April 5, 2011

Mîncarica de praz cu masline si rosii

Am facut si eu pentru prima data mîncarica de praz cu masline si rosii. Chiar a fost foarte buna, mult mai buna decît ma asteptam. Cu aceasta ocazie am inaugurat si vasutele primite cadou de la Ramona si Lili.
Thanks, Girls!

Am folosit:

  • 5 fire de praz
  • 200 g masline cu tot cu sîmburi
  • 400 g rosii pelati în suc propriu
  • 1 cana vin alb
  • 1 lingura patrunjel tocat
  • 2-3 linguri ulei
  • 3 foi dafin
  • sare, piper






Am curatat prazul, l-am spalat bine de tot
(atentie, posibil sa fie murdar si pe interior),
apoi l-am taiat rondele de 3-4 cm. Rosiile le-am toacat cubulete,
iar maslinele le-am lasat asa cu sîmburi. Pe noi nu ne deranjeaza. Folosesc des kalamata cu sîmburi.



Parzul l-am calit vreo cîteva minute în ceva ulei,
dupa care l-am stins cu o cana de vin alb,
apoi am  adugat si frunzele proaspete de dafin.
Am lasat sa traga un clocot pîna s-a evaporat alcoolul.



Am adaugat rosiile, maslinele si patrunjelul, am condimentat,
si am lasat sa fiarba acoperit vreo 20-25 minute pe foc moderat.
Cînd si cînd am amestecat.






16 comments:

  1. yum! o fac si eu, doar ca nu cred ca pun vin. demult vrea sa incerc mancarica de praz cu masline dar daca zici ca e buna, m-ai convins. pupici!

    ReplyDelete
  2. si mie imi place foarte mult reteta aceasta,o fac in schimb,fara vin,dar a ta,arata superb iar vasele sunt si ele la fel de frumoase,sa le stapanesti sanatoasa!

    ReplyDelete
  3. Ina,cred ca iese foarte bine si fara vin,ca si eu l-am lasat sa fiarba pîna s-a evaporat,apoi am adaugat restul ingredientelor.Practic a mai lasat putina aroma,ca alcoolul disparuse demult.
    Si eu am tot vazut,dar nu facusem pîna acum.Sa stii ca ne-a placut la toti.

    ReplyDelete
  4. Craita,vasele le-am primit cadou de la Lilly(in the Kitchen) si Ramona(sora-sa).Odata cu vasele am mai primit si paharutele de la desertul cu mascarpone si maracuia.

    Eu am pus vin,gîndindu-ma ca da o aroma în plus,si nu vroiam sa pun chiar apa sau supa.Dar cum ziceam,se poate si fara vin :)
    Noua ne-a placut mult asa.Data viitoare ma gîndesc ca o sa fac si o mamaliguta pe lînga =))

    ReplyDelete
  5. buna mancarica de praz (mai ales in post)...yam! si maslinele kalamata sunt si favoritele mele!

    p.s: foarte frumusel vasuletul de prezentare!

    ReplyDelete
  6. Hmmm nu stiu daca e de vina paratul tau sau mana fotografului dar ma socheaza pozele tale:) Sunt atat de frumoase ...dar ti-am mai spus-o si cu siguranta nu doar eu.
    Cum le faci? Tare mi-ar placea sa am si eu asa poze...
    Pupici si sa va fie de bine mancarea.

    ReplyDelete
  7. Ophelia,da e buna si de post,si pentru vegetarieni,chiar si pentru vegani :)

    ReplyDelete
  8. Tu ştii deja că eu gătesc după tine, aşa că mâine cumpăr praz. Restul le am prin casă.

    P.S.
    Doamne, femeie, ce extra-mega-super poze poţi să faci!
    Cred că în pozele tale şi brânzoaicele mele Ninja ar fi arătat bestial. :D

    ReplyDelete
  9. Bianca,prea multa silinta nu îmi dau,pentru ca de o perioada mi-am cam pierdut pasiunea pentru fotografiat...
    Multumesc pentru complimente.
    Te pup,noapte buna :*

    ReplyDelete
  10. Arcadia,draga mea!
    Daca tot gatesti dupa mine,ar trebui sa-ti fac lista de cumparaturi.Te-as scuti de-o treaba :D
    (Ai putea savura ceiucul în foisor,fara pix,hîrtie...scris)

    Te pup :*


    Hai mai terminati cu pozele mele frumoase,ca nu-s cine stie ce.Vreti poze faine,va arat eu alte siteuri :)

    ReplyDelete
  11. Ce spuneam noi ieri! Daca si mancarea de praz ajunge sa arate asa! Love and Passion, bine zis!

    ReplyDelete
  12. Amelia si Mihai,multumesc mult :*

    ReplyDelete
  13. arata delicios! eu nu sunt fan inrait legume, dar pe asta chiar as incerca-o!

    ReplyDelete
  14. Albinuta,multumesc de vizita.
    Eu sînt mare amatoare de legume.Consum foarte putin carne,dar nu spun ca nu-mi place :)

    ReplyDelete
  15. Ce bine arata!!! Chiar vroiam s ate intreb la leurda cu perisoare daca nu postezi si ceva de post...am plecat repede de acolo, ca imi facea mare pofta.

    ReplyDelete
  16. Adriana,ma bucur ca ti-am fost de ajutor.Salutari,
    M.

    ReplyDelete