August 13, 2011

Gnocchi cu sos de rosii si mozzarella

Multora le plac gnocchi, dar nu îi prepara în casa sub pretextul cum ca ar fi prea complicat. Nu e adevarat! Complicat nu este deloc! Din contra, se prepara chiar usor. Timpul este singurul dusman al gnocchi-lor. Deci, daca nu dispuneti de ceva timp, atunci faceti ca mine... îi cumparati. E adevarat ca gasesc gnocchi proaspeti buni, dar totusi cei de casa sînt mult mai gustosi si mai pufosi.
Daca nu sînteti prea pretentiosi în ceea ce priveste aspectul, timpul se reduce cu mult. Eu spre exemplu, nu am nervi sa-i bibilesc, dar se pot face în fel si forme. Rolati pe o furculita, obtineti gnocchi cu striatii, sau rolati usor cu degetul mare pe suprafata unei razatori cu dinti marunti, veti avea niste gnocchi arici. Îi puteti face de diferite marimi si forme, chiar umpluti. Se pot face din aluat cu cartofi sau fara. Cu spanac, dovleac sau cartofi dulci. Îi puteti servi cu un sos de rosii, sau de brînza, sau pur si simplu doar "trasi" in putin ulei de masline cu unt si busuioc, salvie, sau alta verdeata care va place.
Eu am facut gnochii din aluat cu cartofi si i-am aromatizat cu busuioc proaspat. Da, eu sînt aia pe care ati vazut-o pascînd busuioc. Apropos busuioc! Mi l-au mîncat miseii de melci, cu si fara casa! Tot! L-au ras de pe fata pamîntului! Am mai avut într-un ghiveci pe masa de pe terasa. Asta îl tineam asa de decor. A trebuit sa sacrific o parte din el... c'est la vie!
Astia-s gnocchi aia, nu asa aratosi, de care pomeneam la sosul de rosii.




        Ingrediente:
  • 700 g cartofi (cîntariti dupa fierbere si curatare)
  • 300 g faina alba (Rosenmehl Type 405 )
  • 2 galbenusuri
  • 1 legatura mica busuioc
  • sare dupa gust
Se fierb cartofii cu coaja în apa cu sare. Cînd sînt moi (se verifica cu lama unui cutit.
Daca intra si iese cu usurinta, cartoful este fiert), se scot din apa si se lasa la racorit.
Se decojesc cît sînt înca calduti.



Se pregateste faina pe masa de lucru,se adauga sarea.
Cartofii se trec prin presa de cartofi,sau se piseaza fin,
si se adauga peste faina.Se framînta.



Se adauga galbenusurile,



verdeata, si se framînta pîna se omogenizeaza aluatul.



Este moale si pufos, dar se lasa rolat cu usurinta.



Se roleaza suluri subtirele si se taie bucati.
Daca doriti sa le dati textura cu o furculita sau razatoare,
cum spuneam mai sus, acum ar fi timpul. Daca nu aveti timp sau chef,
faceti ca mine.Îi lasati asa mai urîtei. Sînt la fel de buni :D



Se fierb în apa cu sare care clocoteste usor, timp de 2-3-4 minute (depinde de marime).
Oricum, dupa ce încep a se ridica la suprafata, înca maxim un minut si sînt perfecti.
Se scot cu o spumiera într-o strecuratoare, apoi se prelucreaza mai departe.



Eu i-am facut cu sos de rosii si mozzarella, inspirata de Flory. Multumesc, draga mea!
Am repartizat gnocchi în forma/forme termorezistente, i-am acoperit cu sos,
am pus mozzarela deasupra si i-am dat în cuptorul preîncalzit la 200 °C
pîna s-a rumenit olecuta deasupra. Am servit cu maaare pofta!






Va doresc un sfîrsit de saptamîna minunat!

52 comments:

  1. Moaaaaaaa cum arata,sigur sunt mai buni ai tai cu toate alea home made!!!!Ti-a mai ramas mozzarella s-o faci in casa,zau nu m-as mira!Te pup si ma bucur mult ca te-am inspirat !<3

    ReplyDelete
  2. un sfirsit de saptamina minunat si voua,imi plac gnocchii tai,dar si formele astea rosii is dementiale!si daca nu m-as infrina tare de tot cu achizitionarea lor,cred ca as putea sa dorm intr-o camera intesata cu forme ceramice de copt sau de servit...:)sper ca nu-s chiar bizara...

    ReplyDelete
  3. Flory,nu cred ca o sa fac eu mozzarella niciodata!Prea multa bibileala :D
    De inspirat ma inspir cu placere la tine! :*

    ReplyDelete
  4. Alison,daca ai sti cum te înteleg!Daca ar fi dupa mine,as cumpara toate formele de ceramica,de toate culorile!
    :*

    ReplyDelete
  5. Cum prezinti tu,Maya chiar ca nu sunt greu de facut gnocchi.Cred ca sunt tare buni cu busuioc.Te pup si sa ai o zi minunata!

    ReplyDelete
  6. MMmmm imi ploua in gura cand am vazut si ultima poza:))
    Nu am facut niciodata gnocchi...poate e cazul nu??:)
    Pupici si weekend frumos

    ReplyDelete
  7. Teo,pai eu prezint mereu varianta usoara.Daca îi vrei frumusei,tre sa bibilesti la ei! =))
    Pentru mine insa,forma lor este irelevanta!Buni sa fie,ca dupa ce îi mestec,nu se mai vede modelul =))
    Pup!

    ReplyDelete
  8. Bianca,chiar asa!Ar trebui sa faci,ca nici nu merge greu,si mai sint si buni!
    Saptamîna viitoare fac o alta varianta.
    Pupici!

    ReplyDelete
  9. Imi place cum arata, noi i zicem ,, nudli,, la gnocchi si este tare buna , iar formele sunt super! Un weekend minunat! Pupicei!

    ReplyDelete
  10. Adela,nudli,gnocchi,altii le zic boatze si le fac ceva mai mari...oricum le-ar zice,bune-s! :D
    Pupici :*

    ReplyDelete
  11. Am ramas muta, noroc ca mai pot scrie:)
    Gnocchi nu am facut,dar mozzarella da. Anul trecut imi descarcasem de pe youtube, toate filmuletele cu branzeturi facute in casa. O sa incep iar acum ca am lapte.
    Oricum este o prezentare de nota 100, ca-mi vine sa imi dau singura 2 palme :)))

    ReplyDelete
  12. Vasi,ai mozzarella pe blog?
    Se face greu?Iar rezultatul este satisfacator?
    Merci :*

    ReplyDelete
  13. Nu am facut niciodata gnocci.Daca spui ca sunt buni,te cred.De aratat, vad bine ca sunt tare,tare frumusei.Am sa incerc,ca mi-ai facut o pofta de zile mari.O zi minunata sa ai.

    ReplyDelete
  14. Sunt mare fan gnocchi,mare fan busuioc-apropo vino la mine am un busuioc sperb si mult de tot...:)))
    se fac chiar usor si e un aluat tare placut;eu fac si pun uneori pentru cind nu am timp-la congelator!!!
    deci fac des,dar nu i-am framintat cu busuioc proaspat-multumesc de pont!Arata tare bine...
    O seara placuta!

    ReplyDelete
  15. DiaMar,eu îti spun de pe acum pofta bune :*
    Weekend super!

    ReplyDelete
  16. Nu am reteta pe blog, dar poate am sa o postez cand ma incumet sa o fac.
    In mare, se face un cas din lapte de vaca si cheag, se iau bucatele potrivite din el si se oparesc in apa fierbinte. Stau in apa pana devin moi si elastice si apoi se iau la framantat in mana, pana se fac niste mingiute dragute. Acestea se pun in apa rece cu gheata si pana se intaresc un pic si apoi se pastreaza in borcan cu moare de apa si sare.
    Se pot servi a doua zi, cand isi mai ia un pic de sare. Se taie foarte frumos in feliute apetisante :))
    Este interesant?

    ReplyDelete
  17. Mariana,vin sa-ti chelesc busuiocul!
    O sa-mi seman iar în cealalta gradina,în sera.Sper sa iese ceva!
    Ma bucur ca te-am inspirat cu busuiocul în aluat.Eu mai bag cîteodata si în aluat de paste :D
    E tare bun!
    Uite aici:

    http://mayas-esprit.blogspot.com/2011/04/paste-de-casaaromate-cu-busuioc.html

    si ce am facut cu el:


    http://mayas-esprit.blogspot.com/2011/04/lasagne-cu-zucchini-si-foi-proaspete.html

    ReplyDelete
  18. Vasi,suna bine.Cînd faci,sa ma tragi neaparat de mînecuta!
    Merci :)

    ReplyDelete
  19. Sunt grozavi!!!! Mai ales ca sunt facuti in casa! O bunatate!

    ReplyDelete
  20. Ai dreptate maya o gospodina adevarata ii face in casa. Sunt mai buni, normal. Dar eu recunosc, de cand i-am descoperit pe cei gata facuti, am inceput sa cumpar.
    Pup si week-end placut!

    ReplyDelete
  21. Ce forme frumoase si o prezentare pe masura.
    Daaaaaaaaaaaa si eu is topita dupa ceramice,
    O zi frumoasa!

    ReplyDelete
  22. gnocchi foarte buni,ti-au iesit bine , iar formele sunt super,combinatia in reteta de copiat,buna

    ReplyDelete
  23. Ce bunatate ai facut! Cu siguranta, o buna idee pentru o (buna) zi din saptamana viitoare. ;)

    ReplyDelete
  24. Salivez la gnochii tai dar cred ca o sa ma abtin sa-i gatesc...Altfel vai de silueta mea!:(

    ReplyDelete
  25. Uite asta imi place si mie sa fac, si facem destul de des! Arata minunat in caserola rosie, iar prezentarea ta este superba, ca de obicei! Duminica placuta!

    ReplyDelete
  26. Arata foarte, foarte bine! Mi-ai facut pofta!

    ReplyDelete
  27. Faine rau aceste vase dar si continutl din ele.
    Pupici!

    ReplyDelete
  28. Maya,hi,hi!am un snop special pentru tine!mai ales ca al meu nu e din sera!!!te pup si multumesc pentru ideeile cu busuios si iti doresc o saptamina buna!

    ReplyDelete
  29. Licuta,abia astept sa-i fac pe cei cu dovleac si sos de gorgonzola :D

    ReplyDelete
  30. Sara,o gospodina adevarata face cum crede mai bine,zic eu :D
    Si eu îi cumpar cînd nu am timp deloc,si am pofta de gnocchi.Chiar gasesc foarte buni.Dar cîteodata mai vrem si "altfel"...si pe aia nu-i gasesc deloc...asa ca tre' sa pun mînuta sa fac :D

    ReplyDelete
  31. Maria,noi femeile!Pantofi,posete si vase frumoase :D

    ReplyDelete
  32. Miha,bineînteles!Eu saptamîna viitoare îi fac din dovleac(Hokkaido) si sos de gorgonzola :D
    Pupic :*

    ReplyDelete
  33. Laura,manînci o portioara mai mititica :D

    ReplyDelete
  34. Cristina,multumesc.O duminica placuta si tie :*

    ReplyDelete
  35. Alexandrina,poate te împinge pofta sa faci :D

    ReplyDelete
  36. Bucate apetisante,vasele sînt frumusele si vechi deja.As mai vrea si altele...dar nu mai am loc :D

    ReplyDelete
  37. Mariana,merci.si eu tot afara l-am avut,dar cum ziceam,l-au halit melcii!
    Si pentru ca acusi e toamna,m-am gîndit sa mai seman o tura în sera.Poate acolo se face mai repede :D

    ReplyDelete
  38. Ma...ce-o fo' de zis..s-o zis :)))
    Asa ca io scot un moaaama!:))
    Fain, Maya, ca toate bunatatile tale.ps.si ca toate vasele tale de prezentare :))
    O sa fac si eu.

    ReplyDelete
  39. Eu am declarat razboi gnocchi-lor cumparati din comert... nu sint buni de nimic, cel putin cei cumparati in ultima perioada, asa ca... voi face in casa... Arata minunati gnocchii tai... Pupici si-o saptamina minunata !

    ReplyDelete
  40. Apetisant , si prezentarea de exceptie !

    ReplyDelete
  41. Daniela,eu gasesc buni,si proaspeti...dar e adevarat,nu-s ca cei facuti în casa :)

    ReplyDelete
  42. Multumesc de vizita,Mandala :)

    ReplyDelete
  43. Kedves Maya!
    Csak annyit mondok,ez tényleg maga a "paradicsom",gasztró paradicsom!!!

    ReplyDelete
  44. Kedves Melli,
    te édes. Köszönjük látogatását!

    ReplyDelete
  45. Nu stiu de ce esti tu asa modesta cu urateii tai !cat despre restul subscriu la ce a zis Alison ! cand am primit asta iarna de Craciun minicocotele le creuzet,imi puneam in fiecare seara cate o culoare pe noptiera.

    ReplyDelete
  46. Hhahahaha, Pansy!
    Mai, eu zic ca-s urîtei, ca na, nu le-am dat nicio forma. Macar niste dungi facute cu furculita, sau macar sa-i fi facut mai rotunjori.
    Dar asta este partea de bibileala care nu mi-o place s-o fac :D

    ReplyDelete
  47. Tocmai am terminat de mancat o portie maaare si vreau sa-ti multumesc pentru masa! O idee faina si simpla, o cina excelenta! Am adaugat doar ceva usturoi sosului de rosii... da' eu sunt fan usturoi. :-)
    As dori sa te intreb ceva: cat crezi ca ar putea tine proaspeti in frigider, nefierti? 2-3 zile, chiar putin mai mult? Intreb pentru ca asa cum spui si tu, singurul lor dezavantaj este timpul de preparare, iar congelatul pentru mine este chiar ultima optiune.
    Multumesc inca o data si-ti doresc toate cele bune!

    ReplyDelete
  48. Roxana, eu nu i-as pastra mai mult de o zi în frigider. Nu am facut-o niciodata, pentru ca e posibil din cauza cartofului, sa se schimbe gustul aluatului...
    În cazul asta as prefera congelatul. Desi nu am facut nici asta. Deci habar nu am cum se comporta dupa decongelare...

    Ma bucur ca ti-au placut. Si eu ador usturoiul. Dar eram deja ghiftuiti de atîta usturoi :D

    Salutari :)

    ReplyDelete