January 25, 2012

Legume grilate

O sa detaliez putin meniul de ziua sotului meu. Voi începe cu aperitivele. Nimic spectaculos, dar noua ne plac mult legumele grilate, în special dovleceii, ciupercile, vinetele, rosiile, felii/discuri de ceapa, ardeii, dar si multe altele. Aperitivele de acest gen se pot pregati cu o zi sau chiar mai multe, înainte de a fi servite. Foarte practic, daca intentionati sa preparati cantitati mai mari si legume felurite. Dupa grilare se pot pastra individual în vase, mai ales daca doriti sa condimentati fiecare fel în parte, dar si împreuna. Unele chiar potrivesc bine împreuna. De exemplu îmi place sa amestec vinete grilate cu felii de rosii, sau dovlecei. Dar si ciupercile pot tine companie vinetelor.

Dovlecei cu oregano si ciuperci cu busuioc



Infuzia uleioasa o prepar înainte. În general încalzesc ulei de masline cu felii subtiri de usturoi si un fel de verdeata, care consider eu ca potriveste cu pofta în functie de moment. Busuiocul, din punctul meu de vedere, potriveste la orice leguma, asta pentru ca, stiti, îl ador! Daca le veti pastra individual însa, puteti aroma fiecare leguma cu alta verdeata. Cimbru, oregano, patrunjel... ce va place. Oricum, important este sa nu uitati usturoiul :D Inelele de ceapa potrivesc foarte bine cu frunze de salvie. Daca va place iute, nu ezitati si adaugati odata cu feliile de usturoi si rondele fine de ardei iute.
Legumele se pot grila afara pe gratarul cu carbuni, dar atentie la foc, sa nu le transformati în scrum. La fel de bune ies cu metoda cea mai des folosita cînd prepar cantitati mici. Grilul electric. Pentru cantitati ceva mai mari, lipsa de carbuni sau prea multa ploaie, sau orice alt motiv din care nu pot sau vreau sa grilez afara, grilatul legumelor sub gratarul cuptorului(pe functiunea grill), este o metoda bine venita. Cel mai bine ies daca dispuneti de o tava de fonta.
Legumele grilate se sareaza putin, apoi se rastoarna în vasul în care s-a pregatit infuzia de ulei aromata, se amesteca putin, se acopera si se lasa la racorit. Se pastreaza la rece în frigider cîteva zile.
Cu ce se pot servi aceste legume grilate? 
Cu ce doriti!
Cu o bucata de pîine proaspata, peste paste, cu putin pecorino sau parmezan razuit fin, la o salata de orez, pe lînga carne de pui, vita, porc... la fel de bine acompaniaza si pestele. Sau faceti o salata asortata de legume grilate în care mai adaugati otet balsamic de buna calitate si bucatele de mozzarella. Chiar si cu o mamaliguta... delicioase aceste legume!

Vinetele grilate le fac putin diferit fata de ciuperci, rosii, ardei...
Le tai felii de aproximativ jumatate de centimetru grosime.


Le sarez si las putin pîna iese zeama, le scurg.


Le grilez pe gratarul încins.


Pe masura ce se rumenesc, le adaug în uleiul cald în care am scaldat felioare de usturoi si am adaugat verdeata.






O alta idee combinata. O salata de dovlecei si rosii.



23 comments:

  1. O bunatate legumele tale!!!M-ai nimerit la fix:))Imi plac mult!Pup!

    ReplyDelete
  2. Foarte faine! Maine stiu ce mananc la pranz! Am in frigider si dovlecei si ciuperci.

    ReplyDelete
  3. Ce bine arata... N-am mai mancat legume la gratar de asta vara.. Pupici

    ReplyDelete
  4. Oau Maya, dau la o parte carnea pentru acea portie de legume!! Prezentarea super ca de obicei, ma dai gata!! Pupic!

    ReplyDelete
  5. Si eu sunt o consumatoare de legume la gratar, imi plac mult!

    ReplyDelete
  6. Arata extrordinar de bine legumele grilate ;) ...

    ReplyDelete
  7. Waw cat de mult imi plac cum arata...
    Ai de la mine un 10 mare cu ***** pentru descriere.
    Felicitari !
    Te tzuc !

    ReplyDelete
  8. Licuta, ma bucur ca-ti plac!
    xo

    ReplyDelete
  9. Fancy, pofta buna sau sa-ti fie de bine, daca le-ai servit deja :)

    ReplyDelete
  10. Simona, legumele grilate eu le pot mînca oricînd. E adevarat ca atunci cînd le este sezonul sînt mai bune :)

    ReplyDelete
  11. Adela, la fel si eu. Nu zica ca nu-mi place si o fleicuta buna, dar la legume salivez instantaneu =))

    ReplyDelete
  12. Cristina, si noi la fel. Ne plac tare mult!

    ReplyDelete
  13. Cat, multumesc draguta mea. Te pup!

    ReplyDelete
  14. Sidy, merci mult. Esti o draguta! Te tzuc si eu :*

    ReplyDelete
  15. Excelente,vreau si eu o portie mare de vinete cu muuuult usturoi!Pupici!

    ReplyDelete
  16. Hai, Flory! Scot gratarul? :D
    Pupici!

    ReplyDelete
  17. Delicios! Iar pozele... senzationale, ca de obicei!

    ReplyDelete
  18. Buna idee ! uitasem de legumele facute la gratar, sigur am sa le bag in meniu, atat sa imi permita timpul.

    ReplyDelete