June 3, 2012

Pere cu gorgonzola, nuci si miere

Nu pot decît sa va spun, încercati-le! Neaparat! Pere ferme, dar zemoase si parfumate, miere aromata, gorgonzola - bucatica de picantete si pîinea prajita în doi stropi de ulei de masline... toate împreuna o savoare de zile mari! Poate fi un mic dejun pe cinste, sau o gustare... asa printre mese, la fel de bine poate fi si "un fel" care înlocuieste desertul, sau chiar în capul meniului ca aperitiv! De ce nu?! :D






Ingrediente pentru o portie:
  • 1 para, spalata, taiata în patru, îndepartat casuta de seminte
  • 1 lingurita zahar brun
  • 50-60 g gorgonzola dolce
  • 3 nuci, miezul
  • 2 felioare pîine alba (faina de spelta)
  • 1 lingurita ulei de masline presat la rece
  • 1 lingurita miere (flori de pomi fructiferi. O miere superba!)
  • 1 lingura zeama de lamîie, pentru a împiedica oxidarea rapida a perelor



 
Pentru ca am facut doar o portie de proba, am preparat totul deodata într-o tigaie încapatoare.
Feliile de para le-am stropit imediat cu zeama de lamîie, apoi le-am presarat cu zahar brun, pe partile taiate.


Am pensulat tigaia cu o lingurita de ulei de masline, am încins-o putin si am adaugat cele doua felioare de pîine în mijloc, perele în margine, iar miezurile de nuci lînga pere. Direct lînga sursa caramelizatoare. Pe masura ce perele se caramelizeaza, lasa putina zeama caramelizata pe care o prind nucile. Ar fi pacat sa ramîna savoarea în tigaie. Se scot pe masura ce se rumenesc. Se repartizeaza direct pe farfuria în care se va servi. Pîinea e gata prima. Nu o lasati sa se maroneasca. Evitati deshidratarea agresiva. Pe alocuri aurita, este suficient. Nucile, sînt si ele caramelizate rapid, le asezati pe lînga pîine. În final se maronesc si perele usor, le asezati pe ele, pe unde aveti loc. Gorgonzola o taiati în 2-3 cubulete, o asezati peste pîine si stropiti totul cu un firicel subtire de miere si serviti cu maaare pofta!




39 comments:

  1. Super ispititor, Maya! Te pupik

    ReplyDelete
  2. Asta da tentatie! Cu siguranta o sa le fac si eu. Abia astept!!! Pupici Maya. O saptamana frumoasa

    ReplyDelete
  3. Arata minunat! Am vazut si eu reteta in revista "Bucataria de azi " si chiar ma gandeam ca trebuie sa fie o minunatie!

    ReplyDelete
  4. Dumnezeule, e inuman sa vad asa ceva la ora asta...
    Ce chin, ce durere!
    N-am gorgonzola, N-am pere!

    ReplyDelete
  5. arata foarte foarte apetisant!Mi-e pofta deja...:))

    ReplyDelete
  6. Nu am mai facut nimic cu pere de ceva vreme. Mi-ai dat o idee minunata!Yummy!Pup!

    ReplyDelete
  7. Am mai poftit la aceasta combinatie... si-acum din nou.. Absolut delicios trebuie sa fie!!
    Pup cu drag!

    ReplyDelete
  8. Superba reteta!
    Poze minunate! O saptamana de vis iti doresc!

    ReplyDelete
  9. Cunosc si eu reteta, este a lui Nigel Slater pe care il urmaresc destul de des la tv nu numai pt. retetele lui ci si pentru felina pe care o detine :))
    Interesanta reteta si mai ales rafinata.
    Maya, pozele tale sunt de ne egalat.Stralucirea perelor in poze cred ca numai aparatul tau o poate reda asa.

    ReplyDelete
  10. Incercam neaparat! Ca prea arata bine si contine numai lucruri bune!
    Cu talentul culinar stam noi mai rau, ca pofta avem :)

    ReplyDelete
  11. Ai un premiu de ridicat: http://gatimimpreuna.blogspot.ro/2012/06/one-lovely-blog-award.html, cu mare drag!

    ReplyDelete
  12. Am incercat-o, este SUPERBA, nu pot decit sa le animezi pe cititoare s-o probeze. Multumesc pentru reteta.

    ReplyDelete
  13. Chiar am in plan o combinatie de branza cu fructe .
    Nu ma mai satur de ele . :)

    ReplyDelete
  14. Wow, m-ai socat cu aceasta reteta in primul rand habar nu aveam ce inseamna gorgonzola.
    In al doilea rand avand in vedere ca e vara sunt de parere ca e o reteta excelenta.

    ReplyDelete
  15. Diana, spor la treaba! Te asigur ca e un deliciu!

    ReplyDelete
  16. Lilly, sigur se vor întîlni cîndva ingredientele la masa ta! Trebuie! :D

    ReplyDelete
  17. Alina, probeaza-le! Superbe!

    ReplyDelete
  18. Licuta, sigur îti place combinatia.

    ReplyDelete
  19. Simona, nu pofti, fa-le! Perele :P

    ReplyDelete
  20. Vasi, multumesc! Un we minunat!

    ReplyDelete
  21. Nataly, reteta exista în enshpe varriante în bucatariile tuturor bucatarilor TV. Între timp am vazut o gramada de variante. Unii folosesc alta miere, altii nuci diferite, alte varietati de pere... etc. In final cred ca toate-s la fel dde bune! Eu în orice caz le voi repeta.
    Multumesc pentru complimente, esti tu o draguta! Pozele mele sînt... poze :)
    xo

    ReplyDelete
  22. Amelia si Stefan, va multumesc. Spor la treaba!
    xo

    ReplyDelete
  23. Mykyduta, multumesc pentru premiu!

    ReplyDelete
  24. Roswitha, ma bucur ca ti-a placut! Multumesc de vizita!

    ReplyDelete
  25. Lia, noi fete de "ciobani" =))

    ReplyDelete
  26. Turi, ma bucur ca-ti place si îti multumesc pentru vizita!

    ReplyDelete
  27. Apetisante!La asa poze cum sa nu poftesti!

    ReplyDelete
  28. Se decreteaza... awosome.
    Nu am rezistat si am facut-o . Tocmai am terminat-o de mancat :).
    Asta facuta de mine, am curatat perele de coaje ca sa le caramelizez peste tot.
    Cred ca ar merge si cu perele facute si la cuptor.. poate o sa o incerc intr-o zi :)

    ReplyDelete
  29. Vincent, tu esti un robotel mic care repeta mereu acelasi mesaj din spatiu? :D
    Multumesc de vizita.

    ReplyDelete
  30. TWO, mie mi le plac cu coaja! Se tine para mai "tzapana" :D
    Ma bucur ca ti-a placut! :)

    ReplyDelete
  31. mmmmmmm, yummmy, poftiti la desert, nu cred ca mai ramane ceva si sigur nu dureaza mult pana ce sunt terminate aceste delicii gustoase si apetisante ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Un deliciu! Bine ca mi-ai amintit, trebuie sa le refac!

      Delete