May 22, 2011

Extract de vanilie

Pentru ca prin magazinele obisnuite se gaseste doar extract de vanilie sintetic, sau stiu eu ce alte amestecuri dubioase, m-am gîndit sa macerez vreo 2-3 pastai de vanilie sa vedem ce iese. În 17.01.2011 am cumparat o sticluta de vodka Jelzin, i-am dat cu greu eticheta jos, si m-am apucat de treaba. Initial as fi vrut Smirnoff, dar nu am gasit sticluta asa mica. Nu am riscat cu o sticla mare, pentru ca în primul rînd nu stiu ce puteam face cu asa mult extract de vanilie, iar în cazul în care nu obtineam un rezultat satisfacator, trebuia sa arunc o gramada de bani pe pastaile de vanilie... si votca. La un litru de votca, intrau multe... asa ca am probat pentru început doar cu 100 ml.


  • 100 ml votca
  • 2 + 1 pastai de vanilie



În 17.01 am introdus doua pastai de vanilie despicate în sticluta cu votca.
Am închis bine sticla, apoi am pus-o într-un dulap unde nu se umbla toata ziua.
La fel de bine o puteti depozita în camara, doar sa n-o uitati de tot.





În 24.01 i-am facut loc si la cea de-a 3-a pastaie, tot despicata,
dupa care am inchis din nou bine sticloanta si am dus-o la loc în dulapul ferit de lumina.



Dupa 8 saptamîni am deschis-o si am probat un strop.
Are o aroma intensiva de vanilie. Rezultat satisfacator!



Cu acest extract de vanilie se poate aroma orice desert, prajitura, crema, cocktail...



Notita:

-folositi pastai de vanile de calitate superioara
-o pastaie buna/proaspata este elastica, umeda si putin lucioasa
-interiorul, adica maduva/bobitele sînt umede si usor uleioase

22 comments:

  1. De mult imi doresc sa-mi fac si eu, am vazut la mai multe persoane, si mi se pare un mod sanatos de a ne procura personal extractul de vanilie.
    Totusi imi vine foarte bine postarea ta, asa mi-ai adus aminte... numai ca bate-o vina de vodka, nu stiu cand voi ajunge sa o cumpar.
    Iti doresc o saptamana frumoasa.
    Te pup.

    ReplyDelete
  2. Am mai vazut dar sincer habar nu am de unde sa cumpar pastaie de vanilie. Nu am vazut never. Cand voi gasi am sa fac si eu ca folosesc.
    Pup

    ReplyDelete
  3. Puteai s-o bei, nu trebuia sa faci un litru de extract de vanilie.

    ReplyDelete
  4. Daniela,pai pune mînuta si fa! :D

    ReplyDelete
  5. Bianca,poate prin supermarketuri pe rafturile cu mirodenii uscate.La noi se gaseste si în Kaufland,mai multe feluri/firme.

    ReplyDelete
  6. Anonimule,nu le am cu vodca,ca altfel alegeam varianta propusa de tine :D

    ReplyDelete
  7. Am facut-o si eu, cu ABSOLUT VODKA, reteta Inei Tudoran...dar am lasat 3 luni la macerat.

    Sincer, nu mi se pare atat de eficienta in prajituri.

    ReplyDelete
  8. Catalina,ce vanilie ai folosit?
    A mea a iesit aromata bine.
    Cîte pastai,la cîta vodca ai folosit?

    Cum e reteta Inei?Am cautat pe blog,dar nu gasesc.Poate îmi dai si mie link.

    ReplyDelete
  9. Foarte interesant!
    As incerca si eu,normal,sunt adepta lucrurilor facute de mine si cat mai putin cumparate din comert ,insa din pacate prea putin imi iasa chestia asta.Dar si pastai de vanilie am vazut numai din acelea in plic care mi-e teama ca sunt uscate de mama focului,si bune de nimic.
    Si sincer,nici sa le vad in fata nu cred ca as face diferenta intre cele bune si cele mai putin bune.Poate doar dupa descrierea facuta de tine cat de cat.
    Dar tare mi-ar placea sa am varianta ''mea'' de vanilie :)

    ReplyDelete
  10. Pai fa-o si cu zaharul(asa mai ai o varianta vanilata),si pastai poate gasesti din alea în eprubeta.Daca mai au data de valabilitate destula,sigur sînt umede în interior.Normal si aspectul exterior se poate vedea bine prin eprubeta.În general astea sînt foarte bune,Sînt chiar putin umede si pe exterior.Încearca marca Fuchs.

    ReplyDelete
  11. Maya draga, retetele de vanilie le gasesti pe blogul vegan al Inei...am folosit exact ce spune ea acolo. De aromata, e foarte aromata...dar in prajitura nu prea se simte.

    La fel zaharul vanilat...facut cu zahar brun organic...e aromat la rece, dar la caldura se pierde aroma. Te pup!

    ReplyDelete
  12. Catalina,merci.Eu cautasem pe flori de cires.O sa caut pe blogul vegan.
    Eu simt vanilia si dupa procesarea termica.Poate o fi chestie de vanilie,sau dozare...cine stie.

    ReplyDelete
  13. maya,eu am avut o sticluta de extract de vaniie,americana sticluta.am folosit de cateva ori,dar aroma de vanilie nu se simte plus ca coloreaza aluatul,ceea ce mie nu imi place.daca pun un pliculet de zahar vanilat,chit ca e cum zici se simte imediat.pastai de vanilie mai gasesc,dar sunt foarte scumpe.mama punea 2-3 pastai de vanilie intr-un kg de zahar si avea zahar vanilat tot timpul.atunci or fi fost mai ieftine,ca tin minte,copil fiind ca mergeam cu ea la bacanie,fostele magazine de coloniale si ea cumpara pastai de vanilie,cred ca erau la kilogram nu la bucata,nu mai tin minte ca eram mica.veneam acasa si le infigea in zahar,asa le pastra.era mare maestra la dulciuri.nu facea pasta de zahar pentru torturi,dar le decora natural sa zic,sau mai degraba normal si firesc si cu mare aplicatie.pacat ca n-am mostenit talentul ei.cami witt e cam ca mama.pacat ca saraca mama mea are alzheimer ,altfel ma spargeam in figuri cu dulciurile.din pacate eu nu am talentul asta al ei si care s-a pierdut.
    pupu-te !

    ReplyDelete
  14. Pansy,mie nu mi se pare ca extractul asta sa fi colorat ceva.Cel putin la blat eu nu am observat.

    Îmi pare rau da mama ta :(
    Las,ca si tu faci dulciuri foarte bune.Acu' ca nu le avem noi cu decoratul...ce sa-i faci?!Asta este!Ori le ai,ori nu!Eu chiar sînt habarnista la capitolul asta.Dar noroc cu floril,frunze...si restul vegetatiei din gradina.Arunc si eu o floare frumoasa pe o placinta,si iaca asa arata si placinta mea bine =))

    ReplyDelete
  15. Uite ca pe-asta n-am incerct-o,dar niciodata nu-i tarziu,am sa-mi cumpar ingredientele si am sa incerc.Te pup!

    ReplyDelete
  16. Flory,probeaza.Fa si tu ca mine doar cu o sticluta mica,sa vezi daca îti place.

    ReplyDelete
  17. Am facut si eu, e un vis aromat! Nu cred ca ma intoc prea curand la esentele de laborator care se gasesc in comert

    ReplyDelete
  18. Maya,a venit vremea sa fac si eu extract de vanilie.
    Il voi face azi,maine si vroiam sa te intreb daca dupa 4 saptamani ai fi putut sa folosesti din ea?
    Trebuie neaparat 8 saptamani?
    Nu de altceva, dar vreau sa stiu daca de sarbatori am extract de vanilie bun pt. prajituri sau voi folosi tot de Oetker ca si pana acum. :)

    ReplyDelete
  19. Pastai proaspete de vanilie gasiti la Bacania Veche, pe Barbu Vacarescu. SUNT PROASPETE si curge uleiul din ele. <3

    ReplyDelete
  20. It's truly a nice and useful piece of info. I'm satisfied that you just shared this helpful information with us.

    Please stay us up to date like this. Thank you for sharing.


    Stop by my web-site :: spiele spielen kostenlos
    My web site - kostenlos spielen ohne anmeldung

    ReplyDelete
  21. You can also buy bundle deals, which most raԁio stationѕ offer, tо ԁecrease
    the overall ad cost. Many people will be hаppy with гeρlaceable
    batterіes for home use anԁ ocсasional outings.
    It іs a more relіablе choice when соmpаreԁ to traditionаl concrete oг wοoden barriers for ѕeveral reasοnѕ.


    my ωeb blοg - lernmedium.com
    my webpage: internet radio

    ReplyDelete
  22. Do you have a spam problem on this website; I also am a blogger, and I was wanting to know your
    situation; many of us have created some nice methods
    and we are looking to trade solutions with others, be sure to shoot me
    an email if interested.

    Here is my web page :: internet radio

    ReplyDelete