October 15, 2011

Tea time

La noi si-a facut aparitia un soare cu dinti mari de cal! E superb, dar odata expus la razele aurii... înghetarea nu e departe! Egal! Macar avem soare! Va servesc cu un ceai, un amestec care îmi place mie în mod deosebit, si va doresc un sfîrsit de saptamîna minunat!
Eu savurez ceaiuri simple din ingrediente proaspete sau uscate de origine biologica. O parte din productie proprie, iar restul cumparate. Amestecurile mi le fac dupa pofta de moment, dispozitie... Instalatia mea preferata este un set din ceainic, ceasca si farfurioara. Tea for one.

        Combinatia mea, suna cam asa:
  • mere uscate
  • macese uscate
  • petale de floarea soarelui
  • petale de albastrele
  • petale de hibiscus
  • scoarta de scortisoara
  • lamîie proaspata


Are o culoare superba.


Mmmmm...

Nu îmi plac ceaiurile la plic. Le beau doar "fortata"... adica daca sînt servita si nu pot refuza. Ai mei beau ceaiuri de toate felurile. Din plic, chiar si instant (aici smiley care da bataita la poponet copilului), si bineînteles si ceaiurile mele. Sotul e mare amator, Denise daca-i place cum miroase, de frig, daca e racita, dar si de pofta sau sete. Ei îi plac ceaiurile simple. Cred ca cel mai mult îi place cel de tei, urmat de fructe si menta. Sotul... greu de spus. Are perioade cînd se hidrateaza cu tone de ceai verde simplu sau amestecat cu alte frunze, apoi combinatii de diferite ierburi, sau de menta, tei, chiar si musetel. Cele de fructe sînt preferatele mele, dar si eu savurez si un ceai de tei, menta sau musetel. Îmi place sa amestec fructe cu ierburi sau cu flori/petale- albastrele, floarea soarelui, petale de trandafiri(cei de dulceata), hibiscus.
Majoritatea fructelor, florilor/petalelor le cumpar, dar am unele si din productie proprie, sau culese din locuri nepoluate. Apropos locuri nepoluate. Am vazut multi si aici, dar si în tara, culegînd tei sau catina de pe marginea soselelor. Cred ca mai poluate si murdare flori de tei ca alea, de pe marginea drumurilor, nu exista niciunde. Infuzie de tei cu "touch" de emisie de gaze reziduale...


Despre cum fac eu ceaiurile

-nu fierb niciodata ceaiul în oala, ci torn apa peste fructe, ierburi, frunzaraie, flori si petale, în ceainic
-folosesc apa fierbinte care nu mai clocoteste
-cele din petale si flori le las sa traga 3-4 minute. În general le servesc simple rar cu lamîie sau portocala
-cele din ierburi le las sa traga 4-5 minute maxim. La fel, le servesc simple sau cu lamîie
-cele de fructe le las sa traga 7-9 minute maxim, si le servesc simple sau aromatizate cu scoarta de scortisoara, seminte de cardamom, felii de citrice
-cele de fructe în amestec cu ierburi sau/si petale le las sa traga maxim 7 minute

48 comments:

  1. Vin la un ceai si aduc niste fursecuri fragede!Pup!

    ReplyDelete
  2. Aduc si eu niste briose cu dovleac , ce zici ? Si eu ador sa beau ceiuturi cu o felie de portocala sau lamaie !!!
    Ce set superb ai !!!!

    ReplyDelete
  3. Multumesc pentru ceai!!!! Si mie-mi pamestecurile de casa.

    ReplyDelete
  4. Maya, eu nu sunt amatoare de ceaiuri, dar sa sti ca mi-ai deschis apetitul acum.
    Nu stiu, cred ca m-ai vrajit cu pozele tale.
    Superbe, cu adevarat superbe!

    ReplyDelete
  5. Ce culoare frumoasa! Ar trebui sa impachetezi combinatiile astea si sa le vinzi, suna foarte bine. Cum ai uscat merele? :)

    ReplyDelete
  6. Ce ceai bunut am gasit eu aici, plin de arome...
    Savuros !
    Bine te-am gasit !
    Te tzuc....

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Ceaiul a fost doar pretextul pentru a ne arata setul asta superb, nu-i asa??? :)
    Iti doresc un we frumos!

    ReplyDelete
  9. Teo, te atept! Ceai am din plin, si am si un ceainic maaare! :*

    ReplyDelete
  10. Cat, astept briosele cu tot cu tine! Pup!

    ReplyDelete
  11. Reka, eu amestec tot felul de "buruieni" între ele, apoi cu fructe uscate... sau le beau simple de tot. Ceaiurile complicate, exotice, cu nume ademenitoare ma depasesc. :D

    ReplyDelete
  12. Bucate apetisante, nici eu nu-s mare amatoare de ceaiuri. Dar în perioada rece, merg astea fructoase, aromatizate cu diferite coji de citrice, scortisoara, cardamom... etc :)

    ReplyDelete
  13. Miha, merele se feliaza subtire si se usuca ori în aparatul special, ori în cuptor la temperatura mica si ventilatie cu usa întredeschisa. Vezi la vegeta de casa :)
    Pupic :*

    Nu am mereu fructe uscate de mine, ci le si cumpar. La fel ca "frunzaraia". Dar am si dintr-ale mele :)

    ReplyDelete
  14. Sidy, multumesc de vizita si te poftesc la ceai. Fursecurile si briosele sînt deja pe drum :)
    Te pup.

    ReplyDelete
  15. Gabita, da normal ca am vrut sa va arat si setul. E preferatul meu. Mai am unu din ceramica pentru ceaiuri chinezesti. Si înca unu din sticla.
    Pupici :*

    ReplyDelete
  16. DiaMar, merci :)
    Weekend frumos :*

    ReplyDelete
  17. Hi,hi...ceai la ceai cu bucurie! ;-) Eu tocmai mi-am facut unul de maciese, culese de soacra-mea de pe muntii Clujului unde aerul ii pur si tare!Fain set de ceai ai ;-)pupici

    ReplyDelete
  18. Liana, asa da! Si eu mai gasesc la plimbari pe dealuri diverse floricele comestibile. Le iau cu mine acasa :D

    ReplyDelete
  19. Acum ca se apropie iarna,un ceai aromat e bine venit oricand!!!Chiar daca nu sant un fan ceaiuri,cred ca as servi cu mare drag o combinatie de-a ta ,de dragul culorii,aromei,al ceainicului si nu in ultimul rand al tau.
    Te pup si-ti urez o dumineca placuta!

    ReplyDelete
  20. Acum ca se apropie iarna,un ceai aromat e bine venit oricand!!!Chiar daca nu sant un fan ceaiuri,cred ca as servi cu mare drag o combinatie de-a ta ,de dragul culorii,aromei,al ceainicului si nu in ultimul rand al tau.
    Te pup si-ti urez o dumineca placuta!

    ReplyDelete
  21. si eu fac tot infuzie de ceai.imi plac ceaiurile bune,mai mult decat cafeaua,dar marturisesc ca nu am cultura acestui ritual,desi il ador.dimineata mai degraba imi fac cafea decat ceai,desi nu ar trebui sa beau cafea si in plus am o colectie de ceaiuri si niste cesti chinezesti pe masura.dar nu stiu cum,totul se inatampla aiurea..iar dupa-amiaza prefer o bere,vin,etc depinde de masa.si dupa masa nu mai am chef sau nu am obisnuinta de a bea ceai.decat foarte rar.cred ca trebuie sa reconsider acest obicei ai ceaiului.despre vasutele tale de ceai nu mai zic nimic ca stii cat imi plac toate ale tale.

    ReplyDelete
  22. E încã devreme la noi, dar o sã mã gândesc la el la iarnã:)
    Ador prezentarea, felicitãri!

    ReplyDelete
  23. am uitat sa spun ca sunt complet de acord cu ceaiurile de pe marginea drumului.eu satu intr-n cartier cu multi tei,unul din ei imi descopera casa si nu pot sa-l starpesc,desi nu e tei bun,e tei salbatic.e la mine in curte,dar trebuie sa am aprobarea de la primarie ca sa-l tai si aia nu-mi aproba decat "coafarea",asa se numeste.desi teiul imi da jos tiglele de pe acoperis cand bate vanrul.dar i cazul asta zice ca primaria nu raspunde in nici un fel. !!! m-am angajat sa plantez in locul lui un arbore de mici dimensiuni,de fapt de liliac,dar cred ca problema e prostia lor si interesele.de copacul ala sunt legate fire de cablu si internet,care platesc mai bine.da'mie imi descopera casa.o sa fac poze sa va arat.acumam-am enervat si m-am montat.da'nu ei platesc repararea acoperisului meu.si astora le e frica de ecologisti ! as vrea sa vad un ecologist caruia 2 copaci ii descopera casa si-l costa 10000E
    reparatia,sa-l nu-l mai ploua in casa.sunt plina de obida,da'm-am saturat de farisei.

    ReplyDelete
  24. nu's buna prietena cu ceaiurile.am crescut la sat ,la bunici si cumva ceaiul = boala.sa nu razi,dar cand eram bolnava ma punea bunica sa beau tone de ceai astfel ca am ajuns sa il asociez cumva cu boala.in schimb imi plac ceaiurile de fructe de la la lipton cu multaaaa lamaie (si E-uri,ca nu-s naturale).totusi ador setul tau de ceai.este foarte elegat.pupici!

    ReplyDelete
  25. Sotul meu este mare fan ceaiuri. O sa ii trimit aceasta postare utila.
    Pupici

    ReplyDelete
  26. Cred ca vin si eu la ceaiul asta plin de arome si frumos colorat si, aduc o rulada de biscuiti cu cocos...Weeken placut!

    ReplyDelete
  27. Vin la ceai.. merge dupa pranz nu?? aduc o dulcegarie ceva .. ;) minunate poze!!! pupici

    ReplyDelete
  28. La un ceai mrge orice dulce, noi venim cu o feliuta de tort.

    ReplyDelete
  29. Cred ca e un ceai foarte aromat,imi plac tare mult in aproape orice combinatie ,le consum destul de des.Te pup!

    ReplyDelete
  30. Exista ceva pe lumea asta sa nu iti iasa absolut perfect ? :)
    Si noi am inceput cu ceaiurile, e placerea mea de seara cind e liniste in casa si doar eu cu Acorn mai misunam.
    Si eu sunt amatoare mare de diverse combinatii dar aici imi este tare greu sa gasesc cele necesare ...

    Superbe pozele, aproape ca am simtit aroma ceaiului ...
    Hugs,
    Vio

    ReplyDelete
  31. Ma invit si eu la un ceai ca prea bine arata. :).Sanatate multa!

    ReplyDelete
  32. Uhhhhhhh! Ce dragute sunt seturile astea ptr ceai!;)) Nu ma pot apropia de ele, dar imi place sa le admir!:) Pupici

    ReplyDelete
  33. Petro, te invit cu mare placere la ceai. Sa stii ca nici eu nu sînt maaaare amatoare, dar totusi, un ceai aromat cînd si cînd, e binevenit :)
    Pupici :*

    ReplyDelete
  34. Pansy, cultura ceaiurilor nu o detin nici eu, dar savurez ce-mi place. Nu ma intereseaza amestecuri dubioase si nici ceaiurile cu lapte :D
    Pupici :*

    ReplyDelete
  35. Ramona, ceaiul merge si la vreme buna. La racoare, clar, e mai bun :D

    ReplyDelete
  36. Pansy, îmi pare rau de problemele cu acoperisul :(

    ReplyDelete
  37. Sarah, si eu tot la sat am crescut, iar ceainicul bunicilor mei era mereu pe soba cu apa fierbinte. Cu toate astea nu prea am baut ceai în copilarie. Acum însa îl savurez, dar nu beau în cantitati mari si nici zilnic. Eventual cînd da gerul.
    xoxoxo

    ReplyDelete
  38. Fancy, cu tot cu sot, va invit la un ceai :)

    ReplyDelete
  39. Cristina, dulciurile se aduna, iar eu trec la facut ceai în cisterna! :D
    Va astept!

    ReplyDelete
  40. Anto, dulcegareaso! Te astept! :*

    ReplyDelete
  41. Dan si Ionela aduc tort, deci da, o sa iese un dezmat total! :D

    ReplyDelete
  42. Vio, pai de ce nu gasesti? Ai cautat bine bine? :P
    Te poftesc la un ceai. Macar virtual.
    Pupici :*

    ReplyDelete
  43. Paradis, nu te-am mai vazut de-o viata! Pupici si hai la ceai!

    ReplyDelete
  44. Corina, si eu ador seturile astea de Tea for one. Sînt scumpe, sau de ce zici ca nu te poti apropia de ele?

    ReplyDelete
  45. O da! Cel putin aici la noi eu nu am gasit sub 100 de lei, mi se pare cam piperat pretul. Acum, depinde de fiecare, cat isi poate permite, mie mi se pare mult :)

    ReplyDelete
  46. Pai e destul pentru un ceainic si o cana obisnuita. Dar sînt unele faine de tot, mai speciale, cu design misto... alea costa mult de tot :D
    Setul meu e unu obisnuit, ordinar :D

    ReplyDelete