May 2, 2011

Cartofi sarladaise cu filet de salau


  • 1 kg cartofi, feliati subtire
  • 2-3 lg untura de rata
  • trufa sau hrib, feliat fin de tot*
  • patrunjel, tocat
  • usturoi feliat
  • sare
  • piper


*eu nu am avut nici trufa si nici hrib. Am folosit o alta ciuperca maro.

Am curatat si spalat cartofii, apoi i-am feliat(dupa care nu i-am mai spalat)
si i-am repartizat în tigaia cu untura încinsa. Am amestecat.



Dupa ce încep a se rumeni se scade focul si se acopera.
Am amestecat usturoiul cu patrunjel si am feliat pe mandolina ciuperca maronie.

Le-am presarat peste cartofi. Am scuturat tigaia si am acoperit-o.
Pîna sînt gata nu se mai amesteca în cartofi, doar se scutura tigaia.
Se lasa la odihna acoperiti timp de 10-15 minute. În final am condimentat putin.


În acest timp am pregatit fileurile de salau.
Le-am presarat doar cu un amestec de sare de mare cu verdeturi
si le-am stropit cu zeama de lamîie.


Le-am prajit cîteva minute pe fiecare parte. Fiecare bucata necesita un alt timp de prajire. Jumatatea dinspre coada e mai subtire, iar partea de la jumatate spre cap mai groasa. Bineînteles ca depinde si de marimea pestelui si cum îl taiati. Filetul întreg era prea lung asa ca l-am taiat în doua. Servit pe farfurii ovale însa, îl puteti lasa întreg. Pe farfurii rotunde, nu da bine un filet asa lung  ). Se prajeste pe partea cu piele, apoi pe cealalta. Fileurile de salau sînt fine, si se prajesc si întorc cu grija. Nu se condimenteaza dubios, nu rumenesc si nici nu se gatesc pe foc extrem de iute (asa spune Lea Linster, o chefa din Luxemburg, pe care eu o ador ). Ar fi pacat sa uscati un peste atît de fraged si bun. Dupa parerea mea nici nu se condimenteaza excesiv. Cu cît mai putin,cu atît mai bine veti simti delicateatea pestelui.


Pofta buna!

21 comments:

  1. Cat de simplu si ce rezultat!
    Voi memora reteta pentru garnitura ca tare-i buna la orice tip de carnita.

    ReplyDelete
  2. Alaturi de scrumbie, salaul e pestele meu preferat. L-ai facut tare bun. Imi ploua in gura cand vad pozele. Multumesc pt reteta.
    Sa ai o zi buna.

    ReplyDelete
  3. Foarte Guszti!
    Foarte fin!

    sărut

    Gizi

    ReplyDelete
  4. Super arata,cartofii sunt excelenti asa rumeniti!Pup!

    ReplyDelete
  5. Gaby,da,cartofii astia sînt excelenti,merg pe lînga orice carnita sau doar cu o salata,sau chiar asa fara nimic.Sa nu renunti la ciuperca.Are si ea un farmec!

    ReplyDelete
  6. Brîndusa,desi nu-s mare amatoare de peste,pe lînga somon îmi place foarte mult si salaul :)

    ReplyDelete
  7. Flory,sînt prea buni!...ca tot la ei te duce gîndul :D
    Pupici!

    ReplyDelete
  8. Draga Maya te rog sa modifici linkul din lista ta cu www.haisagatim.ro iar denumirea Hai sa agtim cu Amalia. Poate ai observat ca am renuntat la blog si mi-am facut site. Multumesc mult! Amalia

    ReplyDelete
  9. Am modificat.Felicitari pentru site!

    ReplyDelete
  10. yummmmy, mi-a lasat gura apa...

    ReplyDelete
  11. Si uite asa, cand ni se face pofta de ceva frumos si gustos, mai dam o raita pe aici. De nu ne vine sa mai plecam...
    A propos, ce vin merge la minunatia asta?
    Desigur "à consommer avec modération" ;)

    ReplyDelete
  12. Pestele e preferatul meu..Arata minunat Maya. O zi frumoasa!

    ReplyDelete
  13. Happybags,ma bucur ca ti-a placut :D

    ReplyDelete
  14. Amelia & Mihai,va multumesc!
    Eu spun un vin alb,un Chablis de exemplu(asa am servit noi).
    Salutari!xoxoxo

    ReplyDelete
  15. Untura de rata poate fi inlocuita cu altceva ?

    Ionela

    ReplyDelete
  16. Untura de rata poate fi inlocuita cu altceva ?

    Ionela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu am facut doar cu untura de rata, dar banuiesc ca merge si cu de gîsca, chiar si de porc, doar ca porcu' probabil schimba cu mult aroma.

      Delete