January 26, 2012

Gambas al ajillo


Reteta este foarte simpla, se face mai repede decît rapid, si dupa cum spun cei care o servesc... dementiala! Titirimundi, ne spune ca este o reteta tipca din restaurantele de "Tapas" din Spania. În aceste restaurante crevetii sînt serviti în craticioare de lut în care se si prepara, dar pentru ca nici eu nu stiu cum rezista craticioarele mele pe foc, am procedat la fel ca ea. Le-am încalzit putin în cuptor, înainte de servire, apoi am transferat crevetii din tigaie direct în cocota fierbinte. Se servesc cu patrunjel proaspat tocat. 
Pentru ca a doua zi a trebuit sa mai fac o portie, am poze diferite de la ambele preparate. Crevetii din cocota au fost mai mari, iar cei din farfurioara alba au fost mai mititei si subtirei. Cei din urma au fost preparati la fel, dar serviti reci dupa ce au stat la "marinat" vreo 2 ore cu ceva zeama de lamîie. Deliciosi si aceasta varianta rece, spune sotul. 

Cei cu suc de lamîie.

        Ingrediente:
  • creveti cruzi, curatati
  • usturoi, feliat
  • ardei iute, feliat sau întreg
  • patrunjel, tocat fin
  • ulei de masline
  • sare în final, daca e nevoie

Se scalda scurt usturoiul si ardeiul în ulei de masline, la foc mic.
Se adauga crevetii. Timp de 3-4 minute se salta cînd si cînd tigaia.
Cînd crevetii îsi schimba culoarea în portocaliu, sînt gata.
Se adauga patrunjelul.
Se transfera crevetii în cocotta fierbinte si se servesc cu pîine.
Pofta buna!

39 comments:

  1. Buna! imi place foarte mult blogul tau. Indraznesc sa te intreb despre un lucru mai personal, care nu are tocmai legatura cu postul tau: unde locuiesti tu in Bayern. Am venit si eu aici de ceva vreme. Eu locuiesc in Gräfenberg. Iti multumesc. O seara frumoasa in continuare.P.S. mi-au fost de mare ajutor posturile tale, mai ales cele in care scriai si in germana (am avut nevoie la inceput, pana am mai invatat putin limba)

    ReplyDelete
  2. Buna! Si mie imi place foarte mult blogul tau. :)
    Dementiali shrimpii astia. Eu am adaugat si putin busuioc tocat la ei si apoi i-am aruncat pe o foaie de pizza si i-am dat la cuptor. Lecker!!!

    ReplyDelete
  3. Felicitari, foarte bine arata !

    ReplyDelete
  4. Oh ce super deliciosi aratå... am apå-n gurå.Maine am så incerc så fac si eu.Zilele trecute am reusit pråjitura cu mere caramelizate si asta datoritå tzie, merci :*

    ReplyDelete
  5. Ah, cat de bine arata! Te invit la concurs! http://andreeachinesefood.blogspot.com/2012/01/concurs-delicios-cu-sugarspicero.html

    ReplyDelete
  6. Deliciosi, când pregãtesc Tigrutul meu e înebunit, nu am liniste dacã nu papã si el:)

    ReplyDelete
  7. Sounds good si looks delicious!Am pe lista de maine Shrimpi.Thanks.pupxoxo

    ReplyDelete
  8. Minunati,asa se fac si p-aci!Al naibii de buni!Pupici!

    ReplyDelete
  9. Cam asa ii fac si eu... Minunati! Super prezentare!!!

    ReplyDelete
  10. Ce garnitura ar merge la reteta ta ?
    Multumesc!

    ReplyDelete
  11. Super buni , iar de prezentare , nu mai zic nimic , stii tu deja ce as spune :)

    ReplyDelete
  12. Maya, multumesc. Eu locuiesc în Landkreis MÜ. Cam în jur de 260 km de unde locuiesti tu. Esti de mult în Bayern, îti place, te-ai acomodat?
    Salutari si o zi frumoasa :)

    ReplyDelete
  13. Gabita, si eu o sa-i mai fac cu tot felul de buruieni. Cobai e sotul, deoarece eu nu pot nici sa-i gust, si îmi place asa mult cum miroase combinatia asta!
    Pîna acum nici nu i-am gatit niciodata, ci mînca doar la restaurant. Dar mi-am luat inima-n dinti si i-am facut... mi-a fost foarte greu sa nu uit si sa gust... :D
    pup!

    ReplyDelete
  14. Ella, ma bucur ca ti-a reusit. Sa stii ca poti "dezvolta" reteta în ceea ce priveste aromele din blat, la fel si zaharul ars. Sau chiar poti pune peste stratul de zahar ars migdale feliate fin, sa vezi ce buna e atunci prajiturica. Sau poti folosi chiar si felii de ananas, pere, gutui... mmmm :)

    ReplyDelete
  15. Andreea, multumesc de invitatie. Pupici!

    ReplyDelete
  16. Ramona, eu nu i-am dat, ca au iesit destul de iuti de la ardeiul ala, si nu-i place nici usturoiul :D

    ReplyDelete
  17. Flory, in Italia i-a mîncat Dan sub multe forme, în paste, în risotto, si asa cu ceva usturoi si lamîie(dar cred ca usturoiul era fin sau era pus întreg si îndepartat, ca nu se vedea, se simtea doar olecuta miros de usturoi), sau cocktail di gambretti... sau în ameste de fructe de mare...etc. De fapt cit sîntem în Italia, el doar din animale de sub apa se hraneste. Unde e mai bine, daca nu acolo, lînga mare? :D

    ReplyDelete
  18. Lavinia, nu stiu ce sa zic, ca eu îi fac pentru prima data, pentru ca nu pot sa-i consum, iar pe unde i-a servit sotul erau pregatiti asa simplu, aromati cu ceva verdeata, lamiie, in antipasti, cocktail, paste, orez... frigarui.
    Fiica-mea i-a servit cu cartofi sarladaise... dar nu as putea spune ca asta este o garnitura neaparat potrivita :D
    Ea manînca si pîine cu marmelada de capsuni si felii de castravete murat, asa ca... :D

    ReplyDelete
  19. Am inteles :) ; ma gandeam ca poate locuim mai aproape :P . Sunt in relatie cu prietenul meu de 4 ani insa am venit mereu in vacanta aici. Acum insa am venit sa raman :P, m-am acomodat; ma simt mult mai bine pentru ca am inceput sa ma descurc mai bine cu limba (eu nu stiam germana).Imi place aici insa mi-e dor de acasa, de prietenii mei...e normal in cele din urma. Partea mai putin placuta este ca locuim la aproximatic 30 km de oras, el lucreaza mai toata ziua iar eu stau singura. Mi-ar fi placut sa explorez mai mult. Poat epe viitor. Iti multumesc! O zi frumoasa :)

    ReplyDelete
  20. Pofta,pofta,pofta!!
    Sunt precum pisoiul tau cu vanilia :))

    ReplyDelete
  21. Bună ziua
    Mă iertați că vă deranjez, vin cu rugamintea la d-voastră să mă sprijiniti cu un logo campania umanitară Să fim oameni...( http://safimoameni.blogspot.com/) Dorind din această campanie să ajut cât mai mulți copii.Aștept răspunsul d-voastră la pagina de e-mail safimoameni@yahoo.com.Vă rog să-mi trimiteți și link-ul blogului d-voastră
    Vă mulțumesc frumos!
    Împreună putem schimba vieții!

    ReplyDelete
  22. Licuta, ma bucur ca-ti place! :*

    ReplyDelete
  23. Bucate apetisante, trimit vreo 2 pastai de vanilie? :D

    ReplyDelete
  24. Buna, Vlad
    am postat deja un banner cu link catre pagina - Sa fim oameni.
    Cu mare placere!

    ReplyDelete
  25. arata superb! Ador crevetii iar aceasta combinatie e exact pe gustul meu! ♥ pupicei

    ReplyDelete
  26. Si mie imi plac crevetii.Eu mai fac o varianta la care mai adaug ghimbir, boia foarte iute si cateodata turmeric si atunci sting iuteala cu putin lapte de cocos.Tare bun sunt.

    ReplyDelete
  27. O reteta pe gustul meu 100 % !!!!!!

    ReplyDelete
  28. Emily, ma bucur ca-ti plac crevetii mei :D

    ReplyDelete
  29. Pansy, la noi ghimbirul nu prea are trecere. Rar de tot!
    Pup!

    ReplyDelete
  30. Cat, asa zice si sotul. E lesinat dupa creveti :D

    ReplyDelete
  31. sunt innebunita dupa creveti ! reteta pare simpla si accesibila pentru un bucatar amator :)
    abia astept s-o incerc.
    multumesc !

    ReplyDelete
  32. Carmen, reteta este accesibila oricarui bucatar, mai ales celora care-s pe fuga si vor ceva bun :D

    ReplyDelete
  33. Foarte deliciosi.Curind pe blog:)thank you.Un weekend minunat!

    ReplyDelete