November 19, 2008

Paprikas unguresc,de pui

Varianta mea,e cea mai simpla,mai de la tara,
si cu cele mai putine ingrediente de baza :D






  • 1 pui dolofan
  • 4 cepe violete
  • 2 rosii
  • 3 ardei grasi
  • 0,5 l apa fierbinte/sau supa
  • boia iute + dulce de ardei
  • ulei
  • sare
  • piper
  • vin(fac.)

Cum mai aveam un pui austriac,de ala gras si galbior..ma gîndeam ca da bine într-un papricas unguresc de pui,asa mai de la tara.În general cred ca se foloseste rasol/piept(carne fara os).La noi la tara,asa-l faceau unguroaicele.

Deci am despicat puiul 10 bucati(picioarele,spatele si pieptul în doua
-aripile le-am lasat întregi :P )si am curatat si taiat legumele.






Am scaldat pestisorii de ceapa în ceva ulei
(reteta "originala"de la sat,prevede o ceasca ..pentru mine prea mult),
dupa care am asezat bucatile de pui deasupra si am condimentat.
Amestecam putin.





Adaugam restul legumelor,amestecam.




Dupa vreo cîteva minute,adaugam si apa fierbinte,sau supa
(puiul meu fiind deja destul de grasut am adaugat apa,
ca nu avea rost sa "stric" supa din congelator.

Cine doreste poate adauga si ceva vinut :D




Lasam sa fiarba la foc potrivit,adica sa clocoteasca jucaus,dar lejer :D





Merge perfect lînga o mamaliguta,sau cartofi fierti..
mie mi-l place si lînga orez,dar azi am fiert niste gnocchi(cumparati),
ca trebuia sa mearga repede.






8 comments:

  1. maya sa stii ca si bunica mea asa facea papricasul: din pui intreg si napoi despicat bucati. Ea mai punea si smantana in el. Pup!

    ReplyDelete
  2. Pai fiecare îl mai "drege" dupa gust :)
    Egal cum e facut,eu îl ador pe lînga o mamaliga :D

    ReplyDelete
  3. N-am mai mancat papricas de ani de zile.....mmmmmmm...inghit in sec, e super !!! Maya ai un premiu DOLCEZA la mine pe blog....MUAH !!

    ReplyDelete
  4. bun bun :) Maya, ce pui frumosi aveti voi acolo.. ca de tzara... La noi astia din magazine mai au putin si sunt vinetzii.. :(

    ReplyDelete
  5. Edith,tie ti-a scapat micuta mea povestioara cu puii pe acrfe-i cumpar din Austria :D
    Deci mi-am cumparat 3 de proba,pentru ca-i vazusem asa frmosi si galbiori,si într-adevar au fost buni..adica excelenti.
    Al mai mare si mai gras l-am facut umplut cu morcovi si telina,celalalt l-am facut supa de galuste,iar carne ala o salata gen boeuf,si ultimul...paprikasul asta!La we-ul urmator,merg iar la cumparaturi acolo.
    Austriecii cumpara de la noi,ca-i mai ieftin,iar noi merge la ei..pentru ca-i mai bun! :D

    ReplyDelete
  6. Hi hi,da, cred ca mi-a scapat asta.
    Oricum mereu mi s-au parut frumosi puii pe care i-am vazut la tine (era sa zic puii tai :)) - la noi e o vorba, mai toata lumea a capatat expresia "ce puii mei" nush dc pe la tine a ajuns.. :))

    ReplyDelete
  7. normal ca au ajuns puii ..peste tot! :D

    ReplyDelete