March 2, 2014

Chec ciocolatos, ciocolatos, ciocolatos...

Cînd este vorba de ciocolată, pentru fiică-mea există doar o regulă: "Give me the Chocolate and nobody gets Hurt!" Așa că de ziua ei, care a fost miercuri, i-am pregătit un chec extrem de ciocolatos. L-am servit cu sos de zmeură care l-am preparat din zmeură bineînteles - am încălzit-o cu ceva zahăr, apoi am dat-o prin sită pentru a îndepărta semințele. Pentru o textură mai consistentă am adăugat puțin amidon fin de porumb în sos. Rețeta este preluată de pe site-ul Two Peas & Their Pod.  




Ingrediente pentru chec:
  • 225 g unt nesărat + ceva pentru uns forma
  • 40 g cacao
  • 1 priză sare *
  • 240 ml apă
  • 250 g făină + ceva pentru forma
  • 250 g zahăr
  • 1 1/2 lingurițe bicarbonat de sodiu
  • 2 ouă mari
  • 120 g smîntînă acră (10 % grasimi) / sau iaurt grecesc
  • extract de vanilie



Ingrediente - Glazură:
  • 150 g ciocolată amăruie, tocată fin **
  • 1 1/2 linguri sirop de porumb sau nectar de agave
  • 120 g smîntînă ( 30 % grasimi)
  • 1 1/2 linguri zahăr

1 - Poziționați grătarul pe șina din mijloc a cuptorului si preîncălziți la 175°C . Ungeți cu unt și pudrați cu făină o formă de bundt, gugelhupf, guguluf...

2 - Adăugați untul, cacaoa, sarea și apa într-o crăticioară. Amestecați la foc mediu pînă ingredientele s-au topit, apoi îndepărtați cratița de pe sursa de foc.

3 - Într-un vas mare se amestecă făina, zahărul și bicarbonatul de sodiu. Se adaugă jumatate din cantitatea de unt topit și se amestecă bine. Apoi se adaugă și cealaltă jumătate și se amestecă din nou pînă la omogenizare. Ouăle se adaugă cîte unul pe masură ce se amestecă/mixează. Se adaugă smîntîna acră amestecată cu extractul de vanilie și se mixează.

4 - Se toarnă aluatul în forma pregătită și se coace timp de 40-45 minute/ sau pînă o scobitoare introdusă în mijloc iese curată. Se lasă la racit în formă în jur de 15 minute, apoi se rastoarnă. Se lasa la răcit complet, apoi se glazurează.

5 - În timp ce checul se răcește, se prepară glazura. Într-un vas se amestecă cioclata tocată cu siropul de porumb sau agave. În alt vas se dizolvă zahărul în smîntînă, pe foc mediu. Se amestecă pîna zahărul se dizolvă complet, se toarnă peste ciocolată și se omogenizează.

6 - Stropiți cu generozitate glazura pe checul răcit, permițîndu-i să se scurgă pe părțile laterale. Serviți cu moț de frișcă sau sos de zmeură. Poftă bună!

* Rețeta prevede o linguriță de sare cușer. Eu am adaugat doar o priză de sare de mare.
** Glazura - pentru a obține textura dorită, în loc de cele 114 g  de ciocolată prevazute în rețetă,  am rotunjit la 150 g și a ieșit perfect/din punctul meu de vedere.
În rest, după cum vedeți, acest chec se prepară foarte simplu, necesită muncă minimală, este delicios, iar pentru ciocolatoși... o revelație :D





Să curgă ciocolataaaa! :D




Vă doresc o primăvară minunată cu mult soare! 









Schokoladen-Gugelhupf - Achtung! Nur für Schokoholiker! :D

Zutaten - Gugelhupf:

  • 225 g Butter, ungesalzen + etwas für die Backform
  • 40 g Kakao
  • 1 Prise Salz
  • 240 ml Wasser
  • 250 g Mehl + etwas für die Backform
  • 250 g Zucker
  • 1 1/2 TL Hausnatron
  • 2 große Eier
  • 120 ml Saure Sahne ( 10% Fett)/ oder griechischer Joghurt
  • Vanille-Extract

Zutaten Glasur:

  • 150 g dunkle Schokolade, fein geschnitten
  • 1 1/2 EL Maissirup oder Agavensirup
  • 120 g Schlagsahne (30 % Fett)
  • 1 1/2 EL Zucker

1 - Das Backofengitter auf die mittlere Schiene schieben und den Ofen auf 175°C vorheizen. Eine Gugelhupfform gründlich fetten und mehlieren.

2 - Butter, Kakao, Salz und Wasser in einen Kochtopf geben. Bei mittlerer Hitze unter ständigem Rühren vorsichtig schmelzen lassen, danach den Topf von der Wärmequelle entfernen.

3 - Mehl, Zucker und Hausnatron vermischen und in eine große Schüssel geben.  Die Hälfte der geschmolzenen Butter dazu geben  und alles gut vermischen. Danach die andere Hälfte hinzufügen und mischen bis eine homogene Masse entstanden ist. Eier nacheinander in die Mischung unterrühren. Saure Sahne mit Vanilleextrakt mischen und dazugeben/ untermixen.

4 - Den Teig in die vorbereitete Backform füllen und 40-45 Minuten backen/ oder bis sich  ein Zahnstocher sauber aus der Mitte ziehen lässt. 15 Minuten in der Form auskühlen lassen, dann vorsichtig stürzen. Komplett abkühlen lassen, danach die Glasur darüber geben.

5 - Während der Kuchen abkühlt die Glasur vorbereiten. Gehackte Schokolade und Agaven- oder Maissirup in eine Schüssel geben. In einer anderen Schüssel, bei mittlerer Hitze den Zucker in Sahne auflösen. Rühren, bis sich der Zucker vollständig aufgelöst hat, über die Schokolade gießen und gut umrühren.

6 - Die Schokoladenglasur großzügig über den ausgekühlten Gugelhupf verteilen so dass diese über die Ränder läuft. Mit Himbeersoße oder einem Klecks Sahne servieren. Guten Appetit!

22 comments:

  1. La multi ani ,Deei !Sa fie sanatoasa , norocoasa si sa-si bucure parintii !
    Ciocolatosul asta trebuie musai incercat,noi suntem cu totii mari iubitori de ciocolata.Pupici multi pentru fete si baieti ! <3

    ReplyDelete
  2. Nici nu vreau să mă gândesc cât e de delicious!

    ReplyDelete
  3. Oh la laaa...ăsta este de mine! :)
    Checul cu cioco- the best ! :)

    ReplyDelete
  4. Papilele mele ciocolatoase au intrat in fibrilatii :D Super arata, brava Maya si bine ai revenit! :)

    ReplyDelete
  5. Buna! Suuuuper chec! TREBUIE sa-l fac si eu! Oare as putea inlocui siropul de agave, cu miere?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banuiesc ca ar merge si cu orice alt sirop. Sigur si cu miere :)

      Delete
  6. Va urmaresc blog-ul de cativa ani....pe motiv de retete si pe motiv de iubitoare de pisici (cum sunt si eu). As vrea sa va intreb, daca nu am nici sirop de agave nici de porumb...ce altceva mai pot folosi? Miere cumva? Cu admiratie, Lucia Diaconescu - lucia_diaconescu@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu am încercat cu altceva, dar sigur merge si mierea sau alt sirop.
      O zi buna :)

      Delete
  7. `ai de capu` meu cum arat!!! La Multi Ani ciocolatoasei! :))
    Pup

    ReplyDelete
  8. Ooo, da, mai ciocolatos decat atat nu se poate!

    ReplyDelete
  9. Daaaaaa,sa curga muuuuuuulta ciocolata!O ador si eu!

    ReplyDelete
  10. L-am incercat si este f bun, are o textura deosebita. Eu l-am taiat in 3 straturi si l-am lipit cu crema de lamaie, apoi l-am glazurat. O minunatie!!!! Raluca

    ReplyDelete
    Replies
    1. Are textura pentru ciocolatosi. Idee buna cu crema de lamîie! La fel ar merge si una de portocale sau zmeura între! Merci de idee! :)

      Delete
    2. Da, cu portocale trebuie sa fie demential!!!!

      Delete
    3. In mod sigur. Si eu ador combinatia portocale/cioco :D

      Delete