May 18, 2011

Ananas în caramel de portocale

  










Aminteste la gust foarte bine cu caramelul meu de portocale.
  • 1 ananas copt
  • 150 g zahar brun
  • 50 g unt nesarat
  • 1 pastaie de vanilie
  • 1 gura de cognac
  • sucul de la 3 portocale





Un ananas bine copt si aromat,ajuns la maturitatea perfecta pentru a fi consumat,
trebuie sa arate bine si sa împrastie un parfum placut.
Cu cît mai multi si mai lungi solzi are un ananas,cu atît mai dulce este pulpa.
Aveti grija sa nu cumparati un ananas lovit.Petele maro provocate de lovituri,
strica toata aroma ananasului.



Cum curat eu ananasul:

-îi tai partea de jos
-îl asez pe partea taiata
-îl tin de motul de frunze si îi curat coaja de sus în jos(fîsii pe înaltime/lungime)
-apoi îi curat "ochii" ramasi cu un cutit cu lama subtire si lunga,pe diagonala





L-am presarat cu zahar brun pe toate partile,direct în vasul în care l-am copt.



Am adaugat pastaia de vanilie despicata,untul,sucul de portocala si o gura de cognac.



Am dat ananasul la copt în cuptorul preîncalzit la 180°C timp de peste 2 ore.
În acest timp l-am tot întors cînd si cînd.



Dupa ce s-a racit putin,i-am facut proba cu o portie de iaurt.
Delicios!Multumesc,Laura!



Notite:

-nu a fost nevoie sa adaug pe parcursul coacerii,suc sau apa.Ananasul a fost foarte zemos.
-dupa parerea mea,se poate renunta la unt
-de la întors ananasul,au iesit bobitele de vanilie din pastaie,si au pistruiat sosul
(pe mine nu m-a deranjat.Nu as recurge la vanilie sintetica din motive estetice,prefer pistruii)
-ananasul în caramel de portocale,merge pe orice desert pe baza de lactate
(lapte cu orez,iaurt,lapte cu gris,budinca...si mortal : pe înghetata de cocos!!!...pe care eu o ador )

30 comments:

  1. Foarte faina reteta. Si prezentarea...imi ploua in gura:) Normal...made by Maya:) Pup.

    ReplyDelete
  2. mortal:))))))))) arata foarte bine si sunt sigura ca este super bun

    ReplyDelete
  3. Hmmmm.... Să vii tu în Românica şi să nu-ţi vizitezi cuscra! Degeaba faci ananas în caramel de portocale, eşti de jale! :P

    ReplyDelete
  4. Imi place cum arata, super. O zi placuta...

    ReplyDelete
  5. cred si eu ca-i tare delicios.la cum arata nu am dubii,felicitari

    ReplyDelete
  6. Adorabila prezentarea Maya.. Mi-ai facut o poftaaa.. Pupici si o zi frumoasa

    ReplyDelete
  7. Ananas , m-ai nimerit din plin .Cu siguranta este delicios .

    ReplyDelete
  8. Offf... M-am omorat, la propriu :)) Monitorul meu are de suferit!

    ReplyDelete
  9. wowwww! arata grozav! si banuiesc ca e si tare bun si gol si in combinatiile amintite de tine.

    ReplyDelete
  10. Bianca,multumesc.si noua ne-a placut.
    Azi am facut lapte cu gris,si l-am servit cu sirop si bucatele de ananas.Delicios!

    ReplyDelete
  11. Arcadia,draga mea cuscra,am fost doar scurt,un sfîrsit de saptamîna.Nu avem înca concedii,Denise mai are înca scoala pîna în August...

    ReplyDelete
  12. Miodrag,si tie o zi super!Multumesc!

    ReplyDelete
  13. Antonina,draga mea pupici si o zi frumoasa si tie!

    ReplyDelete
  14. Dorina,si eu sînt mare fan ananas!Mai ales în combinatie cu cocos :D

    ReplyDelete
  15. Irina,monitorul nu are nici o vina :D
    Pupici! :)

    ReplyDelete
  16. Pansy,exact!E bun si gol..e bun si plin =))
    Dar cu înghetata de cocos e cel mai cel!Mie mi se pare combinatia dintre ananas si cocos...perfecta.Dar na,e vorba de papila mea =))

    ReplyDelete
  17. De cand potesc si eu la asemenea bunatate,dar n-am avut ocazia sa-l fac pana acum,cat despre inghetata ce sa zic,super mega delicioasa.Am sa incerc sa fac cu riscul sa pazwsc congelatorul vreo juma' de zi,ca nu am masina de inghetata!te pup!

    ReplyDelete
  18. E cam greu să mai spui ceva... În cavitatea bucală plouă, cum se spune...
    Gânduri bune, Maya! Şi din partea Genucului!

    ReplyDelete
  19. Flory,merita sa te faci paznic de congelator! :D

    ReplyDelete
  20. Lisandrule,multumesc si întorc gîndurile bune voua.Un pupic pe obrajor,Geaninei! xoxoxo

    ReplyDelete
  21. Impecabil ti-a iesit iar prezetarea e de milioane, ca de obicei!!
    Cel mai bun ananas in Germania l-am cumparat. Nici nu se compara cu ce gasesc eu aici, din pacate. In general, nu pot consuma ananas pentru ca e foarte acid si ma simt cam aiurea la stomac dar in Germania am mancat zilnic aproape si m-am simtit perfect.
    Te pup si multumesc ca ai incercat reteta!

    ReplyDelete
  22. Laura,eu rar am întîlnit aici ananas foarte acid.În general si cumpar varietatiele alea care au o eticheta pe care scrie de unde provin si ce fel de ananas este,si pe care este specficat daca este dulce si suculent.
    Eu patesc asa cu Kiwi verzi.Fac basicute pe limba.De la cei galbeni,nu.Aia sînt dulci si au aciditatea foarte scazuta.

    Eu multumesc pentru idee,care de altfel este fantastica.Sotul meu nu e mare fan ananas,dar pregatit dupa reteta ta,a ajuns un favorit!

    Pupici :*

    ReplyDelete
  23. Tare ma bucur ca v-a placut! Sa va fie de bine!
    Pot spune ca primul ananas adevarat l-am mancat in Germania. L-am cumparat de la Edeka unde la sfarsit de saptamana exista o oferta tare faina, o punga de 5 kg cu diverse fructe care costa in jur de 5 euro. Excelente toate!
    Si eu am aceiasi problema cu kiwi verde. Imi apar basicute si ma doare stomacul, deci ii cam evit desi imi plac mult si sunt extrem de sanatosi.
    Pup cu drag!!

    ReplyDelete
  24. Da,la Edeka au de multe ori si tot felul de banane mai "speciale",mai mici,mai colorate,exotice,sau din cele pentru gatit...

    Un sfîrsit de saptamîna frumos,
    M.

    ReplyDelete
  25. Totdeauna e o placere sa ma plimb pe blogul tau. Trebuie sa recunosc ca pe langa pasiunea ptr bucatarie..ai talent si in arta foto.Cat despre acest ananas...delicios!!

    ReplyDelete
  26. Merci,Betty si îti multumesc pentru vizita!
    O seara frumoasa,
    M

    ReplyDelete