January 2, 2012

Ajun, Craciun and Co

Meniurile programate s-au schimbat din mai multe motive, asa ca nu m-am agitat prea mult. Am avut si chestii cumparate, nu doar preparate de mine, dar totusi va arat ce am avut pe masa de Ajun, Craciun si a doua zi de Craciun. Imaginile sînt... unele din mers, altele direct la executie sau în drum spre masa, iar cîteva chiar si pe masa... de dimineata pîna seara a fost întuneric, asa ca si ele sînt mai depresive. S-a mutat noaptea polara la noi :D


Ajun

Aperitiv: Supa crema de dovleac cu crutoane picante
Fel principal: Salau pe sos de sofran & vin alb cu orez si legume aromate
Desert: Christstollen/Cozonac cu martipan si stafide


Supa crema de dovleac servita cu crutoane picante si o felie de bacon copt

Imagine atasata

Imagine atasata

Fileuri de salau cu sos de sofran & vin, servit cu orez si legume aromate

Imagine atasata

Imagine atasata

Christstollen cumparat. De feliat, l-am feliat eu :P

Imagine atasata

Asa printre, am mai avut si brînzeturi frantuzesti servite cu jeleu de struguri salbatici si dulceata de smochine, ambele facute de mine. La degustarea brînzeturilor, ma gîndeam ca mi-ar prinde bine compania suratelor mele, alte mari amatoare de brînza... ciobanitele mele, Arcadia, Pisco, va pup!

Brînzeturi de vaca, oaie si capra, unt...

Imagine atasata





Craciun

Ca mereu ies din matrita si nu fac meniuri traditionale... nimic deosebit! Dar meniu cu tenta asiatica în ziua de Craciun, sigur nu mai face nici un român! Asa a zis Denise, a carei dorinta am îndeplinit-o! Deci de Craciun, am avut meniu cu tenta asiatica. Am întîmpinat mici peripetii care le-am pieptanat pe parcurs. Initial vroiam sa fac o supa picanta Wan Tan. Cu foitele alea umplute. Ei, cînd sa fac, vad ca sînt din faina de grîu, iar eu le credeam din faina de orez... asa ca bilutele de carne au ramas naked,
si am pus taitei (din faina de fasole Mung, cred ca asa se numeste) în supa. Noroc ca-i aveam în casa.

Aperitiv:
Supa picanta cu legume si mung bean noodle
Fel principal: Chop Suey de porc si legume cu orez Basmati
Desert: Înghetata "Crème brûlée"



Supa picanta cu tenta asiatica si peripetii, dar în final delicioasa! :D

Imagine atasata

Imagine atasata


Chop Suey de porc cu orez Basmati

Imagine atasata

Imagine atasata


Înghetata de Crème brûlée, editia de Craciun, cumparata de la Lagnese.
Foarte buna! Daca o întîlniti, n-o ratati!

Imagine atasata

Imagine atasata





Craciun, a doua zi

Pentru ca am avut prieteni la masa, din care unu mai mofturos, mai ales cînd e vorba de carne( nu prea-i place doar piept de pui si cotlet fara pic de grasime), am ales ceva ce stiam ca manînca toata lumea... tinînd cont ca si eu am o pretentioasa acasa, care nu manînca carne pregatita în orice fel. Deh, fiecare cu gustul din dotare.

Aperitive:

-Sunca de parma cu pepene
-Platou cu diverse brînzeturi si fructe, jeleu de struguri salbatici
-Crema de somon afumat pe crackers
-Chiftelute/pîrjolute
-Ardei si rosii umplute cu umplutura de la rulada mea de cascaval (prosciutto cotto, brînza topita, unt, verdeturi, ceapa...etc)
-Saleuri cu diferite seminte, cascaval si natur/cu sare

Fel principal:
File de pui alla Valdostana(umplut cu prosciutto cotto si cascaval) cu sos de hribi si galuste de cartofi

Desert:
Tort de ciocolata si capsuni



Pepene Galia cu sunca de Parma, pepene Cantaloupe cu sunca Serrano

Imagine atasata

Chaumes, Géramont, Bergkäse austriaca, o bavareza cu usturoi-brînza în genul Camembertului, Gorgonzola dolce

Imagine atasata

Imagine atasata

Crema de somon era s-o uit, dar mi-am amintit în timp ce înfulecam cu totii si am omis sa pozez,
dar o stiti voi, ca am mai postat-o pe aici.

Pîrjolute, ardei si rosioare umplute cu amestecul de la rulada de cascaval

Imagine atasata

Imagine atasata

Saleurile sînt si ele pe undeva pe masa...

Imagine atasata

Imagine atasata

Imagine atasata

Pieptul de pui umplut cu prosciutto cotto si cascaval matur si picant,
l-am servit cu sos de hribi si galuste de cartofi.

Imagine atasata

Imagine atasata

Imagine atasata

Desertul a fost un tort de ciocolata cu crema de capsuni, decorat fara talent.
Îmi reprezita perfect portfolio meu de torturi!:D 
Deci nici macar de Craciun nu fac mai bine! So! :D

(Chiar nu mi-a fost rusine cu el, la cît de bun a fost! :wub: )

Imagine atasata

Imagine atasata

Imagine atasata

Am primit o sticloanta de Cointreau de la prieteni.

Imagine atasata


Iar în afara deserturilor, la categoria dulciuri am mai avut pe lînga:

-Choco Crinkles
-Vanillekipferl
-Bumbii Mosului
-Bastonase de cocos cu ciocolata
-Praline

Choco Crinklesii lui Any
Imagine atasata

Vanillekipferl-ele mele

Imagine atasata

Bumbii Mosului by Piscotel

Imagine atasata

Bastonasele cu cocos, inspirate din Vanillekipferl-ele mele

Imagine atasata


Bauturi:
-Vin alb, rosé, rosu, amaretto, cognac, grappa invecchiata, cafea, espresso, limonada, sucuri naturale, apa...
Baieii au baut grappa.
Noi, fetele, alea peste 18, amaretto, iar vin alb doar eu - betiva de mine!
Cola, toata lumea! Cred ca s-au luat toti dupa mine!

Închei cu amaretto, ca dupa asta m-a luat cu niste calduri...
Nu rezist la lichioare d'astea dulci. Cognacul tine mai bine...

Imagine atasata

Cin-Cin, sa ne fie de bine, sanatate si fericire maxima la toata lumea!
La multi ani!

41 comments:

  1. Numai bunatati!! Fie ca noul an sa va aduca numai bucurii si multe realizari frumoase!!

    ReplyDelete
  2. Adela, îti doresc un An Nou fericit, sanatate si realizari pe toata linia!

    ReplyDelete
  3. Super menu!!!!
    La multi ani sanatosi si fericiti!Pupici!

    ReplyDelete
  4. Foarte frumos si elegant meniu! La multi ani in 2012!

    ReplyDelete
  5. Delicatese si iar delicatese!Mmm, tare bune!!!Pup si la multi ani!

    ReplyDelete
  6. elegant menu, comme d'habitude! :) La multi ani!

    ReplyDelete
  7. Vai ce pofta mi-ai facut cu mancarurile tale... yamy ce rasfat a fost la voi... cate kg ati pus?:))
    Noi cam 2:)) fiecare:)
    Pupici si un an nou fericit iti doresc/

    ReplyDelete
  8. Dumnezeule , ce-i aici!!!! Felicitari din suflet ptr toate bunatatile pregatite , iar pozele sunt minunate !! ;)

    Iti doresc un an nou plin de momente magice, multa sanatate si tot ce e mai bun pe lumea asta !! La multi ani!!

    ReplyDelete
  9. Hmmmmm! Tare delicios!
    Iti doresc sa ai parte de un an nou plin de bucurii!

    ReplyDelete
  10. La multi ani! Un an bun, cu sanatate si bucurii!!!

    ReplyDelete
  11. O parada minunata,am privit-o cu rabdare,ca sa gust din fiecare...iata ca fac si versuri...
    Un meniu la superlativ!
    Te pup cu drag pe noul an si-ti urez numai sanatate si bucurii impreuna cu cei dragi!!!!

    ReplyDelete
  12. O parada minunata,am privit-o cu rabdare,ca sa gust din fiecare...iata ca fac si versuri...
    Un meniu la superlativ!
    Te pup cu drag pe noul an si-ti urez numai sanatate si bucurii impreuna cu cei dragi!!!!

    ReplyDelete
  13. Toate arata mai mult decat minunat, la multi ani in noul an!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=5GbYXdoRS60&feature=BFa&list=PLFFE0137116E6AE5C&lf=results_main

    ReplyDelete
  14. Vai de mine Maya, ce bine arata masa ta! Nu pot sa cred ca nu te-ai pregatit si ai gatit o saptamana-ntreaga, asa de bine arata! Tortuletul tau arata super, imi vine sa-l maninc din ochi!
    Greu de crezut ce bune sunt acele "chocolate crinkles", le-am facut si eu de vreo 5 (sau 6?) ori de cand am gasit reteta - eu zic ca reteta gasita de mine e mai simpla (cacao+ulei vegetal in loc de ciocolata topita+unt)- au un succes teribil!!!
    Norocul meu ca "betiva de tine" prefera vin alb... ha ha ha Vin pana la tine sa te scap eu de coniac! Cheers, bottoms up!
    Te pup dulce si-ti doresc zile luminoase si calduroase. xoxoxo

    ReplyDelete
  15. La multi ani iti doresc din toata inima si multa putere de munca, sanatate si numai bine la toata familia!

    ReplyDelete
  16. Masa de ospat, foarte frumos prezentate!
    La multi ani cu multa sanatate si bucurii!

    ReplyDelete
  17. La multi ani Maya! Ai avut o groaza de chestii bune!(tare mi-as fi dorit sa fiu printre norocosii invitati).Iti urez cele mai frumoase ganduri pe noul an, fericire si multa liniste langa cei dragi1

    ReplyDelete
  18. Deosebit...ca intotdeauna!:*Sa ai un An Nou minunat,colorat in acorduri de fericire si armonie,succese,impliniri si multa iubire!

    ReplyDelete
  19. Totul arata impecabil.
    Tortul... chiar nu aveai de ce sa-ti fie rusine cu el.
    Arata foarte bine tot ce ai facut, iar pozele tale,chiar si asa facute in graba,tot sunt faine.
    Pup!

    ReplyDelete
  20. Numai bunatati, felicitari! Si o prezentare ireprosabila!!
    La multi ani! Si toate cele bune!

    ReplyDelete
  21. Aratã minunat toate! noi am petrecut revelionul acasã si am invitat mai 10 persoane, am pregãtit aperitive in cantitãti mici, la dorinta invitatilor a fost mancare româneasca 70%.
    Referitor la poze, desi am aparat cât de cât bun, pe partea cu bucãtãria mea bate umbra, si se vede diferenta la poze:d
    Nu te preocupa, Maya, conteazã gustul! An nou fericit tie si familiei tale:)

    ReplyDelete
  22. Numai bunatati.Te pup si iti urez sa ai un An Nou cat mai bun si mai frumos.

    ReplyDelete
  23. Felicitari pentru maiestria din arta culinara si foto.Iti doresc sa ai inspiratia tot anul 2012,de a ne "pune pe masa" asemenea bunatati si rafinamente. LA MULTI ANI SI BUNI!

    ReplyDelete
  24. La multi ani, Maya!
    Pai, draga mea, lasa-ma sa iti spun: asta a fost dezmat in toata regula :)) sa va fie de bine!
    PUPICI

    ReplyDelete
  25. Cate bunatati pe aici !Minunate !
    Iti doresc multa sanatate si fericire si sa ti se implineasca toate dorintele in noul an 2012. Doamne ajuta!
    La multi ani !

    ReplyDelete
  26. la anu' vin la tine ...tot neinvitata:))))totul arata divin.pup

    ReplyDelete
  27. Am intrat gandindu-ma exact asa: ia sa vad eu ce-a facut maya bun de sarbatori.
    Si dupa aia nu mai stiu, s-a rupt firul. Maya, iarta o anonima care de obicei doar se zgaieste la ce faci si saliveaza, alteori mai gateste si ea din bunatatile tale, da' chiar am o intrebare ca nu mai pot" tu esti bucatar profesionist?
    Totul arata bestial, la multi ani!

    ReplyDelete
  28. Excelent meniu! La multi ani !!! :)

    ReplyDelete
  29. La multi ani Maya! Si un an bun!

    ReplyDelete
  30. Nu am cuvinte la un asa festin culinar! Nota 10 cu felicitari!

    ReplyDelete
  31. La multi ani! Numai bunatati de sarbatori... mie, personal, imi place tortul, nici ale mele nu sunt perfecte la aspect, dar gustul inclina balanta!

    ReplyDelete
  32. Maya am intrat in sevraj!!! ;)))) Dementiale preparate ai servit! Sa ai un 2012 minunat, asa ca tine! Te pup

    ReplyDelete
  33. Uau ce de bunatati ati servit de sarbatori!Un 2012 plin de realizari!

    ReplyDelete
  34. adevarat meniu de sarbatoare! felicitari pentru curajul de a face mancare cu tenta asiatica de Craciun :)!

    ReplyDelete
  35. Mereu mi-a placut ce gatesti si cum aranjezi totul! Dar trebuie sa spun inca o data: esti minunata si o adevarata inspiratie pentru mine! Un An Nou fericit! :*

    ReplyDelete
  36. Mai frate,io sigur am gresit drumul in Germania .
    Mac sa-mi bat copilotu si ruteru . :))

    Maya ,

    felicitari pentru munca si gust !

    ReplyDelete
  37. Multumesc pentru urari, pentru complimente si cuvintele frumose!

    Anonym, nu sînt bucatar profesionist. Gatesc doar la nivel de sotie si mama =))

    Va doresc si eu un An Nou mai bun si îmbelsugat decît cei acre au trecut, precum si multa sanatate ca într-adevar este mai buna decît toate!

    O sa încep sa postez si cîte o reteta. Între timp s-au terminat si vacantele, am fost si bolnavi, gripati... de-acum ne-am revenit din toate si intram lenesi în rutina :D

    Salutari si numai bine!

    ReplyDelete
  38. Kedves Maya!
    Csak annyit szeretnék mondani, amit láttam fantasztikus.Gratulálok!!!

    ReplyDelete