December 18, 2009

Dulceata de Grapefruit




Imagine



Ingrediente:


  • 4 grapefruit rose
  • 450 g zahar
  • 1 portocala
  • 1 lamîie
  • 1 pastaie de vanilie


Imagine



Nota Ingrediente:


-din grapefruits am obtinut 800 g pulpa cu tot cu sucul scurs la filetat

-din portocala si lamîie,am obtinut 200 ml suc strecurat

-pastaia de vanilie am întepat-o cu un ac.
Nu am despicat-o pentru a nu se împrastia bobitele în dulceata.
Nu mi-ar fi placut aspectul.Oricum,pastaia da destul aroma si asa întepata.



Se stoarce portocala si lamîia.
Curatam grapefruits de coaja,în asa fel încît sa sa nu mai aibe deloc pielita alba.
Filetam/curatam fructele deasupra unui castron,pentru a nu pierde sucul.
Dupa ce scoatem toata pulpa,presam usor pielitele,pentru a stoarce tot sucul.


Imagine



Imagine


Amestecam sucurile de citrice cu zahar,
si le punem la fiert pe foc moderat,
împreuna cu pastaia de vanilie.


Imagine


Lasam sa fiarba usor,pîna se topeste zaharul,
dupa care adaugam pulpa de grape.


Imagine


Amestecam si mai lasam la fiert înca 30 de minute la foc domol,
dupa care facem focul mare si lasam sa fiarba,sub amestecare continua,
pîna se îngroasa siropul.Faceti proba cu un strop de sirop pe o farfurie rece.
Dulceata fierbinte,se toarna în borcane sterilizate,se închid bine,
apoi se întorc cu capacul în jos,timp de 10 minute.


Imagine



Imagine


E dulce-amaruie,parfumata si merge bine pe pîine cu unt,
pe lînga un ceai,sau lapte .


Imagine




23 comments:

  1. Buna Maya,

    am o intrebare...ce intelegi tu prin borcane sterilizate (adica cum le sterilizezi acasa?), si nu pui nici un fel de conservant in gemuri/compoturi?

    Multumesc frumos, gemul arata foarte bine si sunt convinsa ca e foarte aromat

    ReplyDelete
  2. Maya pe brogul meu te asteapta un cadou de la Mos, doua premii pentru retetele tale delicioase! Sarbatori fericite.

    ReplyDelete
  3. Eu ma intrebam de ce se intorc borcanele pt 10 minute. Eu stiam ca se intorc ca sa nu prinda aer, dar trebuies mereu lasate cu capul in jos. Ma poti lamuri? Astazi mi-am luat grefe si daca am timp vrea sa incerc reteta.

    ReplyDelete
  4. Sarbatori fericite si numai bine in noul an!

    ReplyDelete
  5. Uiiuiiuiii... grefele alea ce de apa in gura mi-a facut.
    Sa facem cunostinta eu sant Daniela,si-ti aduc un premiu de colinde.Craciun fericit.

    ReplyDelete
  6. Pentru un blog deosebit de interesant vine un premiu cu saniuta. Va astept la mine pe blog pentru a-l revendica. Se vrea un cadou de sarbatori de la un admirator mai putin vizibil.

    ReplyDelete
  7. draga maya,

    te asteapta un premiu pe blogul meu.

    mika

    ReplyDelete
  8. Imi face deosebita placere sa te anunt ca la mine pe blog te asteapta un premiu sa il ridici.
    Succese in tot ceea ce faci.
    Sarbatori fericite

    ReplyDelete
  9. Just me,multumesc frumos pentru premiu!

    ReplyDelete
  10. Puiutu,le sterilizez asa:
    În primul rînd,le spal bine(în masina de vase),iar înainte e a le folosi,le pun ori într-o oala mare cu apa,si le fierb,sau direct uscat la 200°C în cuptor(depinde ce fel de borcane am).Cele sterilizate în apa fiarta,le scot pe servet de hîrtie,si le las cu gura în jos la uscat,apoi le folosesc.

    Si da,niciodata nu folosesc conservanti,aspirine..etc.

    ReplyDelete
  11. Laura Blaauwiekel,multumesc mult pentru premii!! :)

    ReplyDelete
  12. Borcanele se întorc pe capac,pentru ca asa se "unge" gura borcanului cu dulceata/izoleaza,si dupa întoarcerea cu capacul în sus,ajuta la formarea vidului în borcan.
    Nu înteleg exact întrebarea,ca de fapt tu ai spus/stii de ce se lasa cu gura în jos.Deci nu se lasa tot timpul,ci doar zece minute maxim,ajunge.

    ReplyDelete
  13. Marcela,multumesc la fel!Sarbatori fericite :)

    ReplyDelete
  14. Daniela,încîntata de cunostinta,si multumesc mult pentru premiu :)

    ReplyDelete
  15. Elena Toma,multumesc pentru premiu si pentru vizita!O sa trec neaparat pe blogul tau,sa vad ce bunatati ma asteapta !

    ReplyDelete
  16. Mika,multumesc frumos pentru premiu! :)

    ReplyDelete
  17. Bianca,multumesc mult pentru premiul acordat! Pup!

    ReplyDelete
  18. Maya draga,
    Sarbatori Fericite!!! Un an nou plin de bucurii si noi realizari! Sa ne reauzim cu bine si la anul :)
    Cu drag,
    Amiramo

    ReplyDelete
  19. Sarbatori frumoase si linistite, care sa va umple sufletul de bucurie, incredere, speranta si iubire!

    ReplyDelete
  20. Amiramo,sarbatori fericite si un An Nou cu împliniri!

    ReplyDelete
  21. Diana,sarbatori pline cu bucurii si un An Nou fericit!

    ReplyDelete
  22. mi-au lasat apa in gura pozele!! :-)

    ReplyDelete
  23. Buna, Maya,

    Am facut o dulceata similara din citrice. Am avut in jur de 1.2K de in majoritate portocale, un grapefruit si un sfert de pomelo fara pielite si am pus in just de 850g zahar. Mi-a iesit cam vascoasa. Cand era pe foc era destul de lichida si mi-a fost teama ca o sa fie sirop cand o pun in borcan. Ma rog...poti baga lingurita in ea, nu e beton dar as fi vrut o consistenta un pic mai lichida la final. Crezi ca daca mai fac un sirop concentrat din apa cu zahar si o mai dau un clocot ar remedia ceva?
    Merci, Armina

    ReplyDelete