May 24, 2011

Confit de canard si ceapa cu prune în reductie de vin

Reteta asta am preparat-o mai dedemult, dar nu am ajuns înca s-o postez din lipsa de timp, apoi am dat-o uitarii printr-un colt de laptop, iar azi am gasit-o. Aceasta combinatie potriveste bine în sezonul mai racoros, chiar pe masa de sarbatori. Ador combinatiile care iau nastere pe yahoo în urma schimbului de idei cu un vechi amic. Îi spun ce idee am, îl întreb ce parere are daca mai pun si de aia, el zice sa mai pun si de aialalta... În final mai adaug si un element surpriza(în cazul asta au fost prunele), si de obicei iese ceva delicios.
Merci beaucoup, mon ami!




  • 350 g ceapa rosie, taiata în jumatate
  • 50 g unt
  • 1 lingura zahar
  • 1-2 bastoane de scortisoara
  • 375 ml vin rosu
  • 250 g prune mari, feliate
  • 8-10 boabe de piper roz-stiti voi, bobitele alea care de fapt nu-s de piper, dar asa se numesc :D
  • otet balsamic dupa gust*
  • 1 canuta de apa daca e nevoie**

*eu am folosit un otet balsamic aromat cu must de zmeura
**daca scade vinul prea repede si ceapa înca nu s-a înmuiat
Ceapa si prunele sînt cîntarite dupa curatare, spalare, deci masa neta


Se caramelizeaza ceapa în unt si zahar.





Am gasit o sticloanta de J.P Chenet(Cabernet-Syrah) din 2003. Pierduta prin beci.
E un vin ieftin, dar destul de bunisor. Cred ca nici nu este un vin care se pastreaza,
totusi nu a avut deloc de suferit de-a lungul anilor, din contra, a îmbatrînit lejer.



Se adauga vinul si bastonul de scortisoara si se lasa sa fiarba usor.
Daca vinul se evapora înainte ca ceapa sa fie putin moale,
se adauga o caunta de apa si se mai lasa putin la fiert.



Odata cu prunele se adauga si cîteva boabe de piper roz.
Se lasa la fiert pe foc domol, învîrtind cînd si cînd.
Otetul balsamic se aduga spre sfîrsit, se lasa sa traga un clocot,
dupa care se îndeparteaza vasul de pe foc, se acopera si se pastreaza caldut.



Un deliciu!



Am servit pe lînga copane de rata si cartofi piure.
Copanele de rata le-am facut dupa metoda de preparare a confit-ului de canard.
Din lipsa de timp am sarit partea cu saratul copanelor pentru 24 de ore.



Le-am pus într-un vas, le-am acoperit cu untura de rata de tara(de la mama),
am pus cîteva boabe de piper roz, cîteva frunze de dafin si sare.
Am dat oala în cuptorul pe care l-am fixat la 140°C.
Timp de 3 ore si ceva am tot jonglat cu temperatura între 120-130°.
Important este ca temperatuta untrurii din oala sa nu depaseasca 70°C.



Daca nu-s destul de rumenite copanele, se pot rumeni în tigaie.



Pielea a fost foarte crocanta si extrem de gustoasa,
iar carnea moale-moale si suculenta. Pentru papila mea, combinatia perfecta!
O sectiune.



Notite:

-copanele se pot lasa în untura pîna se racesc
-cine doreste o piele si mai crocanta, le poate rumeni scurt înainte de servire
-untura se poate refolosi dupa decantare
-de exemplu la Cartofi sarladaise

12 comments:

  1. Madonnaaaaa ce bunatate,noroc ca abia am mancat ca altfel nici nu puteam sa ma uit la toata reteta,te pup!!!!

    ReplyDelete
  2. Ce bunatate de mancarica, o prezentare excelenta! o zi frumoasa!

    ReplyDelete
  3. ce sos,maya!!!!n-am prune,da'vad eu ce fac,ca am 2 copane de rata scoase aseara din congelator.

    ReplyDelete
  4. Ce combinatii faine!!! Cu siguranta un deliciu. Pupici

    ReplyDelete
  5. Vaaaaiiiii, cat de bineeee arata!!! Cred ca este ceva foarte deosebit si foarte bun. Felicitari!

    ReplyDelete
  6. Flory,si noua ne-a placut mult.Copanele de rata gatite astfel sint foarte bune.Piele crocanta si carne frageda.
    Pupici.

    ReplyDelete
  7. Pansy,sosul asta este nemaipomenit.Eu ma dau tare în vînt dupa el :D

    ReplyDelete
  8. Irina,este într-adevar foarte gustos,si potriveste bine combinatia.

    ReplyDelete
  9. Mooaamma... sunt in love rau cu rata asta !! Pupici Maya.. arata minunat totul..

    ReplyDelete
  10. Antonina,da,sa stii ca si eu am fost taaare in love cu rata asta.Chiar m-au întrebat aia mei cînd am de gînd sa le mai fac niste copane de astea :D

    ReplyDelete