March 19, 2014

Crema de avocado cu ardei copti

După ce am văzut imaginea acestei creme de avocado pe pagina lui Cristi Roman, am tras o privire în coșul cu legume & fructe, una în frigider și în dulapul cu condimente, și am constatat că nu am tot ce-mi trebuie pentru a prepara minunăția asta la cină. Nu mi-a ramas decît să-mi fac piața pe-nserate și să poftesc pînă a doua zi.
Azi fiind a doua zi, am preparat rețeta și v-o aduc pe blogul meu, căci e prea bună să nu fie împărtășită. E gustoasă, sănătoasă, vegană și se face rapid.  





Ingrediente:

  • 2 avocado mari
  • 1 ardei iute roșu
  • 2-3 linguri ulei de măsline
  • 1 lămîie, doar zeama
  • 1 fir ceapă verde
  • pătrunjel
  • sare și piper
  • ardei copți (opțional) - recomand combinația



Înainte de toate, puneți ardeii la copt, asta dacă doriți să serviți crema de avocado așa cum am facut-o eu. Ardeii copți pe grătar, scoși într-un castron și acoperiți cu o farfurie. După ce se răcoresc se decojesc foarte ușor.


Am folosit un ardei mai marișor care se gasește în trei culori - galben, roșu, verde - și e doar ușor iute. Cu toate ca toți sînt la fel de iuți,  și îi aveam în formație tricoloră, l-am ales pe cel roșu, deoarece mi se pare cel mai aromat, mai dulceag. Cel galben parcă nu are aroma așa intensivă, iar cel verde mi se pare mai "herb"... prea crud, prea vrede :D 
Am tocat ceapa verde, verdeața și ardeiul iute, am stors lămîia, am tăiat avocado în jumătate și am scos pulpa cu ajutorul unei linguri. 
Au fost perfect copți, moi și cremoși, abia am scos jumătățile întregi din coajă. Pulpa se putea unge pe pîine fară a mai fi zdrobită, o textură super. Cînd alegeți un avocado Hass (aștia închiși la culoare si buburozați), coaja trebuie să fie lucioasă, intactă. La apăsare, fructul trebuie să fie doar foaaaaarte ușor moale, coaja acestei varietăți de avocado fiind mai tare decît cea a fructelor verzi de exemplu. Dacă e moale bine la apăsare, fructul e deja prea copt sau  posibil să fi suferit lovituri, iar pulpa va avea pete negre... deci îl va mînca coșul de gunoi :D 
Am pus toate ingredientele într-un vas înalt, am sărat și piperat ochiometric , și le-am transformat în cremă cu mixerul vertical. Degustați și dacă mai este nevoie, adaugați sare, piper, eventual zeamă de lămîie.  
O cremă proaspată, aromată... delicioasă!
Am servit crema pe chifle ( feliate și prăjite pe grătar ) făcute de mine din făină de spelta, 
cu ardei copți și jur că e combinația perfectă! Așa zice papila mea :P 




Fiica-mea a primit un burger. Chiflele tot din făină de spelata și cașcaval, tot de mine făcute. 

Poftă bună! Merci, Cristi!


Alte retete cu avocado : 
 
 
 
 
 

10 comments:

  1. Buuun! maine facem si noi.
    Da cu gogosari copti de la congelator, ca mai sunt doua pungute! Multam fain! Ca intotdeauna, inca o reteta simpla si minunata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu mare placere! O combinatie delicioasa cu ardei copti. Cu gogosari sigur la fel!

      Delete
  2. wow ce bine arata :X mi-ai facut pofta :D

    http://living-la-vida-pinka.blogspot.ro/

    ReplyDelete
  3. Yummiii, am un avocado si intentionam sa-l fac dupa reteta ''mea'', dar acum parca as incerca-o pe aceasta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Egal dupa care reteta îl faci, bun este! i <3 avocado :)

      Delete
  4. Cred ca-i o combinatie mortala!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simona, noi o adoram! Abia astept sa o refac!

      Delete
  5. Super Maya iti prupun sa incerci si sosul din combinatie Wasabi cu frisca ( frisca batuta spuma si adaugat Wasabi dupa gust) Eu fac sushi tot timpul si stiu ca combinatia de Wasabi cu avocado e perfecta, astai doar o propunere. salutari din Stuttgart.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miodrag! Nici nu stii cît ma bucur sa aud de tine! Chiar ma întrebam ce mai faci, cum îti merge în Germania! Multumesc pentru ideea cu wasabi!
      Salutari din însorita Bavarie!

      Delete