June 2, 2007

ÎNGHETATA DE PIERSICI(SORBET&ICECREAM)



Nu pot decît sa va spun ca e delicioasaaaa. Am avut niste piersici coapte pe pervazul geamului, în soare. Miroseau atît de bine, trebuiau mîncate, fiind foarte moi. Si cum nu puteam pe toate, m-am gîndit sa le transform în înghetata, care are o trecere fantastica la noi . 

Ingrediente:

  • 1,5 kg piersici coapte bine (dupa curatare si fara sîmburi-1025 g)
  • 250 g zahar pudra
  • 200 ml smîntîna de frisca ( 30 % grasimi)
  • 1 lamîie (de fapt doar putina zeama)



Se curata piersicile si se taie pulpa de pe sîmbure. Dupa curatare, am avut 1025 g pulpa.



Se adauga zaharul pudra. Eu am pus 250 g, piersicile fiind acrisoare. 
Daca aveti piersici dulci tare, puneti 200 g,si gustati daca mai e nevoie. 
Faceti un piure cu mixerul vertical.



Gustati pireul, vedeti daca mai e nevoie sau nu de zahar pudra.
Dupa care nu uitati, scoateti ceva pireu deoparte (eu am scos 300 g). 
Adaugati ceva zeama de lamîie.
Pireul /sorbetul, este pentru a marmora înghetata .



Cea de-a 2-a frisca din prima fotografie, treceti-o pe ignor (era pentru altceva)
Agitati putin frisca în cutie. Nu uitati trebuie sa fie rece-rece!



O mixati pîna e stabila si nu mai aluneca din vas. Nu mixati prea mult-devine unt.



Deci (ma repet), daca vreti sa faceti înghetata în doua culori, nu uitati sa scoateti ceva pireu deoparte (eu am scos 300 g ), în care stoarceti ceva zeama de lamîie. Îi da sorbetului un kick.


Frisca se aduga la restul de pireu.




Încorporati frisca usor cu o lopata, pîna se amesteca bine cu pireul de piersici.


Eu am pus în doua doze de plastic, pentru congelator. Bineînteles ca puteti sa puneti doar într-un vas. Se acopera dozele/sau vasul  cu capace, dupa care le punem frumos în congelator pentru 30 minute. Dupa jumatate de ora, scoatem înghetata afara si o batem putin si usurel.

Apoi se aduga/stropeste deasupra cu pireul de piersici pastrat(la rece).
Cu coada unei linguri sau cu o furculita, sau cu ce instrument doriti, întepati în înghetata ... asa pentru a împinge din piereu în jos :D

Dati 'napoi la congelator pentru cîteva ore, depinde de marimea si materialul vasului, 
cît de repede îngheata.

În cea de-a 2-a doza,am turnat jumatatea cealalta de pireu deasupra, dupa care am învîrtit cu o furculita tot aiurea (faceti 8-uri ). ..sa iese cumva marmorata înghetata.


Înca nu e înghetata de tot, dupa 2 ore, dar Denise nu a mai avut rabdare si trebuia sa si plece...asa ca am scos o portie.


Asta e marmorarea, din doza "marmorare întepata "
Banuiesc ca nu o sa fie mare diferenta între marmorari, dar asta nu are importanta... gustul e DIVIN!


No comments:

Post a Comment