April 6, 2007

FILET DE SOMON CU SOS SI OREZ AROMAT

        Ingrediente:
  • 6 bucati filet de somon
  • 1 ceapa
  • 3 catei de usturoi
  • 1 ramurica de oregano
  • 200 ml smîntîna de frisca
  • 50-100 ml vin alb
  • 2 linguri ulei
  • sare, piper, verdeata (eu am avut un amestec de mai multe verdeturi tocate si congelate)
  • cascaval ras (gouda, ementaler, sau alt cascaval asemanator)
  • orez*
*pentru aromarea orezului am folosit vf. de cutit de scortisoara, unul de nucsoara, stea de anason stelat, chimen macinat, unu-doua pistile de sofran. Aceste condimente se adauga în apa în care fierbe orezul.
Se sareaza si pipereaza fileurile de somon.
  Se încinge ceva ulei de susan (sau de care doriti), se aseaza fileurile, iar printre puneti o ceapa crestata (nu pîna la capat) în patru, 2-3 catei de usturoi si ramurica de oregano.

Se prajeste scurt pe ambele parti, la foc puternic.

Se stinge cu vin alb, apoi se aduga verdeata.

Se adauga smîntîna. Se lasa doar un clocot, se trage de pe foc.

Cînd se umfla smîntîna, dupa primul clocot se trage de pe foc.
(Nu lasati sa fiarba în nestire :P ).

Se aduga cascavalul razuit si se da la cuptorul încins la 250°C pentru  5-10 minute.

Timp în care fierbeti orezul în apa care clocoteste deja. În apa am pus un praf de sare, un vf. de cutit de scortisoara, unul de nucsoara,
stea de anason macianta, chimen macinat si unu-doua pistile de sofran. Asa arata apa unde am fiert orezul.

Bun rau!





5 comments:

  1. Cata smantana se pune la aceasta reteta?
    Merci

    ReplyDelete
  2. Cata smantana se pune la aceasta reteta?
    Merci

    ReplyDelete
  3. Geo, am editat reteta. Oricum la aceasta reteta, cantitatile (exacte) nu sînt relevante, iese bine si facuta dupa ochi :)

    ReplyDelete