September 25, 2008

Zacusca de fasole

Pentru ca ne place zacusca, fac de cîteva ori pe an cantitati mai mici.
Cea cu fasole este preferata noastra. În rest, fie ca e cu ciuperci sau de vinete..ne place oricum :)

Din cantitatile acestei retete a iesit în final aproximativ 1,9 kg de zacusca.

  • 500 g fasole fiarta-facuta pure grob
  • 400 g ardei grasi-copti si tocati
  • 350 ml ulei floarea soarelui
  • 350 g rosii-decojite si taiate bucatele
  • 350 g ceapa-tocata fin
  • 300 g morcovi-tocati fin
  • sare,piper,frunze de dafin sau busuioc..ce doriti/dupa gust
Ingredientele sînt cîntarite dupa prelucrare (curatare, fierbere, copt)


Pregatim ingredientele.


Attached Image


Attached Image


Punem ceapa la dunstuit în ulei la foc lejer.
Învîrtim cînd si cînd pîna devine transparenta, apoi adaugam morcovii, saram.
Lasam sa fiarba la foc moderat, amestecînd la fiecare cîteva minute,
timp de maxim jumatate de ora, dupa care adaugam rosiile.
Condimentam (piper, frunze, sare..etc..)


Attached Image


Dupa vreun sfert de ceas adaugam ardeii.
Lasam sa fiarba circa 30 minute la foc domol, amestecînd cînd va amintiti.
(daca nu faceti în oala teflonata, amintiti-va des!)
În final adaugam si fasolea.
Amestecam si fierbem cel putin înca jumatate de ora.


Attached Image


Sectiune:D


Attached Image





7 comments:

  1. Felicitari,esti o adevarata artista.Interesanta reteta si usor de facut.Trebuie sa recunosc ca nu am mancat niciodata zacusca cu fasole(doar cu ciuperci si vinete).Trebuie sa fie buna ,am sa o incerc si eu.

    ReplyDelete
  2. Nici eu nu am mancat niciodata! Retin ideea...

    ReplyDelete
  3. Multumesc,Roxana :)
    Eu sînt fan zacusca..de oricare :D

    ReplyDelete
  4. Irina,daca o faci,sa-mi spui daca ti-a placut :)

    ReplyDelete
  5. Nu am mancat niciodata cu fasole, dar merita incercat! Arata f apetisant la tine!!!

    ReplyDelete
  6. Nu am mancat niciodata cu fasole, dar merita incercat! Arata f apetisant la tine!!!

    ReplyDelete
  7. Am o intrebare:o asa minunatie ar rezista mai mult timp in borcane de plastic pentru a o putea trimte fiului meu? multumesc! ALINA

    ReplyDelete