January 20, 2012

Chocolate Crinkles

Any, multumesc pentru reteta. Denise a fost foaaarte încîntata, si a spus ca au gust de Smarties :D



        Ingrediente:
  • 225 g ciocolata amara 72 % cacao
  • 60 g unt
  • extract de vanilie
  • maduva de la o pastaie de vanilie
  • 2 oua mari/ sau 3 mici
  • 100 g zahar
  • 225 g faina spelta tip 812/se poate înlocui cu faina alba de grîu
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 vf. cutit sare
  • zahar tos si zahar pudra* pentru tavalit

*Zaharul pudra neaparat din comert, pentru ca e mult mai fin si amestecat cu 3-5 % amidon.



Se topeste ciocolata pe bain marie, se adauga untul si se amesteca.
Eu am adaugat maduva unei pastai de vanilie si am folosit ciocolata de buna calitate,
cu 70 si 85% cacao(200 g din cea cu 70% si 25 g din cea cu 85%... asa am avut în casa).



Se mixeaza ouale cu zaharul si praful de sare pîna se obtine o spuma voluminoasa.
Se adauga ciocolata topita si extractul de vanilie, apoi se amesteca bine.
Faina se amesteca cu praful de copt, se cerne si se încorporeaza lingura cu lingura
la amestecul de oua cu ciocolata, pe masura ce se mixeaza usor.



Aluatul se da cel putin 3 ore la rece, acoperit cu folie transparenta.
Eu l-am lasat peste noapte în frigider.
Se pregateste un vas cu zahar tos si unu cu zahar pudra.



Cu ajutorul unei lingurite se scoate cîte o portioara de aluat si se formeaza bilute.
Eu am cîntarit cîte 15 g de aluat.



Fiecare biluta se tavaleste prin zahar tos, apoi prin zahar pudra si se aseaza pe o tava prevazuta cu hîrtie de copt.





Se da în cuptorul preîncalzit la 170°C timp de 9-10 minute.
Nu mai mult. Interiorul trebuie sa ramîna moale.
Se lasa pe tava cel putin 5-7 minute la racorit,
pîna se întareste crusta, altfel se deformeaza.



47 comments:

  1. wow!!!!cum poate sa arate!!!!vreo 2, 3 mai ai si pentru noi? te pup

    ReplyDelete
  2. Nuuu, nu mai am. Sînt de la Craciun, doar ca nu am apucat sa postez. ACum reiau din urma :D
    Pupici!

    ReplyDelete
  3. Cat imi plac dulcegariile astea! ma ispitesc ca-n prima zi!! iar pozele tale cantaresc si mai mult in prefacerea lor! pupici

    ReplyDelete
  4. Anto, si eu am mîncat vreo doua-trei, dar le-am facut special pentru Denise, care este ciocolatoasa rau :D
    Te pup!

    ReplyDelete
  5. Oh, ce buni sunt!!! mie teamã sã ii fac :D

    ReplyDelete
  6. Sunt demult timp pe lista crinkles astia ciocolatosi...si io-s dependenta ;-) puup

    ReplyDelete
  7. O să trimit reţeta unei prietene care este îndrăgostită de ciocolată :).

    ReplyDelete
  8. Ce bine arata, ce as manca macar unu-doi :) Cand le-am facut inainte de Craciun, zaharul pudra s-a topit partial, am vazut ca tu le-ai dat intai prin zahar tos, voi incerca si eu asa data viitoare.

    ReplyDelete
  9. Arata f bine si nu e gre de facut!

    ReplyDelete
  10. Nu stiu ce gust au aceste prajiturele, nu le-am facut niciodata, in schimb arata minunat. Cu siguranta le vom incerca cit mai curind.

    ReplyDelete
  11. Eu care sunt fan ciocolata ma topesc de dragul lor.pup!

    ReplyDelete
  12. Arata extraordinar de bine! Sunt f buni!!!

    ReplyDelete
  13. Foarte bune sunt! Si noua ne-au placut enorm! Pup

    ReplyDelete
  14. ptiiiii, ce bunatate ciocolatoasaaa!!! notat!

    ReplyDelete
  15. Ramona, sînt ciocolatosi si dulci tare! Deci chair ceva pentru ciocolatosi înraiti :D

    ReplyDelete
  16. Liana, asa si fiica-mea! :D
    More chocolateeee! :D

    ReplyDelete
  17. Costea, ciocolatosii vor fi satisfacuti :D

    ReplyDelete
  18. Mihaela, poate nu a avut prea mult amidon zaharul pudra. Nu cred ca zaharul tos e secretul. Sincera sa fiu cred ca se poate renunta la el, ca si-asa sînt destul de dulci :D

    ReplyDelete
  19. Felis, deloc. Chiar usor, si foarte placut sa faci bilute de cicolata :))

    ReplyDelete
  20. Dan si Ionela, va spun eu ce gust au. Ciocolatos! Sau cum spune fiica-mea, Smarties :D

    ReplyDelete
  21. DiaMar, si ele se topesc în gura. Sînt tare fragede în interior, exteriorul crocant... si ciocolatosi rau :D

    ReplyDelete
  22. Miha, norocul înceepatorului. I-am facut pentru prima data :)

    ReplyDelete
  23. Corina, eu o sa le mai fac, poate de ziua Denisei sa duca la fete la handbal... dar nu stiu înca.
    Pup!

    ReplyDelete
  24. Zazule, ciocolatoasa mica ce esti! :D

    ReplyDelete
  25. Am mai vazut bilutele astea si ma intrebam cum se fac de ies asa faine la exterior!Foarte frumoase!

    ReplyDelete
  26. Sint superbe... imi vine sa bag lingurita in ciucalata aia... hmmm,,, buna, buna...

    ReplyDelete
  27. Nu intreb de calorii.Spun doar ca arata suuuper, chiar vreau sa incerc reteta.

    ReplyDelete
  28. Mmm, tare bine arata!!!Ii trec neaparat pe lista:))Pup!

    ReplyDelete
  29. Tare bine arata! Cand pun la treaba cuptorul cel nou am sa le fac si eu:)
    Pupici!

    ReplyDelete
  30. arata foarte foarte apetisant! Pupici

    ReplyDelete
  31. Minunat arata,nu i-am facut niciodata,nu stiu ce astept,cred ca momentul potrivit :)!Pupici!

    ReplyDelete
  32. Daniela, cu toate ca nu-s ciocolatoasa, asta amaruie topita o ador :D

    ReplyDelete
  33. Teo, se fac simplu si rapid... doar timpul de stat la racoare e mai lung :D

    ReplyDelete
  34. Haplea, calorii? Sigur nu-s putine :D

    ReplyDelete
  35. Licuta, ciocolatosii sînt încîntati :D

    ReplyDelete
  36. Bobita, bafta la copt si sa folosesti cu placere cuptorul cel nou! :)

    ReplyDelete
  37. Flori, astia-s ciocolata pura pentru ciocolatosi înraiti! Eu ma gîndeam ca mi-ar place mai mult aromati cu cafea :D

    ReplyDelete
  38. Stii ... ma tot gandeam cum se face ca au blogurile culinare atata succes? Si apoi m-a trasnit, din cauza pozelor!!!! :D Just kidding, foarte bine lucrat si pe celelate 99% din aspecte!

    ReplyDelete