June 13, 2012

Conopida cu chiftelute la cuptor

Un fel rapid, rustical, consistent si gustos. Daca la noi tot frig este, si... mai si ploua înca, again, din nou, iar, si iar... continuam sa ne încalzim la gura cuptorului :D







Ingrediente:
  • 1 conopida de marime medie
  • 1 portie sos bechamel mai subtire*
  • 400 g carne macinata ( vita si porc)
  • 2 fire de ceapa verde
  • 2 fire usturoi verde
  • 2 linguri pesmet înmuiat/ sau o chifla înmuiata si stoarsa
  • sare, piper, nucsoara, chimen macinat fin


Se spala conopida, se desface în buchete si se aseaza înt-un vas termorezistent.



Între timp se prepara sosul. Daca doriti puteti adauga verdeata. Eu am avut marar proaspat din gradina.



*Bechamel mai subtire:

40 g faina
50 g  unt
800 ml lapte
nucsoara, piper, sare
marar tocat (optional)

Se încinge untul într-o cratita. Se adauga faina si se prajeste scurt în unt amestecînd continuu cu telul. Se adauga laptele în timp ce se amesteca cu telul. Se potriveste de sare, piper si nucsoara si se fierbe amestecînd în continuare timp de 5 -7 minute pe foc domol.


Se toarna sosul peste buchetele de conopida.



Chiftelutele se fac din carnea macinata amestecata cu ceapa si usturoiul tocat,
se adauga pesmetul înmuiat, se potriveste de sare, piper,
nuscoara si chimen macinat apoi se framînta bine si se formeaza bilute.
Se aseaza peste conopida cu sos si se da vasul în cuptorul fixat pe 190-200°C aproximativ 50 minute.



Pofta buna!

57 comments:

  1. arata extraordinar! faina combinatia! Pup

    ReplyDelete
  2. Foarte bine arata papica ta.
    La noi din pacate este foarte cald.
    Pupici!

    ReplyDelete
  3. Arata delicios voua cat va i-a sa gatiti o asemenea reteta minunata?

    ReplyDelete
  4. Imi place mult reteta Maya, sa stii ca am s-o incerc si eu ;) Te pupik si o seara minunata!

    ReplyDelete
  5. Mmm....ce bine aratã totul, mie tare poftã de sos...ai pus si mãrar...ce bunãtate!!!

    ReplyDelete
  6. Arata de milioane,de retinut combinatia,cred ca e un deliciu!Pupici

    ReplyDelete
  7. Arata absolut delicios! Am sa o incerc cat de curand!

    ReplyDelete
  8. Este numai ora 10 si deja mi-e foameee, dar nu-i de mirare...cu asa bunatate prezentata de tine!
    Abea astept sa incerc si eu :)
    O zi frumoasa :*

    ReplyDelete
  9. Bun, bun, de retinut pe viitor, ca acum cica vine vremea frumoasa:))

    ReplyDelete
  10. Hey
    Maya's World
    This has brightened my day! Never have thought in that way before! I really appreciate you for posting such a nice and useful post.

    ReplyDelete
  11. Doamne cat de bun trebuie sa fie!

    ReplyDelete
  12. Nu m-as fi gandit niciodata la o astfel de combinatie, chiar maine am sa incerc aceasta reteta, sper sa-mi iasa la fel de gustoasa, pe cat de frumoasa este in farfuria ta,te pup, o seara placuta si thx for sharing!!!

    ReplyDelete
  13. Nu am mancat nciiodata.. dar tare as fi curioasa de gust..
    Pupici

    ReplyDelete
  14. Provocatoare ca intotdeauna...Combinatia trebuie sa fie absolut senzationala. Seara placuta!

    ReplyDelete
  15. Nu am mancat in combinatia asta, dar cred ca e un deliciu!Arata grozav de bine!Pup!

    ReplyDelete
  16. Tare bunut ce ai pregatit tu aici!
    Pup

    ReplyDelete
  17. Arata ca de obicei.. de nota 20!! Interesanta combinatia, noua pentru mine.
    Eu cam am probleme cu chiftelutele, nu mai apuc sa le pregatesc in nici o mancare ca nu mai am ce.. nu prea rezist si dau iama prin ele inainte sa apuc sa le folosesc la gatit:)

    ReplyDelete
  18. Maya dragă, mi-ai făcut așa o poftă!... dar nu aveam carne măcinată și îmi era lene să merg la magazin să cumpăr (era seara târziu și eram obosită după muncă) așa că am înlocuit chifteluțele cu brânză (parmezan și mozzarella), am pus o țâră de pesmet deasupra și niște susan. A ieșit ceva demențial! Pupici!

    ReplyDelete
  19. Imi place conopida,mai ales in combinatia asta!Pupici!

    ReplyDelete
  20. cat de bine arata! Abia astept sa ajunga conopida si in bucataria mea, ca anul, asta n-a vazut-o :P Pana atunci ma delectez cu pozele tale frumoase!

    ReplyDelete
  21. O asa combinatie eu chiar nu pot refuza..arata extrem de apetisant!

    ReplyDelete
  22. DiaMar, acum e cald si la noi! Doamen ajuta :D

    ReplyDelete
  23. Carmen, pai nu ia prea mult timp. Cît se pregateste tot... asta depinde cum lucrezi, apoi la cuptor tre' sa stea vreo 50 minute.

    ReplyDelete
  24. Mika, pofta buna si sper sa-ti placa!

    ReplyDelete
  25. Flory, noua ne-a placut! Pup apasat!

    ReplyDelete
  26. Alina, spor la treaba! Ma bucur ca-ti place!

    ReplyDelete
  27. Delicious, multumesc. O zi frumoasa si tie!

    ReplyDelete
  28. Ioana, cine stie cît timp va fi frumos? :D

    ReplyDelete
  29. Furniture, thanks for visiting my blog! :D

    ReplyDelete
  30. Craita, inventez si eu pe moment, cu ce gasesc pe piata :D

    ReplyDelete
  31. Simona, poate încerci! Pupici!

    ReplyDelete
  32. Licuta, niciodata nu e prea tîrziu! Te pup!

    ReplyDelete
  33. TWO, hai, tu chiar trebuie sa rezisti! Un om cu atîta rabdare!

    ReplyDelete
  34. Sanda, ma bucur ca te-am inspirat! Te pup!

    ReplyDelete
  35. Poliana, multumesc pentru cuvintele frumoase!

    ReplyDelete
  36. Buna maya,
    am incercat sa prepar reteta si dintr-un motiv pe care nu-l stiu, sosul bechamel arata ( dupa ce l-am scos din cuptor ) ca o maioneza taiata.Care crezi ca e motivul ?Unde am gresit (sunt incepatoare )
    Multumesc pt raspuns,
    Violeta

    ReplyDelete
  37. Violeta, îti spun sincer, nu stiu. In mod normal un sos cu faina nu se "taie" ca maioneza.
    In general aceste sosuri coapte se taie daca cumva în compozitie se regaseste oul... Ai pus ou în chiftele?

    ReplyDelete
  38. Maya, ai ghicit, am pus ou in chiftele.Ai pus diagnosticul corect .Cred ca ți-ai dat doctoratul in bucătărie :). Mii de multumiri ! Violeta

    ReplyDelete
  39. Hallo Maya! Wie geht's? Tocmai ce am mancat si noi de pranz si ghici ce am pregatit??? :) Atat socrii cat si sotul meu au rostit in cor: Delicios! Iti multumesc pentru "ajutor". Un sfarsit de saptamana placut!

    ReplyDelete
  40. Maya, ma bucur ca v-a placut! Salutari!

    ReplyDelete
  41. am facut si eu reteta asta acum vreo luna...ne-a placut mult. si daca tot am intrat dupa 100 de ani, am zis sa multumesc frumos si sa te salut.
    cricket

    ReplyDelete