March 24, 2009

Mîncarica de ardei si vinete coapte



Photobucket


  • vinete coapte
  • ardei copti
  • ceapa rosie tocata
  • ulei
  • frunze de busuioc
  • amestec de herbes de provence
  • sare
  • piper
  • otet balsamic
  • usturoi/granulat de usturoi (fac.)

Cantitati/gramaje la ingrediente,folositi dupa gust si pofta :)
Vinetele si ardeii ar fi bine aproximativ cantitati egale.

Ceapa tocata se pune în ulei la dunstuit.
Cînd devine transparenta adaugam ardeii copti.
Eu am folosit ardei gras si ardei galbeni(cei pentru umplut)


Photobucket


I-am tocat grob cu paleta,în tigaie,în timp ce învîrteam.
(mie nu-mi plac daca-s marunti de tot)


Photobucket


Am amestecat ceva sare cu piper si ierburi de provence,
si am pregatit cîteva frunze de busuioc.


Photobucket


Am adaugat vinetele si condimentele.


Photobucket


Se amesteca pîna se combina bine ingredientele.
Le lasam înca 5-10 minute la foc lejer,amestecînd cînd si cînd.
Spre sfîrsit adaugati usturoi,sau granulat de usturoi,daca va place.
Amestecati si lasati la racit.


Photobucket


Cînd e rece,adaugam otet balsamic dupa gust.
Amestecam bine.Degustam.Condimentam daca e nevoie.


Photobucket


Se poate servi ca atare,sau pe post de salata/garnitura la carne grilata ,cîrnaciori..sau pur si simplu pe o bucata de pîine,focaccia..


Photobucket



49 comments:

  1. draga maya ,ma tin ...aproape de tine.mincarica ta este mereu imbietoare!

    ReplyDelete
  2. Vai, Maya draga mea ... arata atat de lecker, incat imi vine sa ma urc in primul autocar si sa vin la tine :D (ca tot locuiesc langa sediul Atlassib :D)
    Spune-mi te rog, ce ai pus langa mancarica asta, pe farfurie? Cu ce ati servit?

    ReplyDelete
  3. Imi place tare mult blogul tau! Ce de bunatati pe aici!

    ReplyDelete
  4. Ora este perfecta asa ca vin sa servesc pranzul la tine.Arata splendit.

    ReplyDelete
  5. Tu, ce mancarica faina...parca vad zacusca cumva...desi balsamicul ii schimba gustul...excelenta!

    ReplyDelete
  6. merge sa gatesti reteta cu vinete si ardei de la borcan? soacra mea face conesrva de vinete si ardei coapti la borcan si ma gandeam ca merge(mi-e sila sa stau dupa vinete si ardei pana se coc)

    ReplyDelete
  7. Alison,eu ma dau în vînt tare dupa vinete si ardei copti..si singure,si amestecate..cum o fi! :)

    ReplyDelete
  8. Ada,nu mai am!Dar fac alta portie!! :)

    ReplyDelete
  9. Vicky,ia-o si pe Ada din drum! :)

    ReplyDelete
  10. Duceso,si eu ador zacusca,deci e clar ca-mi place si mîncarica asta.

    Diferenta e ca nu se fierbe asa mult,si ca mai lipsesc ceva ingrediente,sau apar altele în plus..balsamicul îi da o nota de salata.Dar merge si cald,si rece :)

    ReplyDelete
  11. Miky,nu stiu cum e cu ardei de la borcan.Aia parca au deja ceva otet,deci atentie sa nu fie prea acra :)

    ReplyDelete
  12. Adaaaa,am uitat sa-ti spun!
    Deci lînga salatica eu aveam o bucata de focaccia proaspata,scoasa din cuptor.Fiica-mea a mîncat pe lînga o bucatica de piept de pui,iar sotul o bucata de cîrnat prajit, din România :D

    ReplyDelete
  13. Maya draga, te asteapta un mic premiu pe blogul meu! Cand ai timp sper sa-l ridici!
    Numai bine!

    ReplyDelete
  14. Flor,multumesc.Cum am vreme îl ridic!
    Te pup! :)

    ReplyDelete
  15. Maya, te astept cu un premiu la mine pe blog, pupici.

    ReplyDelete
  16. Deci da, vorba Pocai :D
    Si la mine ai un premiu ... Doamne, cat de mult meritati voi premiile astea!!!

    ReplyDelete
  17. "deci" nu mai pot..."deci" la bucatarie cu mine..."deci" sunt o pofticioasa :))

    ReplyDelete
  18. Oh, ce poze! Mmmm, ce mancare! Merita premiata, te asteapta un premiu la mine pe blog! Tzucaturi de la Ghiroda!

    ReplyDelete
  19. premii de la mine pt. voi! Va astept sa le ridicati!

    ReplyDelete
  20. Maya, superb blog mai ai... Fotografiile sunt atat de sugestive, retetele atat de creative ! Tatal meu mi-a lasat un mesaj offline adresa lui, stiind ca mie imi place sa gatesc creativ si, pe alocuri, neconvestional !
    Ma bucur ca exista oameni care gatesc si manaca si altceva decat - vorba sotului meu - ciorba si tocana !
    O sa mai trec pe aici, sa ma inspir !
    ;)

    ReplyDelete
  21. arata minunat tot ceea ce faci! te citesc din umbra de ceva vreme, acum am indraznit si oficial.. am o rugaminte totusi: din motive de mamica cu bebe de gat nu am intotdeauna timp sa fac compozitii deosebite in bucatarie.. Am postat pe blogul meu niste retete de dulcuri de post (in eticheta Ambrozie si Nectar), dar stiu sigur ca nu mai apuc sa fac pe una dintre ele (Cozonacul cu halva, reteta veche de la o cunostiinta din Arad).. daca iti face placere sa o incerci si sa postezi rezultatul pe blogul tau... pentru curiozitatea mea...

    ReplyDelete
  22. Maya, te astept cu doua premii pe blogul meu.

    ReplyDelete
  23. AnkaMK,ai încercat?Ma bucur ca ti-am facut pofta :)

    ReplyDelete
  24. Laura Laurentiu,multumesc frumos! :)

    ReplyDelete
  25. Bucatarule maniac,le-am ridicat,multumesc :)

    ReplyDelete
  26. Leo,multumesc mult pentru mesaj!Ma bucura sa aud asta :)

    ReplyDelete
  27. Andre,multumesc pentru cuvintele frumoase.
    Din pacate,în ultima vreme nu mai am timp de nimic..se vede dupa blog.Nu mai am timp de el.Daca o sa încerc ceva,o sa te anunt.
    Multumesc :)

    ReplyDelete
  28. Te astept cu o leapsa pe blogul meu.

    ReplyDelete
  29. AOLEU...CE FOAME MI SA FACUT.
    TE PUP SI ITI UREZ SARBATORI FERICITE.

    ReplyDelete
  30. Paste Fericit si tot binele din lume !

    ReplyDelete
  31. Hristos, Lumina Lumii, sa va lumineze inima si viata ,daruindu-va dar peste dar ! Hristos a Inviat!

    ReplyDelete
  32. „În ziua dintâi a săptămânii, Maria Magdalena s-a dus dis-de-dimineaţă la mormânt, pe când era încă întruneric; şi a văzut că piatra fusese luată de pe mormânt.”

    „Hristos a înviat din morţi
    - în cel dintâi ceas al zilei,
    - în cea dintâi zi a săptămânii,
    - în cel dintâi anotimp al anului.

    Hristos, pârga celor adormiţi ( 1 Corinteni 15, 20 );
    Hristos, Cel Dintâi ( 1 Corinteni 15, 23 );
    Hristos, Capul Trupului, al Bisericii;
    Hristos, Începutul;
    Hristos, Primul născut dintre cei morţi;
    Hristos, Care în toate lucrările trebuie să aibă întâietate ( Coloseni 1, 18);
    Hristos, Domnul împăraţilor pământului ( Apocalipsa 1, 5 );
    Hristos, în Numele Căruia trebuie să se plece orice genunchi al celor din ceruri, de pe pământ şi de sub pământ ( Filipeni 2, 10 )
    Hristos, Care ne iubeşte, Care ne-a spălat de păcatele noastre cu Sângele Său, Care a făcut din noi o împărăţie de preoţi pentru Dumnezeu, Tatăl Lui, şi Căruia I se cuvine slava şi puterea în vecii vecilor. Amin.
    Hristos acesta, Hristos cel ce fusese răstignit, batjocorit, dispreţuit, părăsit, mort şi îngropat pentru păcatele noastre. Da, Hristos acesta a înviat. Slavă învierii Lui!...
    Acum, după ce Hristos – Garantul tuturor strălucitelor făgăduinţe – a înviat, noi, care credem în El şi în Cuvântul Său care este Adevărul, nu mai avem voie să ne îndoim de nimic. Avem poruncă nu numai să nu ne temem şi să nu ne îndoim niciodată şi întru nimic – ci să îndrăznim totul. Şi să ne bizuim deplin: Hristos a înviat şi El e viu în vecii vecilor, pentru a garanra totul pentru noi.” (Traian Dorz)
    Învierea Domnului este şi învierea noastră, este sfârşitul şi cununa Evangheliei Domnului Iisus. Dacă Hristos n-ar fi murit şi înviat pentru noi, zadarnică ar fi fost credinţa noastră, speranţa şi viaţa noastră, căci fără Înviere, moartea şi păcatul nu pot fi biruite. Învierea Domnului a avut marele şi negrăitul efect de salvare a tuturor credincioşilor, de trezire a întregii lumi din moartea păcatului, de chemare a oamenilor din moarte la viaţă ( Ioan 3,14; Ioan 11,25), ajutaţi de lumina Evangheliei Sale şi de harul Sfintelor Taine. Prin Înviere, Mântuitorul nostru Iisus Hristos a devenit începătorul învierii celor adormiţi ( 1 Corinteni 15,20), adică a învierii generale a trupurilor la sfârşitul veacului. De aceea, El este numit Cel întâi născut din morţi ( Coloseni 1,18; Romani 8,29).
    Iar despre învierea sufletească, adică învierea omului din păcat, trebuie să ştim că aceasta este mai mare decât învierea din morţi. Această înviere tainică în duh se săvârşeşte în cei credincioşi prin învăţătura Evangheliei, prin harul Sfintelor Taine şi prin faptele bune, dar mai ales prin Sfântul Botez, prin care murim şi înviem tainic cu Hristos ( Romani 6,2-8; Efeseni 2,1-6; Coloseni 2,13; 3,1-3). Fără această înviere duhovnicească, adică fără pocăinţă, nimeni dintre noi nu se poate mântui.
    O asemenea înviere tainică prin moartea păcatului, vedem în pilda fiului risipitor, când zice: trebuie să ne veselim şi să ne bucuăm, căci fratele tău acesta mort era şi a înviat, pierdut era şi s-a aflat ( Luca 15,32). Învierea tainică din moartea păcatului numai Dumnzeu o poate cunoaşte cu adevărat, deoarece El este acela care cercetează inimile tuturor oamenilor ( Psalmul 7,9). Prin învierea tainică şi duhovnicească, omul, încă fiind viu cu trupul, trăieşte o înviere a sufletului său prin harul şi puterea lui Dumnezeu. În acest fel, el trăieşte în Dumnezeu şi Dumnezeu trăieşte în el şi poate spune ca marele Apostol Pavel: Nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăieşte în mine ( Galateni 2,20; 2 Corinteni 5,15). O, de ne-ar da preabunul Dumnezeu la toţi cei binecredincioşi o asemenea înviere tainică, prin care vom putea trăi cu Domnul în bucuria învierii veşnice!
    Astăzi sunt Sfintele Paşti! Astăzi a înviat Hristos din morţi şi ne-a izbăvit de moarte, de robia păcatului şi de osânda iadului.
    Astăzi iadul a fost golit şi raiul s-a deschis. Astăzi îngerii cântă împreună cu oamenii biruinţa vieţii asupra morţii. Astăzi şi noi cu toţii să ne veselim împreună cu Biserica lui Hristos că nu mai suntem sub legăturile morţii şi ale întunericului. Să lepădăm, aşadar, întristarea şi răutatea şi grijile cele trecătoare, că Iisus Hristos a înnoit lumea prin Înviere.
    Deci să ne bucurăm, mulţumind lui Dumnezeu că ne-a învrednicit să ajungem şi anul acesta Sfintele Paşti şi să cântăm împreună frumoasa cântare:
    „Ziua Învierii şi să ne luminăm cu prăznuirea şi unul pe altul să ne îmbrăţişăm şi să zicem fraţilor şi celor ce ne urăsc pe noi, să iertăm toate pentru Înviere şi aşa să strigăm: «Hristos a înviat din morţi, cu moartea pe moarte călcând şi celor din morminte viaţă dăruindu-le!»”.
    Hristos a înviat !
    Sărbători fericite !

    ReplyDelete
  33. Hristos a Inviat! Pacea si dragostea sa domneasca in inima si casa ta! Sarbatori fericite!

    ReplyDelete
  34. Iepurasu mustacios, e de Paste norocos, nu-ti lasa cadouri in ghete, are el alte secrete, pasca, oul inrosit, cozonac si miel fript , stiu ca te-am abramburit, dar un PASTE FERICIT!

    Hristos a Inviat!

    Va pup, Isabela!

    ReplyDelete
  35. Paste fericit tie si familiei!Pupici.

    ReplyDelete
  36. Hristos a inviat!
    Fie ca sfanta sarbatoare a invierii domnului sa-ti aduca cele 4 taine divine: incredere, lumina, iubire, speranta.
    Cu deosebit respect si prietenie
    Laura S.

    ReplyDelete
  37. Alex,Ana,Sorin,Dana,Isabela,Marcela,Irina si Laura,va multumesc pentru urari.Va doresc si eu de asemenea,sarbatori fericite,un iepuras cadorisitor si muuuult soare!

    Multumesc,si îmi pare nespus de rau ca stau cam nasol cu timpul,si nu prea mai am timp de postat,scris..dar,mai trec pe aici,si pe la voi.Cum am putin timp liber,trag cu ochiu sa vad ce ati mai facut :)

    ReplyDelete
  38. Sarbatoarea Sfanta a Invierii Domnului, sa iti aduca pace si liniste sufleteasca, multa bucurie si fericire alaturi de cei dragi!! Hristos a Inviat!

    ReplyDelete
  39. Iulia,sarbatori fericite! Pup :)

    ReplyDelete
  40. si eu fac ceva asemanator dar fara ardei copti ci ii calesc o data cu ceapa si fara otet balsamic.am sa incerc si varianta ta ,mi se pare mai gustoasa.

    ReplyDelete
  41. Pansy,mie îmi place combinatia de numa.Daca o încerci,sper sa-ti placa! Pup!

    ReplyDelete