretto 
  • 50 g fulgi migdale 
  • zeama de lamîie 

Se pun stafidele la înmuiat în doua linguri de amaretto. Se poate folosi si rom, cointreau etc. 
 
 
 
 Se curata un mar, se feliaza si stropeste cu zeama de lamîie pentru a împiedica oxidarea. 
Prunele se spala, sterg si feliaza. 

 
 
Se freaca untul cu zaharul. Ouale se adauga cîte unu pe masura ce se framînta/mixeaza, la fel si faina amestecata cu praful de copt, cîte o lingura. În final se adauga si smîntîna. Eu am pus si coaja de portocala razuita. 
 
 
 
Fructele feliate si stafidele stoarse sau nu, se adauga la aluat si se încorporeaza usor cu o paleta. 
 

Se toarna aluatul cu fructe într-o tava rotunda ( 24-26 cm ) unsa cu unt si tapetata cu pesmet sau faina. Cel de-al doilea mar se spala, sterge, se îndeparteaza casuta cu seminte, se feliaza. Feliile se aseaza peste aluatul usor nivelat, iar deasupra se presara migdale feliate. Se da tava în cuptorul preîncalzit la 180°C timp de 60 minute. Daca prajitura tinde a se rumeni prematur, acoperiti tava cu o folie de aluminiu. 

 
 
Pofta buna si un sfîrsit de saptamîna însorit, va doresc! 
 

52 comments:

  1. Nu am citit eu cu atentie sau ai uitat sa ne spui ce facem cu smantana?Astept raspunsul tau pentru ca vreau sa incerc acest deliciu .Multumesc Mihaela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Scuze. Smîntîna am adaugat-o dupa ce am încorporat faina amestecata cu praf de copt, apoi am mai mixat putin. Spor la treaba :)

      Delete
  2. ce fain arata! mi-ai facut poftaaaa!

    ReplyDelete
  3. Mere, prune si migdale....ca ti-ai dori mai mult oare ???
    Arata senzational !Bravo...
    Te tzuc si iti doresc o duminica linistita asa cum o vrei tu !

    ReplyDelete
  4. este sezonul ideal al acestei minunate prajituri! multumesc pentru idee :)
    weekend minunat îti doresc! :)

    ReplyDelete
  5. Ce prajitura frumoasa pentru inceputul acesta de toamna! Am s-o incerc si eu fara indoiala.

    ReplyDelete
  6. Super prajitura,aromata si de sezon!Pups <3

    ReplyDelete
  7. Ma bucur ca v-a placut.Ar repeta-o si eu mai ales ca am atatea mere si prune primite acum da nema cuptor.Nu vrei niste prune?Eu vin cu prunele, tu pui cuptorul la bataie:))
    Pupici la bipezi zi patrupezi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taci, ca si cuptorul meu face figuri! Sper sa n-o ia razna! Am primit si eu azi prune, si acusi ma duc sa culeg niste mere, si iar o fac!
      Si de la noi pupici pe obrajori si mustacioare xo!

      Delete
  8. Prajitura de sezon cu o prezentare minunata. Pup!

    ReplyDelete
  9. Mere, prune, migdale,lichior....love it!!!aratã minunat;)

    ReplyDelete
  10. Arata fantastic de bine. Abia astept sa o fac si eu.

    ReplyDelete
  11. Arata tare bine, ce pofta mi-ai facut! Te pup si o duminica placuta, Maya!

    ReplyDelete
  12. O combinatie fatala !!!!! Nici nu vreau sa ma gandesc ce gust are , ca si mor de pofta !!! :(((( O duminica placuta si tie !!!!

    ReplyDelete
  13. Amaretto e cumva lichior de migdale? Eu folosesc Disaronno ;-) Deci, inainte un paharel de lichior, apoi o felie de prajitura ;-) puuup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yep! Si eu doar Disaronno Amaretto folosesc :D Pup!

      Delete
  14. O prajitura delicioasa de toamna! Superba prezentarea!

    ReplyDelete
  15. Imi plac enorm de mult tartele si prajiturile cu mere. Cu siguranta e un deliciu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daaa si mie! Data viitoare pun mai multe stafide si un mar în plus :D

      Delete
  16. Fantastica prajiturica! Ma uit la poze si imi vine sa le mananc :D
    Pup

    ReplyDelete
  17. Mmm, arata grozav de bine!!!Yummy, super apetisanta!Pupici!

    ReplyDelete
  18. Offf... nu se poate sa trimiti una si la mine?! :) Tare delicios arata si.. tare nu mai am timp de nimic.. :(
    Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simo, nu ia timp prea mult. Poate te încumeti! Te pup!

      Delete
  19. Wow cat de bine arata prajitura!!!

    ReplyDelete
  20. Prajitura de sezon tocmai buna de preparat in weekend.Arata super bine.

    ReplyDelete
  21. Imi aduce aminte ca a venit toamna... o toamna frumoasa la fel ca prajitura ta !:))

    ReplyDelete
  22. O combinatie super faina de arome , gust cu ochii de la voi , eu sunt in criza de timp din pacate , nu stiu cand apuc sa mai incerc ceva nou :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei, si eu sînt mai "crizata" de timp în ultima vreme, dar asta este...

      Delete
  23. O nebunie de prajitura !!! Atat de buna si parfumata si usor de facut ! Merita nota 10 !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Intr-adevar! Pentru asta îi multumesc Ioanei! xo

      Delete
  24. O bunatate te prajitura plina de arome! Arata excelent

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci! Am refacut-o si sub forma de tarta. Tot buna :)

      Delete