June 9, 2012

Cartofi cu ciuperci la cuptor, doua variante

În ultima saptamîna am fost ocupata cu mezinul familiei, Sam. Bun, avem si cîteva zile libere, copiii au vacanta, asa ca am profitat cu totii, unul de celalalt. De gatit am mai gatit, chiar si cîte o poza am mai facut, dar timp de postat nu a mai ramas.
Astazi va prezint din nou o mîncarica simpla, dar delicioasa. M-am inspirat dintr-o carticica cu specific italian. Nu stiu daca e o reteta autentica, specifica unei regiuni anume. Din pacate, cartulia veche nu mai poseda coperta. Cu multi ani în urma sigur a avut, dar a fost îndepartata cu delicatete de mînutele fiicei mele, pe vremea cînd îi placea sa manînce carti, nu sa le citeasca. Acum le citeste mîncînd pamîntul!
Revenind la reteta, tin sa precizez ca am înlocuit hribii (în lipsa de) cu ciuperci maronii, foarte gustoase si aromate - Egerlinge. În afara de asta, am facut si o portie individuala pentru fiica mea, care voia neaparat cîteva felioare de cîrnaciori. Servit ca fel unic, veti obtine 4-5 portii normale. Servit ca un fel în meniu sau ca garnitura, veti obtine 8-9 portii.






Ingrediente :
  • 800 g cartofi
  • 400 g hribi sau alte ciuperci aromate
  • 4-5 linguri ulei de masline
  • 2-3 fire de usturoi verde
  • 2-3 fire de ceapa verde
  • 1 canita apa sau vin alb sec
  • frunzulite de oregano proaspat
  • sare, piper, nucsoara
  • felioare de cîrnaciori (optional)/pentru portia individuala

Se pregatesc legumele. Cartofii se curata, spala si feliaza subtire. Ciupercile se curata si feliaza aproximativ la fel de groase precum cartofii. Usturoiul si ceapa se curata, spala si feliaza grob. Frunzulitele de oregano se spala si se toaca grob. Se amesteca feliile de usturoi cu ceapa feliata si oregano tocat.




Se pensuleaza formele cu putin ulei de masline. Se aseaza cîte un strat de cartofi, se acopera cu ciuperci, se sareaza si pipereaza, se adauga nuscoara proaspat razuita, apoi se presara un strat generos din amestecul verde. Se aseaza din nou un strat de ciuperci feliate, se presara cu amestecul verde, apoi se finalizeaza cu un strat de cartofi feliati. Se condimenteaza cu sare si nucsoara, se stropeste cu ulei de masline, iar într-un colt al formei se toarna încet o canita de apa sau vin alb sec.






In forma individuala am procedat la fel, doar ca am integrat si un strat de felioare de cîrnacior cu cascaval.









Am dat formele în cuptorul preîncalzit la 180 °C si am lasat la copt aproximativ 50-55 minute.





O combinatie minunata. Cartofi & Ciuperci!



Pofta buna!

41 comments:

  1. Maya, imi plac ambele variante! Arata minunat, un deliciu! Te pupik si-ti multumesc pentru vizita facuta ;)

    ReplyDelete
  2. Eu ador si ciupercile si cartofi.ps..Sam e un dragalas pisoi!xoxo.Un weekend fain!

    ReplyDelete
  3. Ador ciupercile&cartofi!Deliciosi!ps..Sam e un pisoi tare fain!Un weekend fain!

    ReplyDelete
  4. Ma tenteaza portia pentru Denise.Cealalta e perfecta pentru Deea mea :)!
    Sammy e un dragalas,sa va traiasca si sa va bucurati muuuult timp de el!Pupici

    ReplyDelete
  5. Daca ai spus ciuperci , eu spun prezent ! Imi plac ambele variante , o sa le pun in aplicare cat de curand , in mini portii pentru mine .

    ReplyDelete
  6. Din nou, impecabil totul.
    O reteta ce nu poate fi decat buna.

    ReplyDelete
  7. Ambele variante sunt super bune. Pup!

    ReplyDelete
  8. Pentru mine cu cirnat, daca a mai ramas :)
    Sarumina!

    ReplyDelete
  9. cartofi cu ciuperci ne facea mama cand eram toti acasa....e un deliciu! Pup

    ReplyDelete
  10. Delicioase ambele variante!Duminica placuta!

    ReplyDelete
  11. Tot ce e cu ciuperci , ptr mine e un deliciu , stii asta , da ? ;) Arata grozav de bine totul !!!

    ReplyDelete
  12. Mika, multumesc, si cu mare placere! :)

    ReplyDelete
  13. Dorina, spor la gatit si sper sa-ti placa!

    ReplyDelete
  14. Bucate apetisante, e simpla, dar într-adevar delicioasa. Multumesc!

    ReplyDelete
  15. Raluca, nu a mai ramas, dar se face rapid :D

    ReplyDelete
  16. Alina, si mie îmi place tare mult combinatia!

    ReplyDelete
  17. Haplea, multumesc. Si tie o duminica frumoasa!

    ReplyDelete
  18. Cat, multumesc. Stiu ca esti mare amatoare de ciuperci, la fel ca mine :D

    ReplyDelete
  19. O portie si ptr mine, a mai ramas?! Arata delicios in ambele variante!!!
    Pupici

    ReplyDelete
  20. Arata minunat si cred ca sunt tare deliciosi!

    ReplyDelete
  21. Îmi place tot ce ai pregãtit! simplu si minunat:)

    ReplyDelete
  22. Aici gasesc mereu idei excelente!O zi buna!

    ReplyDelete
  23. Sunt delicioase! Am facut ceva asemantor de Paste, dar cu leurda.

    ReplyDelete
  24. Si varianta 1 si varianta 2 arata excelent! Si daca stau bine si ma gandesc, nu cred ca am mancat niciodata cartofi cu ciuperci. Asa ceva trebuie rectificat rapid :)

    ReplyDelete
  25. Arata delicios, cred ca duminica voi gasi o astfel de reteta, sper sa le placa alor mei la fel de mult cat imi place si mie.

    ReplyDelete
  26. Interesanta si cred ca ter delicoasa combinatia arata tare bine ;)

    ReplyDelete
  27. extrem de savuroasa si delicioasa!

    ReplyDelete
  28. Simona, cum spuneam, cînd nu mai este... se face rapid! :D

    ReplyDelete
  29. Alina, da, este delicios, daca-ti plac ingredientele :)

    ReplyDelete
  30. Fancy, anul asta tare putina leurda am consumat. Ma mir, ca noua ne place mult. Dar asa s-a nimerit :D

    ReplyDelete
  31. TWO, eu doar la cartofii sarladaise am mai combinat ciuperci cu cartofi. Buni :D

    ReplyDelete
  32. Alice, surprinzator de aromata combinatia!

    ReplyDelete
  33. Sorina, într-adevar delicios!

    ReplyDelete