November 5, 2008

Prajitura caramelizata cu mere umplute


  • 3 oua
  • 100 g unt
  • 220 g faina
  • 50 g amidon de porumb
  • 150 ml smîntîna de frisca
  • 150 g zahar
  • coaja de portocala razuita
  • 1 lingurita rasa praf de copt
  • extract de vanilie

-pentru umplut merele

  • mere
  • marmelada de capsuni
  • stafide
  • suc de mandarina
  • siropt de artar

-frisca pentru decorat
-zahar caramelizat pentru vasul în care coaceti


Punem stafidele la înmuiat în suc de mandarina,
sirop de artar si aromam cu coaja de citrice razuita.

(Cui îi place si doreste, poate înmuia stafidele în alcool... sau alt lichid/suc)



Caramelizam zaharul în vasul în care coacem prajitura.
De cît zahar avem nevoie, depinde de marimea vasului.
Am citit undeva, ca cel mai frumos caramel iese
daca nu amestecam în el, ci doar scuturam vasul.
A iesit frumos :D




Merele curatate de coaja si casuta de sîmburi si se pun peste caramelul întarit.



Frecam untul cu zaharul, adaugam ouale, extractul de vanilie
si coaja de portocala si amestecam mai departe. Amestecam faina cu praful de copt si amidonul si alternam cu smîntîna pîna sînt gata. Mixam bine pîna aluatul devine omogen/cremos.
Nu e un aluat care curge, dar foarte pufos.




Umplem merele cu stafidele înmuiate.
Siropul nu se adauga în mar, dar se poate servi cu prajitura .
Adaugam cîte o lingurita de marmelada
.



Cu o lingura punem aluatul printre mere.



Dam tava în cuptorul preîncalzit la 180°C, dupa care coborîn temperatura la 160°C si lasam la copt pîna devine auriu(cam jumatate de ora), apoi acoperim tava cu o hîrtie de copt si lasam mai departe la copt. Dupa vreo 10 minute facem un test cu scobitorea, pentru a verifica starea aluatului. Daca e copt, aceasta iese curata. Imediat ce scoatem tava din cuptor o întoarcem pe un paltou. Asa arata prajitura întoarsa,care împrastie o aroma de caramel cu mar si portocala... mmmmmmmmm! Lasam la racit complet. (daca nu o scoateti la timp se raceste caramelul iar prajitura ramîne lipita de tava. Riscati sa o scoateti în bucati :D )



Se decoreaza cu frisca, asta daca stiti..nu ca mine! :D
Ai mei oricum o rad cu lingura, si o arunca. Nu le plac prajiturile cu frisca.

9 comments:

  1. Cu tine Maya draga nu mai intra omul la cura! Super arata si cred ca are un gust pe masura!

    ReplyDelete
  2. Ina,ce cura-ti trebuie!Tu arati bine!
    Cît despre praji,e chiar bunuta.Adica mie-mi place tot ce e cu tenta caramelizata :D

    ReplyDelete
  3. Sabina,buna e,dar bine..nu prea arata,ca nu stiu eu sa decorez cu frisca,creme..etc.Nu le am si nu le am!Cînd ma uit la decoratiile fetelor(stiti voi care),mi-e si rusine sa pun prajiturile mele :D

    ReplyDelete
  4. Maya draga, prajitura ta este teribil de apetisanta!
    Iar in ce priveste decorul, simplitatea ingrijita este de bun gust.
    "Anumite fete" in exces de zel produc decoruri care nici pe departe nu te indeamna sa le consumi!
    De ex. cand sunt prea incarcate sau sunt folosite prea multe culori, ori culori neadecvate etc.
    Asa ca mai bine putin si frumos, decat mult si... stii tu :)

    ReplyDelete
  5. Dana,merci .Da,e adevarat ca daca-s încarcate,dau un aer înghesuit.Dar eu chiar nu stiu sa fac nici macar cea mai simpla împletitura.Cîndva dadeam vina pe rabdare...dar ,cred ca-s antitalent :D
    Colorantii nu-mi plac nici mie.Daca se poate colora natural e ok,daca nu renunt.Americanilor le plac praji colorate tipator..si daca se poate multe nuante :D

    ReplyDelete
  6. Cat de bine arata si cat de bine miroase ;-) !!!

    ReplyDelete
  7. Arata super Maya iti spun eu.M-ai convins sa o incerc...cu toate ca mie nu prea imi plac prajiturile cu mere.Pupici

    ReplyDelete
  8. cRED IN MARE(NU AM STUDIAT RETETA AMANUNTIT)CA E ASEMANATOARE CU RETETA MEA DOASR EU FAC MEREU INTRO CRATITA URIASA ASA CA SA POATA DOAR INCAPE IN CUPTOR!DA,DA CA NU NE MAI SATURAM DAR E O IDEE SI INTRO TAVA MARE CU PERETI INALTI!SI UMPLUTURA MEA DIFERA DE A TA!O FAC IAR!CE BINE CAI POSTAT-O!SI ASA AM MERE DIN GRADINA MEA NETRATATE CA SI IN MARILE MARKETURI!SI NE PLACE MULT DE TOT!TE PUP AI UN BLOG SI RETETE BETON!

    ReplyDelete