September 16, 2011

Ardei umpluti gratinati

Îmi plac mult ardeii umpluti. Cel mai mult cei fara carne. Cum tot mai ies ardei in gradina, dar sînt micutei si atît de fragezi, m-am gîndit sa-i prepar putin diferit fata de varianta clasica de ardei în sos de rosii, sau jumatati de ardei umpluti mai crocant, pe care de altfel îi ador. Sau aici, reteta de ardei umpluti mai "altfel" ...deci, da, astia-s mai diferiti. Mai gratinati. În orice caz, ai mei au fost tare încîntati, desi s-au uitat cam lung cînd am scos vasul din cuptor. "Was ist das?" , "Ardei gratinati." , "Hää?"  :D



        Ingrediente:
  • 26 ardei pitici
  • 4 linguri orez
  • 2-3 fire ceapa verde, taiata rondele
  • 4 morcovi marisori, tocati fin
  • 2 linguri patrunjel, tocat
  • 1 cana apa calda
  • 1 doza de rosii în suc propriu, facuta pireu cu mixerul vertical
  • 3 frunze proaspete de dafin
  • mozzarella razuita (din aia gen cascaval, nu cea proaspata din zer)
  • 2 linguri ulei
  • sare, piper, nucsoara

Din poza probabil nu se observa, dar sînt tare mititei.
Cum altfel ar intra pe-o farfurie 26 de ardei? :D
I-am spalat si taiat capacele, si i-am curatat pe interior de seminte.



Am dunstuit ceapa cu morcovii în putin ulei.



Am adaugat orezul si patrunjelul, si am mai amescat 2-3 minute la foc iute,
dupa care am turnat apa. În timp ce umplutura a fiert, am condimentat-o.



Cu acest "pilaf" am umplut ardeii. I-am arajat într-o forma termorezistenta,
am turnat pireul de rosii deasupra, am adaugat frunzele de dafin, iar deasupra am presarat
mozarella. Am dat forma în cuptor la 180°, si am lasat pîna s-a rumenit brînza.





Deliciosi!


54 comments:

  1. Sunt prima si nu poti sa spui ca nu mai ai!Eu mananc portii mici ca sa pot gusta din toate.Tare faini i-ai facut!Pupici!

    ReplyDelete
  2. Nu, nu zic ca nu mai am, dar chiar nu mai am =))
    Azi nu am gatit nimic. Mîine vine mama, si am cam fost toata ziua pe coclauri. Am mîncat pe drumuri.
    Dar îti promit ca îi mai fac, si voi savura cu gîndul la tine!
    Pupici multi si un weekend minunat!

    ReplyDelete
  3. trebuie sa fie tare buni, dupa cum arata..totusi carnivora din mine prefera si putina carnita....:))))Te pup!

    ReplyDelete
  4. Si eu vreau , macar un ardei mititel, imi place aceasta umplutura, am sa savurez in liniste acesti ardei!!!! :) Pup cu drag!

    ReplyDelete
  5. maya,maya in noaptea asta numai la ardeii tai ma gandesc pana maine cand ii fac,ti-au iesit minunat

    ReplyDelete
  6. like,like,like si de multe ori like!!felicitari!!!weekend frumos!!

    ReplyDelete
  7. Vai ce bine arata!!!! Mi s-a facut foame.

    ReplyDelete
  8. Desi sunt carnivora, la cum arata si cu mozzarela deasupra... ma inscriu la o portie. Pup!

    ReplyDelete
  9. iar facusi minunatii?super arata,eu prefer varianta "necarnivora" dar poporului(a se citi sotului) ii tre' si o halca de carne langa ardei.oricum cred ca ar fi pe gustul nostru.pup si week-end minunat

    ReplyDelete
  10. Este delicios!!!

    Pupici multi si un weekend minunat!!

    Gizi

    ReplyDelete
  11. De data asta o s-o gasesti tu pe fiica-mea pe presul de la usa,cu Perla in brate :D!
    Nu stiu ce sanse am sa gasesc ardei asa mititei,dar am sa caut si sa-i fac.Cu siguranta o sa fie super incantata.Superb arata!Pupici!

    ReplyDelete
  12. super,o reteta foarte gustoasa,felicitari,o zi placuta

    ReplyDelete
  13. mai am loc pe pres?? salivez aici in nestire.. arata minunat, de gustos nu mai zic nica.. ca balesc rau !

    ReplyDelete
  14. No, nici n-am mancat ashe, dar nici n-am auzit..amu'stiu si trec la treaba! Minunata treaba ;-) puup

    ReplyDelete
  15. Am venit dupa miros.Si eu tot asa ii prefer mai mult (fara carne),dar nu si restul familiei.Sunt grozavi.Pupici!

    ReplyDelete
  16. Eu i-am comis si acuma pot sa-ti spun reactia Omului ;

    - Deosebit de fini !!!! :)

    ReplyDelete
  17. ce tare arata ! ii comit neaparat si eu !

    ReplyDelete
  18. Acum am recoltat din gradina, un soi de ardei gras rosu, micuti si frumosi, numai buni pentru reteta ta delicioasa. Chiar ca este de salivat.
    Pupici!

    ReplyDelete
  19. Ce bine arata!!! Cred ca au fost tare buni! Pupici!

    ReplyDelete
  20. Trebuie incercati cat de curand.
    Si asa nu mai stiu ce sa fac demnacare, asa ca s-ar putea chiar saptamana viitoare sa-i fac.

    PS. recunosc ''vanita''. :)

    ReplyDelete
  21. Ce frumosi sunt !!!! Imi si imaginez cum miroase atunci cand ii faci , ador acel miros ;) ...

    ReplyDelete
  22. Arata de nota 11.Gustul cu siguranta este pe masura.O seara linistita iti doresc.

    ReplyDelete
  23. O idee minunata si eu ii ador ardeii umpluti de post(fara carne adica) dar nu i-am gratinat niciodata...iar cand fierb parfumul lor ma innebuneste...
    ca sa nu mai repet ca gustul ardeilor mei nu v-a avea niciodata dulceata ardeilor din gradina ta!!!!!!!!
    Te-am pupat si o saptamana frumoasa!!

    ReplyDelete
  24. Végig néztem az oldalt,én már nem mondok semmit,úgyis csak annyit tudnék mondani szuper!!!Mit még!!!

    ReplyDelete
  25. Super bine arata, Maya. Si ce-miplac ardeii, doar stii
    minunata reteta ta, o voi prelua si eu data viitoare
    pupicei , draga mea

    ReplyDelete
  26. mmm,ce degetari frumosi,si eu ii mai gratinez pe cei de post,sint asa buuni!:)

    ReplyDelete
  27. Alinutzika, eu prefer mai necarnivori, dar îmi plac si cei cu carne :D
    Pup.

    ReplyDelete
  28. Yaya, sper ca ai avut vise placute. Pupic!

    ReplyDelete
  29. Fantezie în bucatarie, multumesc :)

    ReplyDelete
  30. Laura, banuiesc ca între timp ti-ai potolit foamea :D ma bucur ca îti plac. Pupici.

    ReplyDelete
  31. Sra, si noi sîntem carnivori, dar mîncam mai putina carne. Acum ca e mama aici, vom mînca mai multa. :D
    Pup!

    ReplyDelete
  32. Sara, acum avem si noi o carnivora la masa. A ajuns mama, si deja am servit friptura de vita, porc si doua ratuste la cuptor =))
    Bune, dar ne simtim obositi! Serios.
    Azi am facut un pilaf de orez cu morcov, mazare verde, ceapa, patrunjel, marar...etc, si deja a fost super! :D
    Pup.

    ReplyDelete
  33. Gizi, multumesc! Pupici si o zi frumoasa îti doresc :)

    ReplyDelete
  34. Flory, a mea nu prea se omoara dupa gratinuri, si s-a strîmbat. dar dupa antrenamentul de handbal, foamea a fost mare si a probat. A fost încîntata. Chiar i-a placut mult.
    Astept fetele! Pup :*

    ReplyDelete
  35. Ina, multumesc. Si tie o zi frumoasa.
    Pupic.

    ReplyDelete
  36. Anto, este loc, este! Insider Info : se poate intra si pe portita din spate =))
    Pup.

    ReplyDelete
  37. Liana, la fel si eu. Nu vazut, nu auzit, dar idee prin cap trosnit! :D

    ReplyDelete
  38. DiaMar, trebuie sa-i îmbii mai des, si daca nu vor îi ameninti =)) :D
    Te pup.

    ReplyDelete
  39. Lia, ai sot cu papila delicata!
    Ma bucur ca v-au placut ardeii :)
    Pupici, draga mea.

    ReplyDelete
  40. Pansy, e usor, si-s usori :D

    Pup.


    Pentru carnivori, îi serviti ca garnitura :D

    ReplyDelete
  41. Vasi, sper sa-ti placa! Te pup si s-aveti pofta :*

    ReplyDelete
  42. Licuta, au fost tare buni. Poate-i încerci. Pupici :*

    ReplyDelete
  43. Bucate apetisante, daaaaa, Ahoi!
    Vaporul lui Felix =)))))
    Te pup!

    ReplyDelete
  44. Cat, asta m-a doborît si pe mine! Atît de placut au umplut bucataria cu miros. De fapt mirosea si prin gradina. Chiar m-a întrebat cineva întrecere pe la portita, a ce miroase asa bine :D

    Pupici :*

    ReplyDelete
  45. Haplea, noua ne-au placut tare mult! :*

    ReplyDelete
  46. Petronela, si noi am avut anul asta pentru prima data asa ardei, de felul asta. Au fost tare gustosi si extrem de parfumati! Cred ca mai ajung sa adun de-o tura. Si apoi cam gata cu gradinaritul. Mai am castraveti. Sînt curioasa cîti o sa mai iese. Tare multi am avut anul asta.

    Pupici :*

    ReplyDelete
  47. Alice, cu maaare placere. Pupici si sper sa-ti placa ardeiutii! :*

    ReplyDelete
  48. Alison, eu i-am facut pentru prima data. Nici nu am mai vazut, nici mîncat. Toata lumea a fst încîntata, deci se repeta :D
    Pupic.

    ReplyDelete