June 27, 2012

Obatzda

Obatzda este o crema de brînza picanta, întîlnita în bucataria bavareza, servita cu covrigi proaspeti, cu grisine, pe pîine, asa goala sau cu diferite legume si neaparat lînga o bere... fiecare gu gustul din dotare. Exista o gama larga de retete, dar cam toate duc în aceeasi directie. De fapt aceasta reteta a fost inventata cu aproape 100 de ani în urma, pentru a recicla resturile de brînza de prin frigider. In Bayern, se prepara în general cu Camembert, dar si Brie sau Limburger. În lipsa de, chiar si alte feluri de brînza de acest gen. Aceasta crema de brînza este consistenta si plina de grasimi si calorii. Bineînteles ca se pot înlocui toate ingredientele grase cu cele cu continut redus de calorii, sau se savureaza cu masura. E buna si cu ingrediente slabe, dar varianta "adevarata", este mai buna :)

Ca fiecare, am inventat si eu varianta mea. O fac în general cînd am ceapa si usturoi verde din gradina. Desi, usturoiul rar se regaseste în aceasta crema, eu îl ador. Cepa, se foloseste cea matura, dar cu verde mie mi se pare mult mai buna. Condimentele le mojaresc proaspat, dar iese bine si cu cele gata macinate.








Ingrediente:
  • 150 g Camembert
  • 150 g brînza cremoasa gen Philadelphia
  • 10-20 g unt moale
  • 2-3 fire ceapa verde
  • 1 lingura rasa boia dulce
  • 1 fir de usturoi verde / sau catel mic de usturoi (optional)
  • 2-3 linguri bere sau vin
  • sare, piper, boia iute, chimen macinat fin, toate în functie de gust
  • chives/erba cipollina pentru decor/servit ( allium schoenoprasum)

Modul de preparare:

Camembert-ul îl strivesc cu furculita, adaug untul moale, crema de brînza, ceapa tocata si usturoiul, condimentele, amestec bine. Bere sau vin se adauga în functie de consistenta dorita. Las sa traga la rece vreo juma' de ceas, si gata! Cel mai bine e daca se serveste în ziua în care a fost facut, dar merge si a doua zi. Se poate folosi cu succes si bere nealcoolizata, în cazul în care servesc si copiii.


Camembert-ul îl strivesc cu furculita.



Mojaresc grob ardei iute, boabe de piper, seminte de chimen si sare de Himalaya.



Tai ceapa si usturoiul verde rondele, pun toate ingredientele într-un vas si amestec cu o lingura.



Pofta buna!



45 comments:

  1. ce crema apetisanta!imi place ideea cu covrigei cum zici tu cred ca-i minunata

    ReplyDelete
  2. Si mie imi place ideea cu covrigeii dar trebuie sa recunosc ca si cea cu berea, mai ales acum vara :D
    Am s-o incerc cu siguranta! Te pupik si o zii minunata!

    ReplyDelete
  3. Eu nu am mai auzit de asta, sigur e tare gustoasa. De incercat :)

    ReplyDelete
  4. O crema tare gustoasa!Eu sunt fan aperitive.Salvat!xoxo

    ReplyDelete
  5. Maya, ma crezi ca n-am mancat niciodata?
    Nu stiu, am ramas cu gandul ca e ceva blech, ca soatei nu-i place(poate a nimerit el una naspa),da uitandu-ma ce contine, nu vad de ce nu mi-ar place fiind mare amatoare de branzeturi;)

    ReplyDelete
  6. Cu siguranta am sa incerc, mai ales ca al meu e cel mai mare fan camembert.
    Iar pozele tale sunt de revista.
    Sa ai seara faina.

    ReplyDelete
  7. Interesanta si cred ca e foarte gustoasa!Pupici!

    ReplyDelete
  8. Super idee. Daca e branzica, imi place!!!

    ReplyDelete
  9. Ce apetisant arata! Vin repede cu covrigii ;) Prezentarea e super! Pup

    ReplyDelete
  10. Ce bunatate! Abia astept sa o incerc.

    ReplyDelete
  11. Este o minunatie ce se intampla aici ... in compozitia asta. Si cu ardei iute... exact pe gusturile mele :)
    Ca o coincidenta mica, astazi am cumparat pentru prima data sare de Himalaya

    ReplyDelete
  12. Cum poate arata sectiunea Camembert-ului. Imi suna mult mai bine varianta ta cu usturoi si ceapa verde! O voi incerca! pupici

    ReplyDelete
  13. Mmm...mi-ai fãcut o poftã....am sã pregãtesc si eu:)

    ReplyDelete
  14. Foarte interesanta reteta!Arata minunat!Sare de Himalaya...imi plac detaliile! Insa foarte neobisnuit nume pentru limba germana....daca dialectul bavarez poti sa il numesti asa :).Un weekend placut iti dorim !

    ReplyDelete
  15. Suna tare bine si promit sa o incerc cat de curand.

    ReplyDelete
  16. yaya, mie cel mai bine îmi place pe pîine :)) Dar cum spuneam, fiecare cum îi place :)

    ReplyDelete
  17. Mika, si tie o zi minunata! Pup!

    ReplyDelete
  18. Haplea, ma bucur ca va place!

    ReplyDelete
  19. Ioana, pai daca nu-i place soatei, poate îti place tie. În orice caz, mie mi se pare ca, cea facuta în casa, nu are nimic comun cu cea cumparata :D

    ReplyDelete
  20. Micule, multumesc. Sper sa va placa. O zi frumoasa!

    ReplyDelete
  21. Teo, e foarte gustoasa si picanta. Bun, dar fiecare o condimenteaza cum îi place. Noua mai iute si piperat :)

    ReplyDelete
  22. Poliana, hai cu covrigii, ca as mînca unu acum!

    ReplyDelete
  23. TWO, bun deci nu tre' neaparat facuta cu sare de Himalaya. Eu o folosesc des însa.

    ReplyDelete
  24. Anto, spor la facut si sper sa fie pe gustul tau. Pup!

    ReplyDelete
  25. Ramona, pofta buna de pe acum!

    ReplyDelete
  26. Cosmin, pentru "limba bavareza", nu este nimic neobisnuit =)) Termenul provine din bavareza veche si se refera la modul prepararii. Adica felul de a "mocirli" grob ingredientele. Strivitul si amestecatul cu furculita. Un sfîrsit de saptamîna minunat si voua!

    ReplyDelete
  27. Cristina, ma bucur ca suna bine. Sper sa-ti si placa :)

    ReplyDelete
  28. Fain tare de tot si ce-as mai manca o felie!! Ba nu, doua!!

    ReplyDelete
  29. Si eu o feliuta daca a mai ramas ceva:)Mmm, delicioasa!Pup!

    ReplyDelete
  30. nu prea gatesc, dar asta suna bine si poate o-ncerc! :)

    ReplyDelete
  31. Chiar aseara am papat ceva asemanator , iar acum ca vad la tine , as mai papa cateva feliute !! ;)

    ReplyDelete
  32. Any, sa stii ca eu am baut o gura de vin Sicilian pe lînga, si ma gîndeam la tine :D

    ReplyDelete
  33. Licuta, c-o fi sau n-o mai fi, nu se pune problema... ca se face cît ai zice Obatzda :D

    ReplyDelete
  34. Cat, ai avut cumparata sau facuta de casa "ceva asemanator"? Ca pe mine ma intereseaza orice crema brînzoasa :D

    ReplyDelete
  35. Pai set de tacîmuri ai, mai un castron si pui mîna si faci... Set de tacamuri :D

    ReplyDelete
  36. Apetisanta prezentare, interesanta combinatia cu un gust, sunt sigura ca extrem de bun! yummy yummmy!

    ReplyDelete
  37. Alice, e o crema gustoasa. Noua ne place picanta. Dar fiecare si-o poate condimenta dupa bunul plac. Nu toata lumea agreeaza iutele.

    ReplyDelete
  38. trebuie neaparat sa încerc reteta! hmmmm ce pofta mi-ai facut!

    ReplyDelete
  39. Stii ca ieri, in timp ce adunam cartile de pe jos din living (caci copiii "reorgatnizeaza" periodic biblioteca), am dat de una cu preparate traditionale nemtesti si am luat-o la rasfoit... si, da, am dat de reteta asta! Ei, de data aceasta nu am mai cascat ochii spunand "Ce-o fi?" si mi-am zis zambind "Ei, da, stiu de treaba asta de la Maya!" :)
    Ca sa vezi, ce de lucruri am invatat de la tine (si despre multe nici nu am apucat a ti le marturisi) !!!
    pupici

    ReplyDelete