August 20, 2012

Galbiori cu usturoi

Rasfoind printre bloguri, am dat de galbiorii Dorinei chiar înainte de a pleca la cumparaturi. Daca tot mi-au iesit în cale, galbiorii, m-am agatat de ei :)




Ingrediente:
  • 500 g galbiori
  • 20 g unt
  • 2 fire de ceapa verdede, taiate rondele
  • 2 catei usturoi, tocati grob
  • 2-3 linguri ulei
  • patrunjel, tocat grob
  • sare

Se spala galbiori în apa rece, cu atentie, ca-s fragezi si se rup.



Ceapa se soteaza scurt în putin ulei.



Se adauga galbiorii si se salta pe foc iute pîna ce scade considerabil din zeama lasata, 
dupa care se adauga usturoiul.



Se mai salta tigaia de doua-trei ori apoi se aduga patrunjelul si untul. 
Se amesteca usor si se sareaza dupa gust.



Se serveste pe bagheta proaspata sau ca garnitura.
Dorina, multumesc de inspiratie!

18 comments:

  1. Imi plac la nebunie galbiorii, ce reteta minunata Maya!!

    ReplyDelete
  2. Ce bun!!! Simplu si foarte bun! Pupici!

    ReplyDelete
  3. N-am mai mancat galbiori de cand eram copila.. Super apetisanti arata!!
    Pupici

    ReplyDelete
  4. Multumesc pentru reteta, au un gust total deosebit!

    ReplyDelete
  5. Eu sunt bebelus in bucatarie fata de tine si de multe alte bloggerite si ma bucur nespus atunci cand reusesc sa inspir si eu pe cineva . Multumesc Maya pentru ca ai incercat reteta , sa va fie de bine galbiorii . Te pupa o mamica si-o pitica .

    ReplyDelete
  6. Ii adooooorrrrr si daca mai au si usturoi...... m-am topit !!!!!!!!!
    Salivez si este asa de tarziu, totusi :))))

    Puuup

    ReplyDelete
  7. cred ca pot sa spun ca galbiorii sunt ciupercile mele preferate !

    ReplyDelete
  8. Ce bunatate!!!Iar prezentarea este de zile mari!!!

    ReplyDelete
  9. Maya , de ce a trebuit eu sa intru asa de dimineata la tine ? De ceeeeee? Mor dupa orice fel de ciupercute , dar asta stii deja, nu ? Superb arata !!!!!!

    ReplyDelete
  10. Vaaaiii,cat sunt de buni galbiorii!!!! Nu am mai mancat de aproape 20 de ani,dar cand ma uit la pozele tale,parca le simt si acum gustul :P
    Imi amintesc de verile la bunici,cand mergeam la cules de ciuperci in padure,iar bunica ,dupa ce ii curata, ii spala si ii punea pe categorii(ca erau mai multe feluri) si ii gatea pe fiecare in alt fel. Mi-e tare dor de vremurile alea.

    ReplyDelete
  11. Salivez doar cand vad pozele. Imi doresc sa ma intorc in timp si sa fiu la casa bunicilor, acolo am gustat prima data ciupercile de padure. Bunicul meu le punea si la borcan, presupun ca murate. Pacat ca eu aici nu gasesc galbiori...

    ReplyDelete
  12. Ufff, ce rau imi pare acum ca nu am cumparat de pe marginea drumului clujean niste galbiori....erau nameti, nu alta! Tare buni trebuie sa fie ;-) puup

    ReplyDelete
  13. Ador ciuperciile !Superba si gustoasa postare!De unde ai cumparat galbiorii?

    ReplyDelete
  14. Adorat este putin spus, le iubesc practic as manca mereu ciuperci, in fiecare zi,multumesc foarte mult pentru reteta.

    ReplyDelete
  15. Va spun sincer, cu toate ca ador toate ciupercile, galbiorii nu sînt preferatii mei. Prefer hribii de padure. Dar astia îi gasesc foaaaarte rar proaspeeti. Congelati însa, gasesc mai des. Oricum ciuperci & bureti rulz! :)

    ReplyDelete
  16. ASTAZI AM CUMPARAT 2 KG DE GALBIORI, LA CUM ARATAU I-ASI FI LUAT PE TOTI, MORMANE, VENIND DIN-SPRE SAMBATA DE SUS SPRE BUCURESTI, AVEAU SI HRIBI SI TRUFE ALBE. ABIA ASTEPT SA II GATESC , NU AM MANCAT TARE DE MULT

    ReplyDelete
  17. Ce bunatati! Ce fel de trufe albe?

    ReplyDelete