April 9, 2007

COMPOTURI-MERE & KIWI




COMPOT DE KIWI


1 kg kiwi
700 ml apa(aprox.)
180 g zahar(45 g/ borcan)-200 g maxim
4 borcane+ capace cu filet

Se curata kiwi de coaja,apoi se trec sub un jet de apa rece,pentru îndepartarea pufului ce ramîne pe fruct la curatat.Apoi se taie felii,care se aseaza în borcane.Deasupra se pune zaharul


Apoi se toarna apa.
Borcanele se închid bie cu capacele cu filet,apoi se introduc într-o oala,în care se pune atîta apa,cît sa acopere borcanele.
Se pun la fiert.În momentrul cînd apa începe usor a clocoti,se mai lasa 25 minute pe foc,apoi se scot borcanele din apa fierbinte,si se acopera(cu o patura/prosoape..etc)Se lasa asa pîna s-au racit. Sectiune
Am mai facut o tura de compot.Kiwi si mere.
Borcanele mari:/pro borcan
400 g mere taiate în 4250-270 ml apa50 ml zahar(merge si mai dulce,daca doriti)
Acelasi procedeu,doar ca,din momentul cînd clocoteste apa,trebuie lasate borcanele doar 15 minute(MERELE) la fiert!
Apoi am mai facut un test,am facut 4 borcane mici de compot,îndulcite cu sorbitol(indicat pentru
diabetici,sau cei care fac dieta)
4 borcane mai mici,cu sorbitol
600,max.700 ml apa
180 g sorbitol(45 g /borcan)
500 g kiwi/felii500 g mere/sferturi
Am gustat azi,sa-mi dau cu parerea,despre compotul facut cu sorbitol.Nu se simte nici o diferenta,fata de cel cu zahar.E a fel de bun.Sorbitolul,are în comparatie cu zaharul..aprox. jumatate din cal.
Am facut 5 borcane mari-compot de mere cu zahar,3 borcane mici de kiwi cu zahar,2 borcane mici de kiwi cu sorbitol si 2 de mere,tot cu sorbitol.

No comments:

Post a Comment