August 19, 2011

Rulada de pui cu prune uscate

Daca tot am intrat în hora, si s-a nimerit a fi tot ceva cu pui si prune, o sa anunt si aceasta reteta la Provocarea lunii August "Dulce Romanie 2011" , pe care, cum aminteam în postul de ieri, o gazduieste Gaby_D.
Ador ruladele! Fie o rulada aperitiv ca o rulada de omleta, cu pasta de somon, cu spanac si prosciutto sau crema de masline, rulada de carne, sau o rulada dulce. Ador tot ce este rulat! :D





       Ingrediente:
  • 600 g piept de pui, feliat
  • 100 g costita, feliata subtire
  • 16-18 prune uscate
  • 2 rosii mari, taiate în jumatate
  • 1 ceapa, taiata bucati
  • 2-3 catei de usturoi cu coaja
  • 2 frunze de dafin
  • 2-3 linguri ulei de masline
  • 1 pahar de vin alb sau rosé
  • piper tricolor din rîsnita
  • sare de mare



Se aplatizeaza carnea. Feliile obtinute se aseaza una lînga cealalta pe folie,
avînd grija ca marginile sa fie usor petrecute una peste cealalta.
Deasupra se aseaza un strat de costita feliata foarte subtire,
iar pe una din margini se aliniaza prunele uscate.





Se ruleaza din partea pe care s-a asezat siragul de prune.



Daca e nevoie, se leaga cu ata de bucatarie. La mine a fost.
Altadata, nu leg ruladele. Depinde cum sînt bucatile de piept.
Se pune rulada într-un vas cu putin ulei de masline, se condimenteaza
cu sare si piper tricolor, iar pe lînga, se aseaza legumele si frunzele de dafin.
Se toarna vinul, si se da forma în cuptor la 200 °C timp de 40-45 minute.



Din rosii, ceapa, usturoi si zeama lasata în forma, am facut un sosulet.
Am decojit usturoiul, am îndepartat pielita rosiilor,
si am mixat totul cu mixerul vertical.



Am servit felii de rulada alaturi de cartofi piure si sos. Delicios!


Pofta buna!

32 comments:

  1. ce minunat! si bine ca mi-ai adus aminte, sa nu uit sa public si eu ceva, ca doar am fost invitata!

    ReplyDelete
  2. Ador ruladele.Sunt aspectoase, gustoase si binevenite oricand.
    Rulada ta este una de exceptie............pe cat de frumoasa pe atat de buna.O combinatie reusita intre pui si prune.Felicitari!

    ReplyDelete
  3. Merci, Zazu! Chiar asa, fa ceva bun cu prune! Daca gasesc azi prune faine, poate fac un crumble... sa ne îndulcim ziua :D

    ReplyDelete
  4. Maria, de aia îmi plac si mie ruladele. Sînt potrivite oricînd!
    Rulada asta se poate servi si pe post de mezel, a doua zi. Si rece se taie perfect, chiar foarte subtire. Da foarte bine si pe un platou cu aperitive, si poate rasfata si frunzele de salata dintr-un sandwich :D

    Pruna dulce + costita sarata si afumata, e combinatia perfecta pentru mijlocul unei rulade de pui!
    Crusta piperata îi da si ultimul kick acestei rulade! Noua ne place mult :)

    ReplyDelete
  5. Am facut rulada din carne de porc cu prune, dar trebuie sa incerc si cu piept de pui - e grozava rulada ta. Carnea alba si culoarea deosebita a prunelor arata fantastic. Imi inchipui, ce gust are ...

    ReplyDelete
  6. Arata super, felicitari! Esti o profesionista

    ReplyDelete
  7. Foarte bine arata!!! Un deliciu putin zis! O feliuta ratacita mai este???

    ReplyDelete
  8. Eiii...se pare ca azi am fost in acelasi gand la facut mancare. :)) Doar ca eu am folosit prune proaspete si nu a iesit asa frumoasa ca a ta. :)

    ReplyDelete
  9. Arata de vis!!! Am facut si eu o rulada aseara, dar pesemne eram cam nervoasa, c-am batut carnea mai mult decat era nevoie :)) si n-am mai putut s-o rulez asa fain. Cu prima ocazie iti urmez sfaturile :)

    ReplyDelete
  10. asta e o reteta minunata,multumesc pentru postare,arata bine ,bine,pupici,

    ReplyDelete
  11. Imi place mult, e de retinut. O duminica frumoasa!

    ReplyDelete
  12. Dani, mie mi se pare o combinatie tare buna. Pruna + costita + pui :)

    ReplyDelete
  13. DiaMar, merci. O duminica frumoasa :*

    ReplyDelete
  14. Gabriel, multumesc. Profesionista, eu? :O

    ReplyDelete
  15. Licuta, nu mai este. Dar a mai ramas pe a doua zi, si a fost buna de mezel pe sandwich. :)
    Pup :D

    ReplyDelete
  16. Miha, eu am facut-o joi. S-a transmis prin telepatie :D
    Pupici :*

    ReplyDelete
  17. Andreea, da, cu carnea de pui tre sa fii atenta... cum o bati. Cel mai bine cu o craticioara cu coada :D

    Salutari :*

    ReplyDelete
  18. Ina, merci. Ma bucur ca-ti place rulada mea :)
    Pupici!

    ReplyDelete
  19. Merci, Flory. Pupici si o duminica frumoasa :*

    ReplyDelete
  20. Sara, o duminica frumoasa si tie!
    Merci :*

    ReplyDelete
  21. Mmmm doamne ce bine arata!!!
    Trebuie sa incerc si eu ca tare bine arata/
    Pupici

    ReplyDelete
  22. Spectaculoasa reteta, Maya! O sa incerc si eu o combinatie cu pui si prune, neaparat!

    ReplyDelete
  23. Bia, m-as bucura daca ai încerca. Pupici si o zi frumoasa :*

    ReplyDelete
  24. Alexandrina, eu zic ca e o combinatie foarte buna. Ingredientele potrivesc bine împreuna :D
    O duminica frumoasa :*

    ReplyDelete
  25. Seceta afara, dar la mine in gura e furtuna cand ma uit la ruladele tale.
    Pana si de piure mi-e poftaaa!

    ReplyDelete
  26. Arata de revista,ai toate aprecierile mele Maya,felicitari!

    ReplyDelete
  27. Bucate apetisante, ma bucur ca-ti place! Te pup :*

    ReplyDelete
  28. Craita, multumesc mult :)
    Pupici!

    ReplyDelete
  29. Merci, pisicuto ! Si bine ai revenit!
    Pupici :*

    ReplyDelete