April 17, 2013

Pastele Catolic


Cum noi avem si catolici in familie, am sarbatorit oliecuta si Pastele Catolic. Masa de Pasti, la fel ca restul meselor mele, simple, fara prea multe pregatiri, fara prea multa munca, ca asa-i traditia... mea :D Posibil ca de Pastele ortodox sa am musafiri, atunci oi face ceva mai "greu", ca asa se cere :D 
 
Meniu de Pasti


- Crème Brûlée de parmezan cu salata
- File de vita învelit în bacon cu sos de vin rosu si piper verde
- Medalioane din piept de pui în bacon, paste
- Pasca cu brînza si stafide



A doua zi de Pasti


- Salata de buf ( înaripata :D )
- Supa de rata cu taitei de casa (nu facuti de mine)
- Pulpe de rata "confvinate" cu sos de visine si cartofi piure
- Affogato al caffee si Pasca de cu o zi 'nainte :P


Decoratia de pe geam, un buchet de crengute decorat cu oua reale, dar goale, pictate de mînuta cuiva si le credeam sparte de labuta altcuiva. Cu toate ca le paleste de vreo cîteva zile într-una, n-a reusit sa sparga nici un ou, Sam. Eu însa, da! :D Mai fura fluturasii, dar eu îi pun la loc. Am avut Pasti cu nea.


Cam asta a fost masa cu pasca, oua si un platouas cu struguri, pere si piersici, care nu prea se vede :D 


Mai de aproape.


Ouale. 
 

 
Crème Brûlée de parmezan cu salata - aperitivul nostru. Reteta o am dintr-o carte de Bernadette Wörndl. Am facut-o exact ca la carte. Singura diferenata e salata. Ea a servit o salata din rucola cu vinegreta. Eu cu salata din frunze tinerele asortate, printre care si rucola, si cîteva rosioare pitice de tot, foarte aromate + o vinegreta din putin ulei de masline si un otet finut cu aciditate scazuta. Un deliciu. Va recomanda crema asta din tot sufletul! Un aperitiv superb, care se poate prepara de cu seara, pentru a doua zi!


Aici reteta pentru 4-6 portii. Au iesit 5 , în vasutele mele.



Ingrediente:

  • 1 esalota mica, tocata fin
  • 1 lingurita unt + de uns formele
  • 200 ml vin alb sec ( eu am folosit unu de Sicilia)
  • 50 g parmezan dat pe razatoare
  • 250 g smîntîna de frisca
  • 150 g Creme Fraîche (o smîntîna groasa acrisoara)
  • 3 galbenusuri
  • sare
  • piper proaspat rîsnit
  • 100 g rucola (sau în cazul meu frunze tinere de salata verde si rosie, valeriana si rucola + cîteva rosioare)
  • vinegreta din ulei de masline si otet alb cu aciditate scazuta

Se preîncalzeste cuptorul la 150°C.
Se caleste ceapa în putin unt, timp de cîteva minute, apoi se stinge cu vin. Se lasa la fiert pîna se reduce la 1/3. Se adauga parmezanul razuit si smîntîna si se mai lasa scurt sa traga un clocot, apoi se lasa la racorit. Se freaca galbenusurile cu creme fraîche se amesteca cu cealalta compozitie racorita si se potriveste de sare si piper.
Se pregateste o tava cu apa de un deget, maxim 2 cm înaltime/ sa nu depaseasca jumatate din înaltimea vasutelor în care veti coace crema. Se ung vasele cu unt, se toarna compozitia în vasute. Le umpleti cît doriti, compozitia nu creste, ci ramîne exact la fel de înalta ca la început.
Reteta prevede 20 minute de coacere la 150°. Mie nu mi-au fost suficiente. Dupa acest timp am ridicat temperatura la 180° si am mai copt 8-10 minute, pîna suprafata cremei s-a rumenit.
Dupa racirea completa, le-am pastrat la frigider pîna a doua zi. Înainte de servire am facut salatica si am bagat vasutele 5 minute sub gratarul cuptorului.



Filetul de vita - l-am înfasurat cu bacon si l-am rumenit cîte 2-3 minute pe fiecare parte. Nu l-am sarat, ci doar l-am piperat cu piper colorat proaspat rîsnit.

Medalioanele din piept de pui - la fel, le-am înfasurat în bacon, piperat usor si rumenit scurt în ulei de masline. Coacerea am continuat-o în cuptor într-un vas de jena acoperit la 200 °C timp de 20-25 minute. Copt astfel, pieptul ramîne suculent.

Sosul de vin rosu si piper verde - l-am pregatit de cu seara. E inspirat din sosul de vin alb si piper verde, reteta aici. De data aceasta însa am folosit un vin rosu - Montepulciano d'Abruzzo si 3 linguri de cognac Hennessy. Am fiert acest amestec pîna a scazut considerabil, apoi am adaugat 3-4 lingurite de piper verde (conservat în apa cu sare) si 2-3 ligurite din lichidul din borcanel. Dupa ce a tras un clocot am dat focul la minim si cind nu mai clocotea decît foarte usor, am pus un paharel de frisca lichida si am lasat sa fiarba usor cîteva minute. Daca nu va place textura, adaugati putin amidon de porumb dizolvat într-o lingura de apa. Eu nu am pus.
Pe lînga am servit paste de casa, cum spuneam, nefacute de mine.


Medalioanele din piept de pui. 



Pasca cruda. Dupa coacere si racire am ras ciocolata în mijloc. Reteta este asta.






~*~*~*~*~*~

 

A doua zi de Pasti 


Salata de buf .. cu aripi :D



Supa de rata cu taitei de casa, la fel, nefacuti de mine :D 


Copane de rata "confvinate" - (termen inexistent, inventat de mine... maysme, stiti voi :D ). Adica o combinatie inspirata de la confit de canard... cu vin. Cum se prepara Confit-ul de Canard, puteti vedea aici.

Acum si varianta mea confvinata:

Se curata si spala copanele de rata, se sareaza pe tote partile, se pun într-un vas gros si se toarna ceva ulei de masline, nu faceti economie, dar nici nu exagerati, apoi completati cu vin alb, pîna copanele sînt aproximativ trei sferturi îmbaiate. Se adauga cîteva boabe de piper rosu (stiti voi ca nu e piper adevarat, dar asa îi spune :D ) si 3 frunze proaspete de dafin, dar si alte verdeturi daca va place. Dati vasul în cuptor la 150°C timp de vreo 2 , 5 ore... în acest timp mai întoarceti copanele de pe o parte pe cealalta. Înainte de a le scoate, se ridica temperatura la 200°C si se lasa la rumenit, atît cît va place. Carnea e moale, aromata si se desprinde de pe os, pica de-a dreptul, asa moale trebuie sa fie.
Sosul de visine, se face rapid, e delicios si potriveste la fix cu rata. Sosul copilariei mele. Mai bine spus al gradinitei mele, ca acasa, sosurile dulcege nu prea se aflau pe lista :D În Banat, e un clasic si se serveste cel mai des la fripturi de zburatoare, dar si altele.

Ingrediente:

  • 350 g visine congelate (fara sîmburi)
  • 1 lingura unt
  • 1 lingura faina de spelta ( sau grîu)
  • 1/4 supa sau apa, sau combinat
  • putin zahar brun
  • 1 scoarta de scortisoara


Se topeste untul, se adauga faina si se scalda putin, dar nu se rumeneste. Se adauga lichidul si scoarta de scortisoara si se amesteca. Cînd începe a clocoti usor se adauga si visinele si putin zahar/dupa gust. Se reduce focul si se lasa sa traga cîteva clocote usoare în timp ce se amesteca usor. Atentie, visinele se destrama usor, iar sosul este mai aspectuos cu ele întregi.



Desertul a fost doar un Affogato al Caffe, adica un espresso dublu cu înghetata de vanilie.
Lecker rau! Intentionam sa fac si un chec iepuras, ca tot am cumparat forma, 
dar cum aveam înca Pasca, nu am mai facut.
Îl fac de Pastele ortodox, cînd voi avea oaspeti la masa :D 


Si Mike, care se întreaba unde a ramas primavara...



19 comments:

  1. Delicios meniu iar prezentarea este pe masura! Te pup. Felix saluta mustaciosii :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumim, Diana draga! Te pupam si noi, cu tot cu musteti! xoxoxo

      Delete
  2. Am admirat si mai admir o data ca-mi place mult mult de tot ce vad! Meniu si decoratiuni, of course.
    Eu habar n-am ce o sa fac de Pasti, ar cam trebui sa m-apuc sa pun un meniu pe hartie, chiar daca eu tind mai mult spre traditionalisme. Sa vad, nu m-am hotarat.
    Pupaturi .

    ReplyDelete
  3. Nici eu nu stiu ce fac. Cred ca fac ceva dulciuri si grilez =))
    Te pup!

    ReplyDelete
  4. maya ce de bunatati..nu ma satur sa le admir.....dar cine a avut rabdarea sa faca servetelele alea asa frumos impaturite .un meniu deosebit ...

    ReplyDelete
  5. Totul este superb!
    Menu-ul mi se pare festiv, arata minunat si sunt convinsa ca a fost delicios.
    Crengutele impodobite cu oua sunt de nota 10!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Crengutele le-am avut si de Pastele ortodox :)
      Multumesc.

      Delete
  6. Pfoa, tot ce ai făcut este PERFECȚIUNEA întruchipată! Decorul este frumos, meniul este sublim!!! Musai să-ncerc ”creme brulee de parmezan” despre care nici n-am auzit până acuma - îmi place cum sună (ingredientele) și cum arată. Poate mă învrednicesc anul ăsta să fac și pască, nu am făcut niciodată...
    Mulțumim Maya dragă pentru imaginile și rețetele cu care ne delectezi! Pupici însoriți ție, familiei și mustăcioșilor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pasca nu se face greu, cel putin asta ce-o fac eu. Merita, mai ales daca-ti plac umpluturile cu brînza :)

      Delete
  7. Oh my! Cate bunataturi ai pregatit! Mor aici de pofta uitandu-m ala poze. :">

    ReplyDelete
  8. frumos... cuvintele isi pierd valoarea!

    ReplyDelete
  9. Pfui, arată splendid totul, o plăcere să te tot uiți. Și ornamentele, și meniul, și... Sam!!!
    Și fotografiile! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Natasa, în imagine e Mike :D
      Multumesc :)

      Delete
  10. Minunat totul.Simplu,de bun gust!Aperitivul tau imi face cu ochiul,tre' sa-l incerc.Pupici multi,si pentru mustaciosul curios! :*

    ReplyDelete
  11. Nu stiu ce caut eu la ora asta pe aici !!!
    M-ai innebunit de-a dreptul cu toate preparatele , dar pulpele de rata cu visine sunt o nebunie !! :(((
    Un week-end minunat , draga Maya !!!

    ReplyDelete