November 22, 2008

Cupola cu zmeura,piersici si fulgi de ciocolata


Ingrediente:
  • 6 oua
  • 100 g unt moale
  • 130 g zahar
  • 130 g faina
  • 50 g Gustin/amidon fin d eporumb
  • 1 lingurita praf de copt
  • un praf de sare
  • extract de vanilie

Separam ouale. Galbenusurile le batem cu zaharul pîna devin aproape albe. Adaugam untul moale de tot si extractul de vanilie si amestecam bine. Faina se amesteca cu praful de copt si amidonul, si se cerne peste amestecul de galbenusuri, amestecînd (eu fac treaba asta cu o strecuratoare mare-aia în care am pus si brînza la scurs :D )

Albusurile le batem cu praful de sare si le adaugam cu o paleta la amestecul de mai sus, amestecînd usor. Ungem forma cu unt si o pudram cu faina. Dam în cuptorul preîncalzit la 180°C timp de 30 minute.





Pentru ca între timp ma hotarîsem sa fac o cupola, am pregatit un castron, care l-am tapetat cu folie transparenta pe interior. Am taiat blatul în trei felii.Prima felie, capacul, l-am taiat triunghiuri, pe care le-am înghesuit în castron si le-am însiropat cu suc de clementine. Nu însiropati acest blat cu sirop dulce.





Umplutura:
  • 500 g Quark/brînza cremoasa
  • 200 g zmeura congelata
  • 1 doza mare compot de piersici
  • 2-3 clementine (doar sucul,pentru însiropat )
  • 150 g fulgi de ciocolata
  • 2 linguri pline din concentratul de caramel/portocale
  • (sau zahar, coaja de portocala sau lamîie-dupa gust, pentru îndulcit Quark-ul)

Am amestecat 250 g de Quark cu o lingura mare si plina din concentratul meu - caramel de portocale-AICI RETETA-



Am adaugat zmeura congelata,
dupa care am amestecat si umplut o parte din cupola.







Celelate 250 g de Quark le-am amestecat tot cu o lingura plina de concentrat/caramel de portocale si l-am împartit în 3. Blatul mijlociu l-am taiat cu scula de montat torturi :P



L-am însiropat cu suc de clementina, l-am uns cu o parte din crema de Quark,
am presarat fulgi de ciocolata.






Deasupra am pus piersicile feliate.



Al 3-lea blat, fundul, l-am stropit si pe el cu suc de clementina,
l-am uns cu pareta a 2-a de crema,





am presarat si pe el cîtiva fulgi de cioco, si l-am rasturnat peste piersici.
Am apasat usor cu palmele si l-am dat la frigider pentru cîteva ore (vreo 5).







Am scos cupola(rasturnat)pe platou si am uns-o cu restul de crema.
Am facut un motz de piersici feliate,





si am presarat fulgi de cioco..din nou..asa se face cînd nu stii a decora! :D



Sectiunea nu e tare aratoasa, dar va jur ca a fost dmential de buna cupola asta!!!






10 comments:

  1. Eu te cred pe cuvant! :D
    ...arata fantastic!!!
    "Floarea" aia din felii de piersica mi-a luat mintile! :P

    ...asta inseamna ca am picat la fix cu premiul meu, hi, hi...
    Il meriti pe deplin: Premiul Arte! ;)
    Pupilici!!!

    ReplyDelete
  2. Stiu ca te-am "obosit" cu premiile, dar mai ai unul pe care-l ofer tuturor blogurilor prietene :-)

    ReplyDelete
  3. maya, degeaba spui tu ca nu ai talent la decorat! ai si CU CARUL INCA!! hai cavreau sa te vad la facut trandafirasi! cat despre cupola, e bestiala!! felicitari!
    p.s. te invidiez pt feliuza aia! :*

    ReplyDelete
  4. Merci,albinuta mea! Pup
    Ma duc iar la cules premii!

    ReplyDelete
  5. Kris,ne premiem pîna la epuizare!
    Eu oricum va iubesc,si va citesc cum am timp,cu si fara premii!
    Totusi va multumesc ca va gînditi la mine :)

    ReplyDelete
  6. Eh,Atia..as vrea eu sa stiu sa decorez ca Seima,dar numai cînd îi vad operele ma apuca "depresiunile"
    Eu cred ca cine are talent are!..si cine nu are nici macar rabdare..e greu sa mai aiba si talent :P

    ReplyDelete
  7. Woowww, splendid, dar mie nu cred ca mi-ar iesi, pare complicat ....esti grozava !!! Muah-uri !!!

    ReplyDelete
  8. Ginuca!daca asta-i complicat..?!?!?
    Asta reuseste oricine! Pupuc mic pe nasic! :)

    ReplyDelete
  9. aromat ca aromat, dar la cum arata numai cand il privesc si deja imi ploua in gura, super delicios, apetisant si savuros, pufos si demential a iesit..:D

    ReplyDelete