May 23, 2014

Vinete cu Feta

Vinetele albe si cele violete sînt cele mai bune vinete, parerea mea bineînteles. Sînt fragede, aromate, nu prea au seminte si sînt dulci. Ambele variante - feliate gros si rumenite pe gratar, apoi stropite cu putin ulei de masline si presarate cu sare de mare - un deliciu! Puteti sa le preparati cum va place.
Varianta mea de azi - cum spuneam, feliate gros, rumenite pe gratar la foc iute, cu brînza, ierburi, ulei de masline... la cuptor. Ador acest fel. Fiicei mele nu-i place cum arata (?... copiii sînt ciudati :P ), dar a spus ca totusi manînca, cu ochii închisi, pentru ca e delicioasa combinatia :D 



Ingrediente: 

  • 1 vînata violeta ( Violetta di Firenze)
  • 1 vînata alba
  • 200 g Feta
  • 9-10 rosioare cherry
  • cimbrisor sau alta verdeata care va place
  • ulei de masline
  • sare de mare
  • piper
Se taie vinetele felii groase, se rumenesc pe un gratar/placa încins/a, dupa care se aseaza într-un vas termorezistent. Printre feliile de vinete se aseaza jumatati de rosioare,


verdeata si brînza feta, 


ulei de masline, sare, piper si la cuptor cu toata traeaba asta minunata! 


10-15 minute sub gratarul cuptorului la 250°°C ajunge. Pofta buna! 



O zi buna sa aveti!

11 comments:

  1. Un deliciu, Maya!
    In schimb, aici in sud, se folosesc vinetele inchise la culoare, cele clasice, lungi. Pentru fript de exemplu, sunt cele mai bune, dar si pentru copt pentru salata de vinete.
    O sa iau si eu sa incerc vanata violeta, imi place mult feta asa ca sigur o sa fie perfect pentru papila mea cum zici tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si aici majoritatea folosesc varianta clasica, pentru ca e cel mai usor de procurat. Vinetele albe si astea mari violete, le gasesc doar cînd si cînd. Eu le ador pentru ca merg la felurile astea mai rapide de preparare. Ambele au coaja mult mai subtire si mai fina, adica trec dintii rapid prin ea :D Sînt mult mai moi ca textura si nu asa dense ca cele obisnuite. Cele violete se pot taia chiar gros de tot si rumeni pe gratar la foc iute, iar mijlocul/pulpa e moale si suculenta. Cele obisnuite, pentru a deveni asa moi în interior si crocante în exterior au nevoie de mai mult timp de coacere si nici nu-s asa dulci. Dar la urma urmei e chestie de gust, si mie dupa cum vezi îmi plac tare :D
      Bineînteles ca-mi plac si obisnuitele, dar la noi astea nu-s asa bune mereu. Au coaja groasa si-s mai seci, si mai dense/tari. Probabil ca la voi sînt mai bune... alta clima, vreme frumoasa :D

      Delete
  2. mie imi plac la nebunie! :)

    ReplyDelete
  3. Ziua buna!
    Ai postat reteta Vinete Cu Feta pe siteul Gateste Inteligent?
    Eu am gasit toate retetele mele postate acolo, fara ca eu sa-mi dau acordul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu am postat nimic acolo, dar se pare ca raspunzatorii site-ului îsi însusesc retetele altora dupa cum le place...

      Delete
  4. Super reteta Maya, tot este vremea gratarului deci o s-o fac langa carne, o sa fie apreciata. Multumesc pentru reteta!

    ReplyDelete
  5. Cat de bine arata! Felicitari (inca o data) pentru blog!

    ReplyDelete
  6. mie imi plac tare mult, fac si dovlecei, la fel!

    ReplyDelete
  7. In mod clar, copiii sunt ciudati!! :))))

    Super combinatia, una dintre preferatele mele ;)

    R

    ReplyDelete
  8. Azi am facut iar. As putea mînca zilnic. Pacat ca acusi se termina sezonul de dovlecei in gradina mea. Cei cumparati nu-s la fel de buni...

    ReplyDelete