December 22, 2013

Trufe Caramel


Reteta este din flyer-ul  "Lidl-Kochschule" editia din octombrie. O reteta usor de realizat, cu multe calorii, deci nu faceti multe ca le mîncati! :D
Am folosit ingredientele recomandate în reteta. Adica cele din Lidl. Am respectat cantitatile. Cantitatea de apa era "cît sa acopere fundul soteuzei". Am masurat apa folosita de mine, au fost 50 ml, dar voi puneti mai putin(25 ml), daca nu aveti rabdare. Asa veti scurta timpul de caramelizare cu 2-3 minute.
Acum referitor la sare. Sarea scoate în evidenta aroma caramelului, fanii apreciaza... dar nu toti. Fiica-mea, mare amatoare, destesta caramelul sarat. Eu îl ador! Acum am pus 1 g, nu 4 cum indica reteta. Data viitoare însa, voi pune cel putin 2 g. Cine adora caramelul cu o nota usoara de ciocolata, cu trufele astea, va spun eu... este servit! :D
 


 

Ingrediente:
  • 75 g unt, temperatura camerei
  • 4 g sare de mare, proaspat rîsnita
  • 50 ml apa
  • 250 g zahar
  • 125 ml frisca lichida (30% grasimi)
  • 175 g ciocolata amaruie (60 % cacao)

Se amesteca bine untul cu sarea de mare. 


Se toarna apa pe fundul unei soteuze, atît cît sa-l acopere,
apoi se adauga zaharul si se lasa la caramelizat.
În momentul în care zaharul capata o culoare aurie (nu maronie!)
se adauga untul sarat si se amesteca bine cu o lingura de lemn.
Se stinge cu smîntîna si se lasa sa fiarba usor pîna caramelul este complet topit. 




Între timp se topeste ciocolata pe baie de abur la aproximativ 32 °C.
Cînd este topita se toarna caramelul peste ciocolata si se amesteca bine
(eu am turnat ciocolata topita peste caramel). 


Se îmbraca o tava joasa cu folie alimentara transparenta,
se toarna si niveleaza amestecul, si se lasa circa 1 ora la frigider. 
Eu am lasat peste noapte.


Se scoate tava de la rece si se taie trufele în forma dorita.
Se tavalesc prin fulgi de cocos, feliute fine de migdale, nuci, fistic. 
Eu am taiat cîteva patratele, asa cum recomanda reteta, pe care le-am tavalit -
unele prin cocos altele în migdale feliate fin, si cîteva în fistic.
Nu am poze. Au fost de proba. Fisticul a cîstigat, asa ca restul s-au transformat în inimioare. 
Marginile ramase se pot transforma în bilute, pe care le puteti tavali prin ce doriti.
Se pastreaza la rece. 
 

 

O duminica frumoasa!
 

12 comments:

  1. Minunate, ca de obicei.Eu imi faceam pana acum caramelul cu unt sarat de la president. Dar varianta ta e mult mai faina.
    Sa ai Craciun minunat si binecuvantat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu folosesc unt de la President, dar nu voiam sa fie prea sarat pentru papila fiica-mii :D
      Sarbatori Fericite!

      Delete
  2. Ce de efect sunt! Şi delicioase, sunt convinsă.
    Crăciun fericit alături de cei dragi!

    ReplyDelete
  3. Sarbatori fericite cu sanatate si bucurii, cu masa înconjurata de cei dragi si încarcata cu bunatati! Craciun fericit! La multi ani!

    ReplyDelete
  4. Sunt minunate, Maya! un an 2014 cu bucuri sa ai!

    ReplyDelete